انتشار این مقاله


انگور قرمز و نقش آن در کاهش سرطان روده

با توجه به تحقیقات جدید، رزوراترول (ماده‌ی شیمیایی انگورهای قرمز) در جلوگیری از سرطان روده در دوزهای پایین‌تر تاثیر‌گذارتر از دوزهای بالاتر است. نتایج حاصل از مطالعه‌ای جدید، حاکی از آن است که در استفاده از دوزهای پایین‌تر، ۵۰% کاهش در سرطان داشتیم در حالی که در دوزهای بالاتر، ۲۵% کاهش مشاهده می‌شد. اگر چه این […]

با توجه به تحقیقات جدید، رزوراترول (ماده‌ی شیمیایی انگورهای قرمز) در جلوگیری از سرطان روده در دوزهای پایین‌تر تاثیر‌گذارتر از دوزهای بالاتر است.

نتایج حاصل از مطالعه‌ای جدید، حاکی از آن است که در استفاده از دوزهای پایین‌تر، ۵۰% کاهش در سرطان داشتیم در حالی که در دوزهای بالاتر، ۲۵% کاهش مشاهده می‌شد. اگر چه این اثر در حیوانات بررسی شد اما همانطور که گفته شد در توقف رشد تومورها اثر دوزهای پایین تر ۲ برابر دوزهای بالاتر بود.
در بررسی نمونه های تومور بیماران مبتلا به سرطان روده که دوزهای متفاوتی از رزوراترول به آن‌ها داده‌ شده‌ بود؛ مشاهده‌ شد که دوز‌های پایین‌تر رسوراترول هم می‌توانند وارد سلول های سرطانی شده و در جلوگیری از رشد تومورها موثر باشند.
رزوراترول ماده‌ی شیمیایی طبیعی‌ای است که در پوست انگور و سایر گیاهان یافت می‌شوند.

مطالعات آزمایشگاهی حاکی از آنند که رسوراترول نقش‌ها و اثرگذاری‌های خیلی بیشتری از آنچه یافت شده است می‌تواند داشته‌ باشد البته این اثرات احتمالاً در افرادی با آرایش ژنتیکی ویژه یا افراد با عادت غذایی و سبک زندگی خاصی اثر گذار باشند. این گفته به این معنی نیست که نوشیدن شراب قرمز ریسک ابتلا به سرطان را کاهش‌ می‌دهد بلکه نوشیدن الکل احتمال ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان را افزایش می‌دهد.

پروفسور Kare Brown هم اظهار داشت:

این مطالعه نشان داد که دوزهای پایین‌تر این ماده تاثیر بیشتری از دوزهای بالاتر آن دارند. این حالت می‌تواند در مورد دیگر  مواد شیمیایی و ویتامین‌های مشتق شده از گیاهان هم که برای جلوگیری از سرطان مطالعه می‌شود، صادق باشد.

در واقع این مطالعه به این معنی نیست که در صورت مصرف شراب حاصل از انگور قرمز ریسک ابتلا به سرطان کاهش می‌یابد بلکه برعکس! همانطور که می‌دانید داشتن وزن مناسب و استفاده‌ی کمتر از الکل و گوشت فرآوری‌شده به همراه داشتن عادت غذایی سالم که شامل میزان زیادی میوه و سبزی است می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌ها را کاهش دهد.

 

سولماز گلدوست


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید