انتشار این مقاله


سندرم نشخوار

سندرم نشخوار بیماری است که در آن افراد بارها و بارها ناخواسته غذاهای هضم نشده یا نیمه هضم شده را قی می‌کنند، دوباره می‌جوند و دوباره آن را قورت می‌دهند یا تف می‌کنند. چون غذا هضم نشده است، افرادی که دچار این سندرم هستند اغلب می‌گویند غذا طعمی عادی دارد و مانند استفراغ اسیدی نیست. […]

سندرم نشخوار بیماری است که در آن افراد بارها و بارها ناخواسته غذاهای هضم نشده یا نیمه هضم شده را قی می‌کنند، دوباره می‌جوند و دوباره آن را قورت می‌دهند یا تف می‌کنند. چون غذا هضم نشده است، افرادی که دچار این سندرم هستند اغلب می‌گویند غذا طعمی عادی دارد و مانند استفراغ اسیدی نیست. نشخواری به طور معمول هر روز و در هر وعده غذایی رخ می‌دهد.

 علت دقیق سندرم نشخواری ناشناخته است، اما واضح است که یک رفتار ناخودآگاه است، نه یک تصمیم آگاهانه. سندرم نشخواری معمولاً با بیماری رفلکس معدی مروی(GERD)و فلج معده اشتباه گرفته می‌شود. برخی از افراد مبتلا به سندرم نشخواری و یبوست ناشی از اختلال تخلیه روده بزرگ هستند.

مدت‌ها تصور می‌شد که این بیماری در نوزادان و افرادی که اختلالات رشد دارند رخ می‌دهد، که ممکن است مربوط به یک بی‌میلی به غذا باشد. اما می‌تواند در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان نیز رخ دهد. مشخص نیست چه تعدادی از افراد این بیماری را دارند.

سینا پاکی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید