انتشار این مقاله


درگیری ژن‌ها در خواندن احساسات انسان‌ها از چشم‌هایشان

موقعیت های اجتماعی به سرعت نشان می دهند که چه کسانی به طور طبیعی در خواندن احساسات مردم نسبت به دیگران برتر هستند. با توجه به مطالعه جدید منتشر شده در مجله روانپزشکی مولکولی، این توانایی خواندن احساسات فقط با نگاه کردن به چشمان طرف مقابل، ممکن است تحت تاثیر ژن ها قرار بگیرد. محققان از دانشگاه […]

موقعیت های اجتماعی به سرعت نشان می دهند که چه کسانی به طور طبیعی در خواندن احساسات مردم نسبت به دیگران برتر هستند. با توجه به مطالعه جدید منتشر شده در مجله روانپزشکی مولکولی، این توانایی خواندن احساسات فقط با نگاه کردن به چشمان طرف مقابل، ممکن است تحت تاثیر ژن ها قرار بگیرد.

محققان از دانشگاه کمبریج انگلستان، موفق شدند تا به انواع ژن های مسئول این حس همدلی اشاره کنند. نشان داده شده است که این ژن ها با کروموزوم ۳ در زنان همراه است. این قطعه کوچک از کروموزوم شامل ژن LRRN1 است که در جسم مخطط، بخشی از مغز که با همدلی در ارتباط است، بسیار فعال است.

هر چند، عملکرد این آزمون با این منطقه خاص از کروموزوم ۳ در مردان ارتباط نداشت.

دانشمندان کمبریج با همکاری یک تیم بین المللی از دانشمندان و شرکت ژنتیک ۲۳andMe، به بررسی ارتباط بین همدلی و ژن ها پرداختند. طبق گفته Varun Warrier، دانشجوی PhD دانشگاه کمبریج، تاکنون این بزرگترین مطالعه از همدلی شناختی در جهان، است. تیم تحقیقاتی برای انجام این پژوهش آزمونی طراحی کردند، تحت عنوان خواندن ذهن در چشم!

آزمون به سادگی هوش اجتماعی شما را با این که چگونه به سرعت و به طور موثر شما می توانید با نگاه کردن به چشمان افراد حالت عاطفی آن ها را تفسیر کنید، ارزیابی می کند. تیم اشاره کرد که برخی از افراد نسبت به دیگران در این توانایی برترند و به طور میانگین نمره خانم ها بیشتر از آقایان است. نمرات بالاتر در این آزمون همچنین به حجم جسم مخطط افراد مرتبط است.

مطالعات قبلی نشان داده اند که افراد مبتلا به اوتیسم و بی اشتهایی نمره پایین تر در این آزمون کسب کرده اند. این گروه دریافتند که تنوع ژنتیکی که باعث کسب نمره بالاتر در این آزمون می شود، خطر بی اشتهایی را افزایش می دهد. در حالیکه خطر ابتلا به اوتیسم افزایش نمی یابد.

به عنوان یک نتیجه کلی، محققان تاکید کردند که این مهم است که به یاد داشته باشید که عوامل اجتماعی و فرهنگی نیز در در این نوع احساس نقش دارند.

 

آرزو فتحعلی زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید