انتشار این مقاله


۵ راه برای خلاص شدن از شر سردرد

  سردرد اتفاق می‌افتد. این مقاله به شما ۵ راه های آسان برای از بین بردن آن‌ نشان می دهد. سردرد رخ می‌دهد. خبر خوب این است چند کار ساده وجود دارد که می‌توانید برای کاهش درد بدون مراجعه به دکتر یا داروخانه انجام دهید. این نکات را امتحان کنید و خیلی سریع به احساس […]

 

سردرد اتفاق می‌افتد. این مقاله به شما ۵ راه های آسان برای از بین بردن آن‌ نشان می دهد.

سردرد رخ می‌دهد. خبر خوب این است چند کار ساده وجود دارد که می‌توانید برای کاهش درد بدون مراجعه به دکتر یا داروخانه انجام دهید. این نکات را امتحان کنید و خیلی سریع به احساس بهتری برسید.

گرم و سرد

اگر میگرن دارید، یک بسته سرد بر پیشانی خود بگذارید. تکه‌های یخ پیچیده شده در حوله، یک کیسه نخود فرنگی منجمد، و یا حتی یک دوش آب سرد ممکن است درد را کاهش دهد. پک را روی سر خود برای ۱۵ دقیقه نگه دارید، سپس به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنید.

اگر سردرد تنشی دارید، یک پد گرم را روی گردن و یا پشت سر خود بگذارید. اگر سردرد سینوسی دارید، یک پارچه گرم روی قسمتی که درد می‌کند قرار دهید. دوش آب گرم نیز ممکن است این ترفند را انجام دهد.

اجازه دهید موهایتان پایین بیافتند

اگر موی دم اسبی شما خیلی سفت است، می‌تواند باعث ایجاد سردرد شود. این “سردرد فشار خارجی” می‌تواند توسط یک کلاه، پیشانی بند، و یا حتی عینک شنایی که خیلی تنگ است نیز ایجاد شود. در یک مطالعه، زنانی که موهای خود را سست تر بستند شاهد از بین رفتن سردردشان بودند.

تاریکی را در آغوش بگیرید!

روشنایی یا سوسوی نور، حتی از روی صفحه نمایش کامپیوتر شما، می‌تواند منجر به میگرن شود. اگر مستعد ابتلا به میگرن هستید، پنجره‌ها را با پرده های خاموشی ویژه در طول روز بپوشانید. در داخل و خارج از خانه عینک آفتابی بزنید. شما همچنین می‌توانید صفحه ضد تابش خیره کننده را به کامپیوتر اضافه کنید و از طیف لامپ‌های فلورسنت در وسایل نوری خود استفاده کنید.

آدامس خود را بیرون بیاندارید

جویدن آدامس می تواند نه فک شما، بلکه به سر شما نیز آسیب برساند. این امر همچنین در مورد جویدن ناخن‌ها، لب‌ها، داخل گونه، و یا اشیاء دم دستی مانند خودکار نیز صدق می‌کند. از خوردن غذاهای ترد و چسبنده بپرهیزید، و مطمئن شوید که لقمه‌های کوچکی برمیدارید. اگر شما دندان‌های خود را در شب به هم می‌مالید، از دندانپزشک خود یک محافظ دهان و دندان بخواهید. این کار ممکن است سردرد صبح زود شما را محدود کند.

 

داروها را در حد اعتدال مصرف کنید

قفسه‌های داروخانه پر از داروهای ضد درد برای انواع سردرد هستند. آن‌ها ممکن است موثر باشند، اما برای به دست آوردن بیشترین سود با حداقل خطر، این دستورالعمل را دنبال کنید:

  • شربت را بر قرص ترجیح دهید. بدن شما آن را سریع‌تر جذب می‌کند.
  • به محض اینکه احساس درد کردید مسکن استفاده کنید. شما به احتمال زیاد خواهید توانست آن را با دوز کمتری از بین ببرید.
  • از مواد و داروهایی که حاوی کافئین یا مواد تشکیل دهنده متعدد هستند اجتناب کنید. این مواد به احتمال زیاد باعث “بازگشت” سردرد می‌شوند. این چیزی است که وقتی شما داروها را اغلب یا برای مدت زمان طولانی مصرف می‌کنید، اتفاق می‌افتد. در واقع آن‌ها وضعیت شما بدتر می‌کنند، نه بهتر.
زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید