انتشار این مقاله


شیردهی و مصرف الکل

هیچ سطح الکلی در شیر مادر برای نوزاد ایمن و بی‌خطر محسوب نمی‌شود.

شیردهی و مصرف الکل به صورت هم زمان خوب نیست. هیچ سطح الکلی در شیر مادر برای نوزاد ایمن و بی‌خطر محسوب نمی‌شود.

هنگامی که شما الکل مصرف می‌کنید، آن را به شیر خود منتقل می‌کنید آن هکم در غلظت‌هایی مشابه آنچه که در جریان خون شما یافت می‌شود. اگر چه یک نوزاد شیرخوار در معرض فقط بخشی از الکل مصرفی مادر خوداست ، اما نوزاد فقط به ااندازه نصف فرد بالغ می‌تواند الکل را از بدن خود حذف  کند .


مقاله مرتبط: در شیر مادر قارچ وجود دارد


تحقیقات نشان می‌دهد که نوزادان تغذیه شده با شیر مادر که در معرض یک نوشیدنی الکلی در روز هستند، ممکن است دچار اختلالی در  پیشرفت بخش حرکتی خود شدوند و الکل باعث تغییر در الگوهای خواب آن‌ها شوند. همچنین، در حالی که فولکلور می‌گوید که نوشیدن الکل تولید شیر را بهبود می‌بخشد، مطالعات نشان می‌دهد که الکل در واقع تولید شیر را کاهش می‌دهد و حضور الکل در شیر مادر باعث می‌شود نوزادان حدود ۲۰ درصد کمتر شیر مادر را بخورند.


مقاله مرتبط: به اشتراک گذاشتن شیر مادر


اگر شما انتخاب نوشیدن الکل را انتخاب می‌کنید، از شیردهی تا زمانی که الکل به طور کامل از شیر شما  پاک شود خودداری کنید. این اتفاق به طور معمول ۲-۳ ساعت برای ۱۲ اونس (۳۵۵ میلی لیتر) از آبجو ۵ درصد ، ۵ اونس (۱۴۸ میلی لیتر) از شراب ۱۱ درصد  یا ۱.۵ اونس (۴۴ میلی لیتر) شراب ۴۰ درصد ، بسته به وزن بدن شما، طول می‌کشد. اگر قصد دارید الکل بخورید، بعد از شیردهی یک نوشیدنی مصرف کنید تا الکل در  بین دو دوره طبیعی شیردهی از شیر شما پاک شود. دوشیدن و برداشتن شیر مادر باعث حذف الکل از بدن شما نمی‌شود. با این حال، اگر شما یک بار شیر دادن را از دست بدهید، پمپاژ و دوشیدن به شما کمک خواهد کرد که شیر خود را حفظ کنید و از تورم آن جلوگیری کنید.

به یاد داشته باشید که شیردهی بهترین راه برای تغذیه نوزاد است و توصیه می‌شود تا زمانی که  کودک حداقل به سن ۱ سالگی برسد ادامه داشته باشد. اگر بخواهید الکل بنوشید، با دقت برنامه ریزی کنید تا از نوشاندن الکل به نوزاد خود جلوگیری کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید