انتشار این مقاله


۶ نکته برای دختران در دوست‌یابی

عشق می‌تواند شما را به بلندی های جدید و البته پستی های جدیدی ببرد. شما ممکن است قوی ترین احساسات زندگی خود را داشته باشید، که وقتی اوضاع به خوبی پیش می‌رود بسیارخوب  است. امااگر اوضاع به وفق مراد نباشد، ویرانگر است. در این مقاله ۶ نکته در مورد دوست‌یابی آورده شده‌است که به شما […]

عشق می‌تواند شما را به بلندی های جدید و البته پستی های جدیدی ببرد. شما ممکن است قوی ترین احساسات زندگی خود را داشته باشید، که وقتی اوضاع به خوبی پیش می‌رود بسیارخوب  است. امااگر اوضاع به وفق مراد نباشد، ویرانگر است. در این مقاله ۶ نکته در مورد دوست‌یابی آورده شده‌است که به شما کمک می‌کند در طول این لحظات هیجان انگیز آرامش خود را حفظ کنید.

نکته ۱: عجله نکنید

برخی نوجوانان دوست پیدا می‌کنند و برخی نه. چارلز ویبلزمن رئیس بخش پزشکی نوجوانان در Kaiser Permanente در سانفرانسیسکو می‌گوید: دخترها باید قبل از اقدام به دوست‌یابی به احساس خوبی در مورد خود برسند. توصیه وی این است که: تنها زمانی اقدام به دوست‌یابی کنید که خود را بشناسید و بدانید که می‌خواهید دوست پیدا کنید. اگر آماده نیستید، بهتر است مجرد بمانید و با دوستان نزدیک خود وقت بگذرانید.

نکته ۲: کسی را پیدا کنید که او نیز شما را دوست دارد

احساساتی که برگشتی نداشته باشد می‌تواند شما را به پرسش در مورد همه چیز خود وادار کند. آیا نو چیز اشتباهی گفتی؟ آیا تو چیزهای اشتباهی پوشیدی؟ در یک رابطه‌ی سالم، احساسات متقابل اند. شما به همدیگر احترام می‌گذارید و با یکدیگر خوش می‌گذرانید. اگر مطلب گفته شده وضعیت شما را توصیف نمی‌کند، مشکل با شما نیست، اما احتمالاً نیاز دارید تا همچنان دنبال فرد مورد نظر خود بگردید.

نکته ۳: بدانید چه زمانی رها کنید

گاهی باید اقرار کنید که رابطه‌تان کارساز نیست. شاید عشق زندگی‌تان تبدیل به فردی نامهربان و خودخواه شده‌است. شاید متوجه شوید که چیز بهتری می‌خواهید. دانیل گریوز کارشناس ارشد مددکاری اجتماعی، کسی که با دختران در مرکز ارشاد کمبریج در ماساچوست کار می‌کند میگوید: “اگر یک دوست پسر چیزی را که شما به آنچه نیاز دارید، نتواند به شما بدهد او را رها کنید.” وی همواره به دخترها می‌گوید: ” اکنون دردناک است، اما از این نیز بگذرید.”

نکته ۴: قبل از اینکه در فیسبوک حرف بزنید، درباره فیسبوک حرف بزنید

رسانه‌های اجتماعی فراز و نشیب های رابطه دوستی را در اختیار دیگر افراد قرار می‌دهد تا آن را ببینند. اگر پسری را دوست دارید و او نیز شما را دوست دارد، اشکالی ندارد که از وی بخواهید تا چیزهایی را که در رابطه با شماست آنلاین پست نکند، مانند عکس و فیلم. بعضی چیزها نباید با همه‌ی جهان به اشتراک گذاشته شود.

نکته ۵: خود را از فشار حفظ کنید

تحت فشار بودن عشق نیست، و حتی معمول نیست. اکثر نوجوانان می‌گویند قبل از اینکه آماده باشند هیچ‌گاه تحت فشار نبوده‌اند تا وارد یک رابطه شوند. با این حال، مقداری آماده سازی ذهنی هرگز لطمه نمی‌زند. در ابتذای کار تصمیم بگیرید که ارزش‌های شما چیست و تا چه مرحله‌ای می‌خواهید ادامه دهید. به این ترتیب، شما مجبور نیستید متوجه این مسئله در گرماگرم رابطه شوید.

اینجا چندین راه‌حل آورده شده است که شما می‌توانید با انجام آن‌ها خود را از فشار دور نگه دارید

از موقعیت‌های که در آن یک پسر بیشتر از آنچه می‌خواهید به او بدهید از شما درخواست می‌کند، دوری کنید.

با پسران هم سن و سال خود بیرون بروید. دخترانی که با پسران بزرگتر از خود بیرون می‌روند بیشتر در معرض رابطه جنسی هستند قبل از اینکه باشند.

نکته ۶: به عشق زمان دهید تا رشد کند

گاهی ایده عشق بهتر از خود عشق است. چگونه می‌دانید واقعاً عاشق شده‌اید؟

اگر شیفته هستید، نیاز به اطمینان دارید و مشکل فکر کردن درباره چیزهای دیگر را دارید، این موارد نشانه هایی هستند که شما واقعاً عاشق نیستید. اکنون لذت بخش است، اما با گذشت زمان ممکن است احساس ناامیدی کنید.

 عشق کامل و پخته با گذشت زمان قوی‌تر می‌شود. هر چقدر بیشتر یکدیگر را بشناسید، احساسات‌تان قوی‌تر می‌شود. و لازم نیست کسی غیر از خود باشد. شما همدیگر را برای خود واقعی‌تان دوست دارید. اگر مثل دیگر افراد هستید، پیداکردن عشق پخته و کامل نیاز به تلاشی بیش از یک‌بار دارد، اما قطعاً ارزشش را دارد.

 

سینا پاکی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید