انتشار این مقاله


قوانین داشتن رابطه سالم

ممکن است فکر کنید که عشق واقعی زندگی‌تان را پیدا کرده‌اید و رابطه‌ای سالم با او دارید ولی اگر می‌خواهید رابطه‌ای پایدار داشته باشید باید قوانینی را رعایت کنید. درادامه به ۵ مورد اشاره میکنیم که باید از آن‌ها دوری کنید. ۱. وابستگی شدید: رابطه نیاز به رشد کردن دارد که اگر آن را به […]

ممکن است فکر کنید که عشق واقعی زندگی‌تان را پیدا کرده‌اید و رابطه‌ای سالم با او دارید ولی اگر می‌خواهید رابطه‌ای پایدار داشته باشید باید قوانینی را رعایت کنید.

درادامه به ۵ مورد اشاره میکنیم که باید از آن‌ها دوری کنید.

۱. وابستگی شدید:
رابطه نیاز به رشد کردن دارد که اگر آن را به حال خود رها کنید این اتفاق نمی‌افتد. رابطه‌ی شما باید جزو اولویت‌های زندگی‌تان باشد نه کل آن!
اگر شما فرد مورد نظر را مجبور به گذراندن وقت بیشتر با شما بکنید بدون اینکه از خالی بودن برنامه‌اش خبر داشته باشید، درواقع وابسته هستید و رابطه‌ی شما تحت فشار قرار می‌گیرد یا اگر در بعضی مواقع به فرد اجازه‌ ندهید که مشکلاتش را به تنهایی حل کند و حق خلوت کردن با خویش را از او بگیرید، رابطه‌ی شما پایدار نمیماند.

۲. مستقل بودن بیش از حد:
وقتی شما می‌خواهید به خواسته‌های خود در رابطه برسید، فرد مورد نظر را تحت فشار قرار میدهید تا به خواسته‌ی شما توجه کند. سازش، کلید یک رابطه‌ی موفق است البته درباره‌ی بعضی مسایل نمی‌توان مذاکره انجام داد مانند خواستن یک‌طرفه‌ی بچه. اما برای مسایل کم‌اهمیت‌تر مثلا تصمیم برای چگونگی گذراندن تابستان، باید این را در نظر داشت که همیشه آن چیزی که ما میخواهیم اتفاق نمی‌افتد و برای تصمیم گیری نظر فرد موردنظر نیز مهم است.

۳. از خود گذشتگی نکردن:
وقتی شما در رابطه هستید نمیتوانید فقط زندگی فردی خودرا در نظر بگیرید. با تایید نظر فرد مورد نظر باعث خوشحالی او شده، حتی اگر نظر او برخلاف نظر شما باشد، برای داشتن رابطه‌ای مستحکم باید این از خود گذشتگی را انجام دهید. اگر شما عادت به گذراندن وقت با دوستان خود در آخر هفته‌ها هستید ولی فرد مقابل علاقه‌ای به این کار شما نداشته باشد، باید راهی را پیدا کنید تا رضایت او را نیز جلب نمایید.

۴. ناتوانی در بحث کردن راجع به مسایل آزار دهنده:
دو فرد هیچگاه از نظر رفتاری و اخلاقی یکسان نیستند. حتما بعضی رفتار‌های طرف مقابل شما را اذیت خواهد کرد که اگر آن را به آرامی مطرح نکنید ممکن است دعوای بزرگی پیش‌ آید. شما باید به حرف‌های او گوش دهید بدون اینکه ناراحت شوید و هردوی شما باید سعی در ایجاد تغییرات لازم برای ایجاد رضایت دوطرفه کنید.

۵. نابرابری شرایط دو طرف:
بهتر است برای برقراری رابطه، فردی را انتخاب کنید که از نظر شرایط با شما یکی باشد تا بتوانید هم‌دیگر را درک کنید . اگر هردوی شما شاغل هستید میتوانید با یک برنامه ریزی ساده بین خودتان، برای مثال اگر یکی از شما به آشپزی علاقه داشته باشد و دیگری به شستن ظرف‌ها، می‌توانید با تقسیم کار‌ها، رابطه‌ای محکم همراه با آرامش داشته باشید.

یسرا واعظ


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید