انتشار این مقاله


اثرات محافظتی قهوه بر سلامت دندان و دهان

این واقعیت که قهوه می تواند به جلوگیری از پوسیدگی کمک کند ، یکی از دلایلی است که انجمن هایی مانند آکادمی دندانپزشکی بیومیمتیک مصرف آن را در حد اعتدال توصیه می کنند. یک مطالعه منتشر شده توسط انجمن شیمی آمریکا نشان داد که قهوه ساخته شده از دانه بو داده خواص ضد باکتریایی دارد […]

این واقعیت که قهوه می تواند به جلوگیری از پوسیدگی کمک کند ، یکی از دلایلی است که انجمن هایی مانند آکادمی دندانپزشکی بیومیمتیک مصرف آن را در حد اعتدال توصیه می کنند. یک مطالعه منتشر شده توسط انجمن شیمی آمریکا نشان داد که قهوه ساخته شده از دانه بو داده خواص ضد باکتریایی دارد که میکروارگانیسم های ایجاد کننده پوسیدگی (مانند استرپتوکوکوس موتانس) را غیر فعال نگه می دارد.

مطالعه نشان داد که توانایی دانه هایی مثل arabica و robusta برای عمل کردن به عنوان ضد چسبنده بسیار قوی، جلوگیری از نشستن جرم روی دندان‌ها و لثه ها و جلوگیری از بروز پوسیدگی است. به طور شگفت‌انگیز، این تنها یکی از مزایای بسیار قهوه است، مطالعات دیگر نشان می‌دهد که می‌تواند به نفع بهداشت دهان در دامنه وسیعی باشد.

مطالعه دیگری که توسط انجمن سرطان آمریکا انجام شد نشان داد که یک ارتباط معکوس بزرگ بین نوشیدن قهوه و مرگ به دلیل سرطان دهان / حلق وجود دارد. محققان دریافتند که افرادی که روزانه چهار فنجان قهوه را مصرف می‌کنند، حدود ۵۰ % خطر مرگ کمتری ناشی از این سرطان را در مقایسه با آن‌هایی که به ندرت این نوشیدنی را مصرف می‌کنند یا هرگز مصرف نکرده بودند، داشتند. دلیل این اثر داشتن پلی فنول بالا و محتوای آنتی‌اکسیدان است.

مقاله مرتبط : نوشیدن قهوه چگونه به سلامت دهان شما کمک می کند

پلی فنول که در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارند،مثل روغن زیتون، قهوه و چای، به سلول‌ها کمک می‌کند تا با آسیب رادیکال آزاد مبارزه کنند. آن‌ها همچنین مانع رشد سلول‌های خونی هستند که تومورها را تغذیه می‌کنند. به طور شگفت‌انگیز، در برخی از کشورها (مانند نروژ و فنلاند)قهوه حدود ۶۴ % از کل دریافت آنتی‌اکسیدان توسط افراد را تامین می‌کند.

اعتدال کلید مصرف قهوه است

مطالعات فوق به معنای مصرف زیاد قهوه نیست. مطالعات دیگر نشان داده است که نوشیدن مقدار زیادی قهوه در بعضی موارد خطرناک است. به عنوان مثال ، خطر سقط جنین برای زنان باردار را افزایش می دهد. علاوه بر این ، نباید تنها منبع آنتی اکسیدان های شما باشد. در عوض ، قسمت بیشتری از آنتی اکسیدانها باید از میوه ها ، سبزیجات و چربی های سالم مانند روغن زیتون حاصل شود که بسیاری از مواد مغذی دیگر به بدن شما نیاز دارند.

از آنجا که قهوه می تواند دندانها را لکه دار کند ، پس از نوشیدن آن حتماً دندان های خود را با آب بشویید. برای کاهش اثرات آن بر روی مینای دندان خود ، به سراغ انواع کمتر اسیدی بروید. اگر دانه سیاه مورد علاقه شماست ، آنها را کامل بخرید و آنها را خرد کنید ، تا مطمئن شوید که ترکیب شما معطر و جذاب است. این نشان می دهد که در حالت تازه و بهینه قرار دارد.

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید