انتشار این مقاله


پیرترین انسان قرن در ۱۴۶ سالگی درگذشت!

پیرمرد ۱۴۶ ساله‌ی اندونزیایی، با مرگ خود رکورد طولانی‌ترین عمر ثبت‌شده‌ی انسان را جابجا کرد! بر اساس اسناد ارائه‌شده به خبرنگاران و تأیید ساکنین روستایی در نزدیکی جاوه، Mbah Ghoto در سال ۱۸۷۰ میلادی متولد شده است. با این حال ثبت رسمی متولدین در اندونزی قدمتی کم‌تر از سن گوتو دارد. Ghoto در دوازدهم آوریل پس از وخامت حال عمومیش […]

پیرمرد ۱۴۶ ساله‌ی اندونزیایی، با مرگ خود رکورد طولانی‌ترین عمر ثبت‌شده‌ی انسان را جابجا کرد!

بر اساس اسناد ارائه‌شده به خبرنگاران و تأیید ساکنین روستایی در نزدیکی جاوه، Mbah Ghoto در سال ۱۸۷۰ میلادی متولد شده است. با این حال ثبت رسمی متولدین در اندونزی قدمتی کم‌تر از سن گوتو دارد. Ghoto در دوازدهم آوریل پس از وخامت حال عمومیش به بیمارستان منتقل شد. با این حال بعد از گذشت شش روز، به‌علت اصرار فراوان، پزشکان ناچار به ترخیص وی شدند.

(Photo by Dasril Roszandi/Anadolu Agency/Getty Images)

گوتو در پاسخ سوالات خبرنگاران بی‌بی‌سی در سال گذشته مبنی بر راز عمر طولانی وی، به داشتن افرادی ارزشمند که به او عشق می‌ورزند و از او مراقبت می‌کنند اشاره کرده‌بود. همسایگان گوتو نیز وی را با داستان‌های هیجان‌انگیزش درباره‌ی جنگ با ژاپن و استعمار‌گران هلندی می‌شناختند. بر اساس گفته‌‌‌ی نوه گوتو، پدربزرگش تنها درخواست همراهی و بودن در کنار خانواده‌اش را داشته‌است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، Mbah Ghoto با ۲۴ سال بیش‌تر نسبت به جین کارمنت ۱۲۲ ساله، طولانی‌ترین عمر ثبت‌شده‌ی یک انسان را تا به امروز داشته است.

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید