انتشار این مقاله


پس از سلام چه چیزی بگوییم؟

چه در یک مهمانی و چه در یک قرار، ادامه مکالمه با غریبه‌ها می‌تواند سخت باشد. این در مورد بسیاری از افراد صادق است، به خصوص افراد خجالتی. با کمی آماده سازی شما می‌توانید به خود کمک کنید و از این موقعیت‌ها عبور کرده و حتی لذت ببرید! توصیه‌های زیر بر اساس محتوای کتاب «عشق: […]

چه در یک مهمانی و چه در یک قرار، ادامه مکالمه با غریبه‌ها می‌تواند سخت باشد. این در مورد بسیاری از افراد صادق است، به خصوص افراد خجالتی. با کمی آماده سازی شما می‌توانید به خود کمک کنید و از این موقعیت‌ها عبور کرده و حتی لذت ببرید!

توصیه‌های زیر بر اساس محتوای کتاب «عشق: روانشناسی جاذبه» آورده شده است. کتاب به این موضوع از دیدگاه قرار دوستی پرداخته است، اما می‌توان آن را به تمامی موقعیت هایی که شما با فرد جدیدی ملاقات می‌کنید، تعمیم داد.

سؤال بپرسید: چون بیشتر افراد حرف‌زدن در مورد خود یا زندگی خود را دوست دارند، پس شما می‌توانید با سؤال کردن آنان را در مکالمه‌ای شرکت دهید تا افکار خود را به اشتراک بگذارند. در مورد افرادی که هیچ چیزی در مورد آنها نمی‌دانید، باید با سؤالاتی در مورد نحوه گذراندن وقت آزاد یا چیزی در مورد اخبار شروع کنید. گفته می‌شود، عاقلانه است تا از پرسیدن سؤالات سیاسی اجتناب کنید، مگر اینکه مایل باشید یک تبادل گرم و درگیرانه داشته باشید. در عوض در مورد مواردی که کمتر بحث برانگیز هستند، بپرسید. بعنوان مثال از کدام برنامه‌های تلویزیونی خوش‌شان می‌آید یا حتی به چه دلیل به محلی که همدیگر را ملاقات می‌کنید آمده است.

عمیق‌تر بروید: همچنان که با علاقه‌مندی های آنان در مکالمه کلی آشنا شدید، می‌توانید با پرسیدن سؤالاتی مانند موارد زیر بحث را بسط دهید:

  • چه چیزی در مورد فلان چیز برای شما جالب است؟
  • چگونه به فلان چیز علاقه مند شدید؟
  • انجام فلان چیز چگونه است؟
  • من چیز زیادی در مورد فلان چیز نمی‌دانم. می‌توانید آن را برای من توضیح دهید؟

برای به اشتراک گذاشتن آماده باشید: مکالمات نیازمند آن است که هر دو نفر برخی چیزها را به اشتراک بگذارند، پس به فکر آن باشید که قرار است با جلو رفتن چه چیزهایی بگویید یا نگویید. چه چیزی برایتان جالب یا جذاب است تا درمورد آن حرف بزنید؟ فعالیت‌هایی که از آنها لذت می‌برید را در نظر بگیرید، تجربیات هیجان‌انگیزی که تاکنون داشته‌اید و رویاهایی که می‌خواستید درک کنید. تنها چیزهایی را به اشتراک بگذارید که احساس می‌کنید باز کردن آنها برایتان مانعی ندارد، بطور معمول افراد تا زمانی که فرد موردنظر را بهتر نشناسند از زدن حرف‌های عمیقاً شخصی خودداری می‌کنند. همچنین به واکنش دیگر افراد نیز توجه کنید. اگر آنها شروع کردند به اطراف نگاه کنند، نکته را بگیرید و موضوع را عوض کنید. شما باید از آنان سوالاتی درباره تجربیاتشان که در رابطه با موضوع است بپرسید، تا به آنان فرصت بدهید بیشتر صحبت کنند.

کلید داشتن یک مکالمه خوب با افراد جدید، کنجکاو بودن در مورد آنان و ضربه‌زدن به اشتیاق خود در مورد چیزهایی در زندگی شخصی خود است. توسط آماده سازی خود برای مواجهه با افراد، با این مواردی که در ذهن خود دارید، مکالمات شما جذاب‌تر و لذت بخش‌تر خواهند شد.

سینا پاکی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید