انتشار این مقاله


استیون هاوکینگ معتقد است انسان‌ها باید زمین را ترک کنند!

استیون هاوکینگ معتقد است که انسان ها باید زمین را ترک کنند، زمان بستن چمدان‌ها فرا رسیده است.

استیون هاوکینگ معتقد است که انسان ها باید زمین را ترک کنند، زمان بستن چمدان‌ها فرا رسیده است. در می گذشته، استیون هاوکینگ، فیزیکدان مشهور، درباره‌ی روز آخر دنیا پیش‌بینی کرد. او گفت بشریت فقط ۱۰۰سال روی زمین فرصت دارد، که ۹۰۰سال از پیش بینی سال ۲۰۱۶ اش کمتر است.

براساس برآورد جدید ،هاوکینگ توصیه می‌کند، تنها راه برای طولانی کردن وجود بشریت یافتن خانه‌ای جدید در سیاره‌ای دیگر است. هاوکینگ روز سه‌شنبه در جشنواره Starmus در Trondheim گفت:

اگر قرار باشد بشریت برای یک میلیون سال دیگر هم وجود داشته باشد، آینده‌مان در جایی قرار دارد که قبلا کسی به آنجا نرفته است.

هاوکینگ می‌گوید ما باید فرود دیگری در ماه در سال ۲۰۲۰ را هدف قرار دهیم و برای ایجاد یک پایگاه قمری در سی سال آینده تلاش کنیم، پروژه‌هایی که بتوانند در آماده‌سازی برای ارسال انسان‌ها به مریخ تا سال ۲۰۲۵ به ما کمک کنند.

هاوکینگ افزود:

ما داریم از فضا بیرون میرویم و تنها جایی که میتوانیم برویم دنیاهای دیگر است. زمان کشف منظومه‌های شمسی دیگر رسیده است. پا را فراتر نهادن شاید تنها راهی است که ما را از خودمان حفظ می کند. من متقاعد شده‌ام که انسان باید زمین را ترک کند.

 درخواست هاوکینگ بازبینی مجدد ماهواره‌های کیهانی زمین است. حدود ۴۵ سال از آخرین ماموریت ناسا در ماه می‌گذرد و هاوکینک تنها فردی نیست که به این موضوع فکر می‌کند.

حتی رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، می‌خواهد تا سال ۲۰۲۰ انسان در ماه مقیم شود. برنامه‌های مختلفی هم از سوی آژانس‌های فضایی دولتی و همچنین در بخش خصوصی وجود دارد. به عنوان مثال: ماموریت ناسا در مریخ به احداث ایستگاه مدار ماهواره‌ای اشاره می کند که یک گام کلیدی برای ماموریت آینده به سیاره سرخ خواهد بود.

کشورهای دیگر نیز به دنبال این هدف مشترک هستند: چین و اروپا نیز برای رسیدن به ماه تا سال ۲۰۲۰ امیدوارند، کشورهای دیگر نیز برای ایجاد پایگاه های قمری خود تلاش می‌کنند. این یک اکو و بازتاب از جنگ سرد دوران رقابت بین نژادهای فضایی است. کشورهای بیشتری هم در بازی حضور خواهند داشت.

برای سازمان‌های خصوصی فضایی، ماه یک به عنوان جاذبه گردشکری است تا محلی براس اقامت دائم؛ SpaceX در حال آماده‌سازی برای اولین سفر با هزینه شخصی به دور ماه است در حالی که Jeff Bezos در حال رویارویی با فرصتی برای خدمات ویژه در راستای تسهیل دائمی ساخت مسکن می‌باشد.

برای هاوکینگ رسیدن دوباره به ماه تنها هدفی برای بقا نیست بلکه تقویت بشر درحالیکه هنوز روی زمین است برای سال‌های باقیمانده در این سیاره هم مدنظر می‌باشد.

هاوکینگ میگوید:

امیدوارم واحدهای رقابتی کشورها در راستای یک هدف مشترک برای چالش مشترک پیش رو رقابت کنند، یک برنامه فضایی بلند پروازانه می‌تواند جوانان را به شوق بیاورد و در حوزه‌های دیگر، مثل فیزیک نجومی و کیهان‌شناسی باعث تحریک علایق شود.

نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید