انتشار این مقاله


شش وسیله‌ی عجیب که بلعیده‌ شده‌اند!

با وجود این‌که بلعیدن هرچیزی جز غذا و دارو ایده‌ی جالبی به نظر نمی‌رسد، هرساله پزشکان با موارد عجیبی از بلعیدن تصادفی یا عمدی وسایل گوناگون مواجه‌اند. در ادامه با برخی از عجیب‌ترینِ این موارد آشنا خواهید شد. ۱-تلفن همراه زندانی ۲۹ساله ایرلندی پس از بلعیدن یک تلفن‌همراه به اورژانس منتقل شد. اشعه‌ی X  وجود این شی […]

با وجود این‌که بلعیدن هرچیزی جز غذا و دارو ایده‌ی جالبی به نظر نمی‌رسد، هرساله پزشکان با موارد عجیبی از بلعیدن تصادفی یا عمدی وسایل گوناگون مواجه‌اند.

در ادامه با برخی از عجیب‌ترینِ این موارد آشنا خواهید شد.

۱-تلفن همراه

xray-cellphone-promo (1)زندانی ۲۹ساله ایرلندی پس از بلعیدن یک تلفن‌همراه به اورژانس منتقل شد. اشعه‌ی X  وجود این شی را در معده‌ی فرد نشان می‌داد. از‌آن‌جایی که تلفن وارد روده‌های فرد نشده‌بود، تیم پزشکی ابتدا اقدام به خارج‌کردن آن از راه مری کردند اما با توجه به احتمال آسیب‌دیدن مری و معده، درنهایت این شی به‌وسیله‌ی عمل‌جراحی باز خارج شد.

۲-باب اسفنجی

spongebob-x-ray

هنگامی که پزشکان معالجِ پسری ۱۶ ماهه درحال بررسی تصویر اشعه‌ی X تهیه شده از شکم او بودند، با دیدن باب اسفنجی شلوارمکعبی که به آن‌ها خیره شده‌بود بسیار شگفت‌زده شدند! خوش‌بختانه آن‌ها توانستند بدون مشکل خاصی شی را از بدن کودک خارج کنند.

۳-مسواک

StomachToothbrush

خانمی ۱۸ ساله پس از بلعیدنِ مسواکش به بیمارستان مراجعه‌کرد. دکتر ها بدون عمل جراحی، با استفاده از دستگاهی قلاب مانندی مسواک را از معده‌ی او خارج کردند. این خانم اظهار داشت درحین استفاده از مسواک برای ایجاد رفلکس استفراغ، تصادفا آن‌را بلعیده است.

۴-تجهیزات دندان‌پزشکی

140420-dental-tools-xray-mn-1430_f9e7c6bc219669cfd975750871c62c19.nbcnews-fp-1200-800cq5dam.web.1280.1280

پسر ۴ ساله‌ی هندی درحین عصب‌کشی ریشه‌ی دندان، با برگرداندن ناگهانی سر خود، وسیله‌ی تیز پیچ‌گوشتی مانندی را بلعید! اشعه‌یX وجود ابزار را درمعده‌ی کودک نشان می‌داد اما با توجه‌به این‌که وی دردی را حس نمی‌کرد، پزشکان با احتمال عبور طبیعی آن از سیستم گوارشی، عمل جراحی انجام ندادند. ۴۱ساعت بعد از تحت مراقبت بودن بیمار، شی با موفقیت خارج شد.

۵-ردیاب تناسب‌اندام

1463420783-download-3

دختر ۱۳ساله‌ای در کره‌ی جنوبی، درحین تمرین شنا، ردیاب را در دهان خود قرار داده و سپس تصادفی آن‌را بلعید. با وجود‌این‌که تیم پزشکی ۳۰ ساعت برای خروج طبیعی آن صبر کردند، دستگاه همچنان در شکم فرد باقی ماند.
درنهایت این ردیاب، که هم‌چنان کار می‌کرد، به‌وسیله‌ی ابزار قلاب جراحی بیرون کشیده شد.

۶-فندک

crg-0006-0238-g01

crg-0006-0238-g02

فندکی که به مدت ۷ماه در معده‌ی مردی کرواسیایی وجود داشت، توسط قلاب از راه مری فرد خارج شد.
این مرد اقرار داشت که درحین بازجویی‌شدن توسط پلیس، از ترس محکوم‌شدن به قاچاق مواد مخدر، فندک را عمدا بلعیده است. نکته‌ی جالب، عدم خروج محتوای شیمیایی فندک است.


منبع: livescience

فاطمه طهماسبی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید