انتشار این مقاله


با ۱۰ غذای ضد درد آشنا شوید

آنچه که می‌خورید می‌تواند احساس بهتری به شما بدهد. در این مقاله مواد غذایی و ادویه جاتی را کشف خواهید کرد که می‌توانند به کاهش التهاب و درد شما کمک کنند. زنجبیل این ریشه تند، از اجزای اصلی طب سنتی، شاید برای خاصیت ضد تهوع و تسکین دهنده معده بودنش شناخته شده است. اما زنجبیل […]

آنچه که می‌خورید می‌تواند احساس بهتری به شما بدهد. در این مقاله مواد غذایی و ادویه جاتی را کشف خواهید کرد که می‌توانند به کاهش التهاب و درد شما کمک کنند.

زنجبیل

این ریشه تند، از اجزای اصلی طب سنتی، شاید برای خاصیت ضد تهوع و تسکین دهنده معده بودنش شناخته شده است. اما زنجبیل می‌تواند با درد نیز مبارزه بکند، از جمله درد عضلات ناشی از ورزش و همچنین گرفتگی‌های عضلات در قاعدگی. یک مطالعه نشان می‌دهد که کپسول زنجبیل مثل داروهای ضد التهابی بدون نسخه مانند ایبوپروفن در تسکین درد دوران قاعدگی عمل کرده است.


مقاله مرتبط: کاهش درد: زنجبیل یا دارو؟


بلوبری (زغال اخته آبی)

این یاقوت‌های آبدار مقدار زیادی از مواد مغذی گیاهی را دارند که ممکن است با التهاب مبارزه کنندو درد را کاهش دهند. اگر الان فصل توت نیست، زغال اخته‌های منجمد می‌توانند مواد مغذی یکسان و یا حتی بیش زغال اخته تازه داشته باشند. سایر میوه‌های دارای آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌ها، از جمله توت‌فرنگی و پرتقال، می‌توانند اثر تسکین‌دهنده‌ی مشابهی داشته باشد.

تخمه کدو تنبل

تخمه کدو تنبل یک منبع فوق‌العاده‌ای از منیزیم است، ماده معدنی که ممکن است تعداد میگرن شما را کاهش دهد و همچنین ممکن است به پیشگیری و درمان پوکی استخوان کمک کند. اما علیرغم آنچه شما ممکن است شنیده باشید، به نظر نمی‌رسد برای جلوگیری از گرفتگی عضلات پا در شب موثر باشد. برای منیزیم بیشتر، بادام و بادام‌زمینی، سبزیجات برگ سبز تیره (مانند اسفناج و کلم پیچ)، لوبیا و عدس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ماهی قزل‌آلا

ماهی قزل‌آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ ضد التهابی است که تقریبا تمام لیست “خوب برای شما” را می‌سازد. قزل‌آلا “سالم برای قلب” در نظر گرفته می‌شود و اگر شما آرتریت روماتوئید داشته باشید، ممکن است مفاصل را تسکین دهد. انواع دیگر ماهی های آب سرد، از جمله ماهی تن، ساردین و ماهی خال مخالی هم، انتخاب‌های خوبی هستند. اما از خوردن تیلاپیا و گربه ماهی بپرهیزید زیرا: سطح بالاتر اسیدهای چرب امگا۶ در آن‌ها التهاب را افزایش می‌دهد.

زردچوبه

ادویه‌ای که به ادویه ترکیبی کاری، رنگ نارنجی و زرد روشن آن را می‌دهد، می‌تواند روی بسیاری از فرآیندها در بدن شما، از جمله التهاب، تاثیر بگذارد. مطالعات روی افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت که مکمل کورکومین را مصرف کرده‌اند نشان می‌دهد که آن‌ها می‌توانند بهتر راه بروند، بدون عوارض جانبی از مصرف دارو که فلفل سیاه می‌تواند به بدن شما درجذب آن کمک کند، بنابراین ترکیبی از ادویه جات، با زنجبیل و عسل در چای را امتحان کنید.

گیلاس ترش

در یک مطالعه، دوندگانی که ۷ روز قبل از شروع مسابقه و در روز مسابقه (۱۲ اونس، روزانه دو بار) آب گیلاس ترش نوشیدند، به طور قابل توجهی درد عضلانی کمتری نسبت به گروهی که یک نوشیدنی با مزه مشابه بدون آب میوه طبیعی نوشیده بودند، داشتند که این می‌تواند ناشی از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضدالتهابی در این میوه باشد.

روغن زیتون خام

آیا در گلو خود احساس سوزش می‌کنید؟ این ترکیبی به نام oleocanthal است، و مانند ایبوپروفن کار می‌کند. روغن زیتون بسیار خام همچنین دارای Lubricin است، که باعث می‌شود مفاصل به روانی کنار هم بلغزند و از شکستگی آن‌ها جلوگیری می‌کند که این شاید بتواند به  افراد مبتلا به آرتروز کمک کند. زمانی که شما با روغن زیتون پخت و پز می‌کنید، از دماهای پایین‌تر (کمتر از ۴۱۰ درجه) استفاده کنید، در این صورت شما هیچ یک از  مزایای زیاد آن از دست نمی‌دهید.

فلفل تند

کپسایسین، چیزی که به فلفل تندی و حرارت‌اش را می‌دهد، برای خواص ضد دردش در کرم‌ها و باند‌ها معروف است. بعضی از تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که خوردن فلفل، به جای گذاشتن آن بر روی پوست خود، ممکن است باعث کاهش و جلوگیری از التهاب شود. این “سوختگی” همچنین مغز شما فریب می‌دهد تا اندورفین آزاد کند، که سیگنال‌های درد را مسدود می‌کند.

نعناع

روغن نعناع گرفتگی، گاز و نفخ دردناک را که نشانه‌های سندرم روده تحریک پذیر می باشند تسکین می دهد. چای نعناع تسکین دهنده خوبی برای ناراحتی‌های شکم گاه به گاه است. دریک تحقیق اولیه، چای نعنا برزیلی (ساخته شده از گیاه Hyptnis crenata) به اندازه‌ی یک مسکن تجویزی موثر بوده است.

شراب قرمز

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد یک ترکیب در پوست انگور قرمز، به نام رسوراترول، می‌تواند تورم دیسک مفصلی را که می‌تواند به درد کمر منجر شود را کاهش دهد. اما هنوز کل بطری برای استخوان سفت خود نخورید. (زنان، یک لیوان؛ مردان می‌توانند دو لیوان بخورند.) درست است که رسوراترول امیدوارکننده است، اما ما نیاز به مطالعات بیشتری برای رسیدن به یک درمان داریم.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *