انتشار این مقاله


ماه تولدتان احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها را پیش‌گویی می‌کند!

بر اساس مطالعات جدید صورت گرفته، ماه تولدتان می‌تواند احتمال ابتلای شما به برخی از بیماری‌های خاص را پیش‌گویی کند! نتایج این پژوهش نشان می‌دهد، ماه تولد افراد ارتباط مستقیمی با شانس ابتلای آن‌ها به برخی بیماری‌ها دارد. بطور مثال افرادی که متولد ماه می هستند احتمال کمتری برای ابتلا به بیماری‌های مرتبط با ماه […]

بر اساس مطالعات جدید صورت گرفته، ماه تولدتان می‌تواند احتمال ابتلای شما به برخی از بیماری‌های خاص را پیش‌گویی کند!
نتایج این پژوهش نشان می‌دهد، ماه تولد افراد ارتباط مستقیمی با شانس ابتلای آن‌ها به برخی بیماری‌ها دارد. بطور مثال افرادی که متولد ماه می هستند احتمال کمتری برای ابتلا به بیماری‌های مرتبط با ماه اول تولد دارند. این در حالیست که افراد متولد شده در ماه اکتبر بیشترین احتمال را نشان می‌دهند.
بنا به گفته پروفسور نیکولاس تاتونتی از دانشگاه کلمبیا، این اطلاعات در صورت اثبات نهایی می‌تواند کمک بسزایی برای کشف ریسک‌فاکتور‌های جدید به پزشکان بکند.

مطالعات گذشته حاکی از بالا بودن احتمال کمبود ویتامین D در افرادی که در زمستان به دنیا آمده‌اند دارد. در زمستان میزان تابش خورشید، که عاملی برای ساخت ویتامین D می‌باشد، کمتر از سایر فصول سال است. همچنین این افراد شانس بالاتری را برای ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی نشان می‌دهند.

محققین این پروژه به بررسی اطلاعات بیش‌از ۱.۷ میلیون آمریکایی که در بازه سال ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ به دنیا آمده‌ و بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۳ مورد درمان قرار گرفته‌اند، پرداخته ‌است. اغلب جامعه آماری در این پژوهش بین ۲۰ تا ۶۰ سال داشته‌اند.

بیماری‌های قلبی‌عروقی همانطور که اشاره شد در بین افرادی که در زمستان به دنیا آمده اند بیشتری شیوع را نشان می‌داد. برای مثال کاردیومیوپاتی و فشار‌خون بالا در متولدین ژانویه بالاترین و در میان متولدین سپتامبر و اکتبر پایین‌ترین فراوانی را داشت.

با این که علت اصلی شیوع بالای این بیماری‌ها نامشخص است، اما دانشمندان دلیل این موضوع را بالاتر بودن احتمال ابتلای زنان باردار به انواع عفونت‌هایی که به تولد‌های زمستانی منجر می‌شود، می‌دانند. این عفونت‌ها با ایجاد ناراحتی‌های سیستم قلبی‌عروقی ارتباط مستقیمی نشان می‌دهد.

در موردی دیگر دانشمندان در نتایج تحقیقات خود اظهار داشتند؛ افرادی که در ماه‌های آخر سال متولد می‌شوند (بخصوص متولدین نوامبر)، شانس بیشتری برای ابتلا به بیماری اختلال تمرکز حواس همراه با بیش‌فعالی (ADHD) نشان می‌دهند. یکی از حدس‌های محققین در این‌باره سن پایین‌تر این افراد در مقایسه با سایر هم‌کلاسی‌های خود است. این عامل ممکن است موجب ایجاد اختلالات شخصیتی در آن‌ها گردد.

با وجود دامنه وسیع آماری پژوهش صورت گرفته، دانشمندان در این پژوهش به بررسی سایر عوامل دخیل در ایجاد بیماری‌ها از جمله موقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی نپرداخته‌اند.

ماری بولند، یکی از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت؛ ممکن است دانشمندان علاقه‌مند باشند تا به‌منظور افزایش دامنه بررسی‌ها، این گونه پژوهش‌ها را در سایر نقاط با شرایط اقلیمی و فرهنگی متفاوت نیز پیاده کنند. این موضوع می‌تواند موجب تغییر در نتایج به دست آمده گردد. با این حال او عقیده دارد اغلب نتایج به دست آمده یکسان خواهند بود.

birth-month-disease-connection-virtualdr.irمنبع: LiveScience

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید