انتشار این مقاله


۵ استفاده محافظتی بوسیله وسایل بهداشتی خانگی

همه ما می‌دانیم که باید دندان‌هایمان را مسواک بزنیم و با شوینده دهان دهانمان را بشوییم. حال وقت آن رسیده است که از این مواد به عنوان راه حل‌هایی برای موارد پیچیده‌تری استفاده کنیم؛ مالیدن خمیر دندان و شوینده دهان بر روی پیشانی، پودر بچه و آسپرین داخل موها. اگر حالت مسخره‌ای که ممکن است […]

همه ما می‌دانیم که باید دندان‌هایمان را مسواک بزنیم و با شوینده دهان دهانمان را بشوییم. حال وقت آن رسیده است که از این مواد به عنوان راه حل‌هایی برای موارد پیچیده‌تری استفاده کنیم؛ مالیدن خمیر دندان و شوینده دهان بر روی پیشانی، پودر بچه و آسپرین داخل موها. اگر حالت مسخره‌ای که ممکن است به نظر برسد، شما با این موارد می‌توانید شوره سر و تغییر رنگ موهایتان را اصلاح کنید.

اگر چه ممکن است این اتفاقات برای همه بیافتد، ولی این‌ها مواردی نیستند که همیشگی باشند. با استفاده از این روش‌های ساده می‌توانید کمی پولتان را ذخیره کنید، آن هم با استفاده از وسایلی که الان در دستشویی خود دارید. در ادامه به تفصیل به این راه حل‌ها می‌پردازیم.

  1. از بین بردن لکه‌های رنگ مو

اگر شما می‌خواهید اقتصادی عمل کنید و موهایتان را در خانه رنگ کنید، این کار ممکن است کیفیت سالن را نداشته باشد و می‌تواند یک سری لکه بر روی صورت و پیشانی شما به جا بگذارد. خیلی نگران این نباشید که شلخته به نظر برسید چرا که می‌توانید خودتان به سادگی بوسیله خمیردندان آن را پاک کنید.

خمیر دندان می‌تواند لکه‌های رنگ مو را از روی پوست شما از بین ببرد؛ در مناطق شایعی مانند پیشانی، اطراف سر،خط مو، گردن و اطراف گوش‌ها. کمی خمیر دندان بر روی انگشت خود بریزید و آن را برای مدتی بر روی لکه بمالید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. اگر باز هم لکه باقی ماند، این کار را تکرار کنید تا لکه از بین برود.

  1. جلوگیری از شوره سر

دلیل ایجاد شوره سر، سلول‌های مرده بر روی سطح سر هستند که می‌افتند و ظاهری ناخوشایند به شما می‌دهند. در حالی که پوست خشک و سلول‌های مرده پوست دلیل اصلی ایجاد شوره سر هستند، اما دلایلی دیگری می‌تواند آن را ایجاد کند، مانند در معرض سرما یا گرما شدید بودن و یا حتی استفاده بیش از حد از محصولات مربوط به مو و زیبایی مانند اسپری‌ها و ژل مو.

برای جلوگیری از شوره سر می‌توانیم مقداری شوینده دهان را بر روی به وسیله یک توپ کتانی بر روی سرمان بمالیم. پس از ۳۰ دقیقه آن را به شکل عادی با شامپو بشوییم. اگر این عمل را به یک روتین همیشگی تبدیل کنیم، این کار می‌تواند مشکل شوره سر ما را کاملا حل کند چرا که شوینده دهان باکتری‌های موجود بر روی سر را از بین می‌برد. بهترین ترتیب که می‌توانیم از آن استفاده کنیم، استفاده از شوینده دهان بین شامپو و حالت‌دهنده‌ مو است.

  1. رنگ سبز کلری

آیا تا به حال شده است به خاطر کلر موجود در آب موهای شما سبز شوند؟ موهای روشن می‌تواند یک حالت سبز رنگ به خاطر کلر زیادی که در ترکیبات استفاده شده در استخر‌ها، پیدا بکنند و آن هم بدلیل اینکه این ترکیبات به فولیکول‌های مو می‌چسبند. فلزات سنگینی مانند مس، آهن و منگنز بوسیله کلر اکسیده می‌شوند و در نهایت به موها می‌چسبند. این تغییر رنگ می‌تواند در حالت عادی برای چند هفته باقی بماند.

اگر شما هر روزه شنا می‌کنید، بهتر است که کلاه بپوشید و حداقل قبل از اینکه به داخل استخر بروید، موهایتان را زیر دوش بشویید و آن را خیس کنید. اما برای بقیه که در این دسته‌بندی‌ها قرار نگرفتند، کاری که می‌شود کرد این است که ۸ دانه قرص آسپرین را در یک لیوان آب حل کرد و سپس این محلول را بر روی موها مالید. برای مدت ۱۰ دقیقه صبر کرد و سپس آن را با شامپو شست.

  1. خشک‌شوی موها

فرصت زیادی ندارید برای حمام رفتن؟ بهتر است از شامپوهای خشک استفاده کنید به جای این که موهایتان را داخل سینک بشویید. شامپوهای خشک بهترین را برای شستن سریع موهایتان هستند و می‌تواند حالت و استایل موهایتان را نیز حفظ کند. پودر بچه را می‌توان به عنوان شامپوی خشک نیز استفاده کرد.

مقداری پودر بچه داخل مواهیتان بریزید و آن را تکان دهید و سپس آن را با شانه زدن خارج کنید. این یک راه حل عالی برای موهای چرب است که به سرعت می‌تواند داخل موهایتان پخش شود و آن را تمیز کند. شما می‌توانید مقداری از پودر بچه را داخل کیف ورزشی‌تان قرار دهید که بعد از تمرین از این ماده استفاده کنید یا این که از این ماده در مسافرت‌های طولانی استفاده کنید.

  1. جدا کردن آدامس از موها

اینکه چگونه ادامس یک بچه از دهانش به موهایش می‌رسد همیشه یک معما باقی خواهد ماند. شاید قلدر مدرسه آن را آن‌جا قرار داده است. به هر حال، آدامس به هر جایی که بچسبد و شما بخواهید ان را جدا کنید مطمئنا نخواهید توانست، حال اگر این اتفاق برای مو افتاده باشد تنها نتیجه تلاش برای جدا کردن، بدتر شدن وضعیت است.

پس چکار کنیم؟ استفاده از وازلین برای جدا کردن قسمت‌های سر سخت آدامس. از انگشتانتان برای این کار استفاده کنید و مقدار زیادی وازلین بر روی آن بمالید و سپس آدامس را چرب کنید و این‌قدر این کار را انجام دهید که آدامس به راحتی جدا شود.

محمدابراهیم نیکبخت


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید