انتشار این مقاله


۶ راه برای شاد بودن

شادی به معنی بردن بلیط لاتاری نیست. درست است که برخی از افراد با خلق و خویی شادتر از دیگران به دنیا می‌آیند، اما اگر شما یکی از آنان نیستید، کارهای زیادی وجود دارد که با انجام آنان می‌توانید شادتر باشید. بسیاری از رفتارهای افزایش دهنده شادی مربوط به سبک زندگی است؛ مانند ورزش مرتب، […]

شادی به معنی بردن بلیط لاتاری نیست. درست است که برخی از افراد با خلق و خویی شادتر از دیگران به دنیا می‌آیند، اما اگر شما یکی از آنان نیستید، کارهای زیادی وجود دارد که با انجام آنان می‌توانید شادتر باشید. بسیاری از رفتارهای افزایش دهنده شادی مربوط به سبک زندگی است؛ مانند ورزش مرتب، رژیم غذایی سالم، داشتن خواب کافی، درگیرشدن در کارهای معنی دار و یکی از اعمال قابل توجهی که می‌توانید انجام دهید، بالابردن تعاملات اجتماعی است؛ با خانواده، دوستان و حتی غریبه‌‌ها.

پس، اگر زندگی شادتری را می‌خواهید، در این مطلب چندین کار است که می‌توانید انجام دهید:

۱.وقت خود را با دیگران بگذرانید:

انسان موجودی اجتماعی است، پس با دیگران بودن اغلب منجربه احساسی شادتر می‌شود. اما افرادی که نمی‌توانند با دوستانشان هماهنگی زمانی داشته باشند یا داشتن شغلی که به آنها احساس تنهایی بدهد. درحالیکه یک احساس ارتباطی عمیق مهم است، اما داشتن کسی برای گپ زدن نیز مهم است.

۲.در معرض شبکه‌ای از افراد باشید:

محققین دانشگاه هاروارد شواهدی یافته‌اند که شادی در میان شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. شادی یک فرد نه تنها دوستان خود او را خوشحال می‌کند، بلکه به دوستان آن افراد نیز منتشر می‌شود. علاوه بر آن، اثر این شادی تا یک سال باقی می‌ماند! این مطلب در مورد افرادی که در نزدیکی آنان زندگی می‌کند بیشتر صادق است. این نیز مهم است که غم و غصه به اندازه شادی منتشر نمی‌شود.

۳.در طول روز به افرادی که ملاقات می‌کنید لبخند بزنید:

وقتی شما به دیگران لبخند می‌زنید، آنها نیز در مقابل به شما لبخند می‌زنند. پژوهش نشان داده است که نه تنها حالات چهره صورت دیگران را تقلید می‌کنند، بلکه تمایل دارند تا حسی را که همراه آن حالت است را نیز حس کنند. در مورد لبخند زدن، این حس شادی است. پس وقتی دیگران در جواب لبخند می‌زنند، شما نیز احتمالاً خوشحال تر خواهید داشت.

۴.با دیگران مهربان باشید:

وقتی با دیگران خوب باشید، احساس خوبی به شما دست خواهد داد. برای حمایت از این ایده که کاملاً واضح است، شواهدی نیز وجود دارد که داشتن عادات نوع دوستانه سطح دوپامین را در مغز افزایش می‌دهد. این به افراد کمک می‌کند تا آرام‌تر باشند، ارزش بیشتری به خود بدهید و بطور کلی شادتر باشید.

۵.ابراز قدردانی:

پژوهش نشان داده است ابراز قدردانی افراد را متمایل می‌کند تا شادتر باشند. بنابراین شما ممکن‌ است بخواهید از همسر خود تشکر کنید، به دوست خود نامه‌ای تشکرآمیز بنویسید و یا حتی در فکر قدردانی از دیگران باشید.

۶.برای ارتباط از تکنولوژی استفاده کنید:

گرچه صرف زمان بیش از حد برای کامپیوتر یا رسانه‌های اجتماعی سبب شده تا بسیاری از افراد احساس ناراحتی و تنهایی داشته باشند، اما می‌تواند به افراد کمک کند تا شادتر باشند. یک پژوهش نشان داده است گرفتن عکس سلفی و به اشتراک گذاشتن آن با دوستان می‌تواند شما را شادتر کند. پژوهش دیگری نیز نشان داده است دریافت پست‌های شخصی یا کامنت‌ها در فیس‌بوک اغلب موجب شادی افراد می‌شود.

سینا پاکی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید