انتشار این مقاله


۳ اصل فرزندداری برای حفظ سلامت کودک

محققان استراتژی‌هایی را توسعه دادند تا به والدین در به حداکثر رساندن تمامی جنبه‌های رشدی فرزندشان کمک کنند.

به عنوان پدر و مادر می‌خواهید که برای تربیت فرزند خود همه چیز را درست انجام دهید. علاوه‌بر دادن غذای سالم و تشویق به انجام ورزش روزانه، سه عادت دیگر در شیوه زندگی می‌تواند تاثیر بزرگی بر رشد و سلامت روانی و فیزیکی کودک بگذارد.

مطالعات چگونگی تاثیر محیط اولیه بر رفتار و رشد کودک را نشان می‌دهند. محققان استراتژی‌هایی را توسعه دادند تا به والدین در به حداکثر رساندن تمامی جنبه‌های رشدی فرزندشان کمک کنند. موارد اشاره‌شده در زیر برخی از بهترین راهنمایی‌ها می‌باشند:

به‌طور منظم برای فرزندتان کتاب بخوانید، اما فقط به این اکتفا نکنید. از خواندن برای کمک به بکارگیری ذهن و حس کنجکاوی فرزندتان استفاده کنید. هر کتابی را که می‌خوانید به صورت گفتگو ادامه دهید. فرزندتان را تشویق کنید سوالات مناسب سن خود درمورد آنچه می‌خوانید بپرسد. ادامه گفتگو و مکالمات خود را باز بگذارید: اجازه دهید هر سوال منجر به سوال دیگری شود.

زمان استفاده از صفحه نمایش را محدود کنید. از نشان دادن تلویزیون و یا هر ابزار ویدئویی دیگر به کودک قبل از ۱۸ تا ۲۴ ماهگی پرهیز کنید و بعد آن زمان استفاده را به یک ساعت در روز محدود کنید. اگرچه به نظر می‌رسد بازی‌های کامپیوتری و ویدئوها کودکان را آرام می‌کنند و والدین اغلب از آن‌ها به عنوان سرگرم‌کننده استفاده می‌کنند، اما می‌توانند تاثیرات منفی بر رشد شناختی کودک و ظرفیت توجه او بگذارند.

توجه کنید که فرزندتان خواب کافی داشته باشد. نداشتن خواب کافی آن‌ها را در معرض ریسک‌های بزرگتری از مشکلات یادگیری و عاطفی قرار می‌دهد.

انجام هیچ‌کدام از این عادت‌ها سخت نیست. گرچه ممکن است تلاش بیشتری برای تغییر رفتارهای فعلی بطلبد. در صورت نیاز به راهنمایی با متخصص اطفال صصحبت کنید.

برای آشنایی با اصول کامل فرزندداری کلیک کنید:

اصول تربیت کودکان: راهنمای جامع تربیت کودک از بدو تولد

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید