انتشار این مقاله


چگونه در کوتاه‌ترین زمان یک فرد عصبانی را آرام كنيم

همه‌ی ما تجربه برخورد با افراد عصبانی را داشته‌ایم. او می‌تواند همسر، دوست، همکار و یا حتی یک غریبه باشد! اگر شما همیشه انتظار رفتار خوش از دیگران دارید این اتفاق ناراحت کننده خواهد بود. شما می‌خواهید مشکلات را حل کرده و اوضاع را آرام کنید. اما چگونه یک آدم عصبانی را آرام خواهید کرد؟ […]

همه‌ی ما تجربه برخورد با افراد عصبانی را داشته‌ایم. او می‌تواند همسر، دوست، همکار و یا حتی یک غریبه باشد! اگر شما همیشه انتظار رفتار خوش از دیگران دارید این اتفاق ناراحت کننده خواهد بود. شما می‌خواهید مشکلات را حل کرده و اوضاع را آرام کنید. اما چگونه یک آدم عصبانی را آرام خواهید کرد؟

۴ راهکار برای درست کردن وضعیت

هر موقعیتی برای خود منحصر به فرد است؛ شما باید بنا به شرایط راه نزدیک شدن به یک فرد عصبانی را در همان لحظه پیدا کنید. هرچند در اغلب اوقات چهار راهکار زیر کارساز خواهد بود.

۱.تلافی نکنید

قانون شماره یک؛ هیچگاه انتقام نگیرید! مهم نیست که او چه کاری انجام داده است، شما نباید تلافی کنید. این کار فقط طرف مقابل را عصبانی‌تر خواهد کرد. معمول‌ترین مثال این قضیه ترافیک است؛ زمانی که فردی به دلیل آنکه شما با سرعت دلخواه آنان حرکت نکرده‌اید از دست شما عصبانی می‌شود؛ اگر در چنین وضعیتی شما واکنش نشان دهید، آنان را بیش از پیش تحریک خواهید کرد. می‌دانیم سخت است ولی حتی اگر به شما بی احترامی شد، جواب عصبانیت را نباید با عصبانیت بدهید و یا طعنه‌آمیز رفتار کنید. باید غرور خود را کنار بگذارید و سپس اقدام کنید.

۲.نشان دهید اهمیت می‌دهید

به جای عصبانی شدن نشان دهید وضعیت کنونی آنان برایتان مهم است. اگر فقط زمان کوتاهی را به گوش دادن حرف‌های آنان اختصاص دهید متوجه خواهید شد که گاهی تنها دلیل عصبانیت آن‌ها یک سوءتفاهم است. با توجه به شرایط راهکارهای زیر می‌تواند موثر واقع گردد:

  • میشه بگی مشکل چیه؟ شاید بتونم کمکت کنم.
  • ببخشید که اینطور احساس می‌کنی. کاری از دست من برمیاد؟
  • هرگز نباید همچین اتفاقی می‌افتاد. حالا حالت چطوره؟

راهکارهای کوچکی همچون موارد بالا به راحتی می‌تواند فرد عصبانی را وادار به  صحبت کند. در نهایت متوجه خواهید شد تنها با حرف زدن مشکل حل شده است.

۳.انسان باشید

اگر شخص عصبانی شروع به بدرفتاری با شما کرد؛ سریعترین راه برای کاهش تنش این است که خود را انسان‌تر نشان دهید.  احساسات خود را از عصبانیت آنان بیان کنید؛ مانند ترس، گیجی، تشویش و آنان را مطمئن کنید که قصد هیچ آزار و اذیتی از رفتار و کلمات خود ندارید.

۴.ملایم‌تر رفتار کنید

در استفاده از این راهکار محتاط باشید؛ اما یک فرد عصبانی می‌تواند با این روش فرو نشانده شود. جوک تعریف کنید، لبخند بزنید و اتفاقی را که زیاد مهم نیست از منظرهای دیگری نیز بررسی کنید. اگر زمان مناسب استفاده از این راهکار را بدانید در زندگی موفق خواهید بود!

در نهایت

اجازه ندهید روزتان را خراب کنند!

وقتی همه چیز گفته شده و انجام می‌شود شما نمی‌توانید احساسات دیگران را کنترل کنید. مهم نیست که چقدر تلاش کرده اید، گاهی اوقات مردم می‌خواهند همانطور عصبانی باقی بمانند. اگر برایتان ممکن است نگذارید آن‌ها روزتان را خراب کنند. اگر مهربان باشید در نهایت شما “آدم خوبه” ماجرا خواهید بود.


چکیده آنچه که خواندید:

به هنگام برخورد با افراد عصبانی از چهار راهکار زیر استفاده کنید:

  1. برخورد تلافی‌جویانه نداشته باشید.

  2. با به کار بردن الفاظی نشان دهید به آنان اهمیت می‌دهید.

  3. در برخورد با افراد عصبانی انسانیت بیشتری به خرج دهید.

  4. رفتاری ملایم و انعطاف پذیر داشته باشید.

 

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید