انتشار این مقاله


اگر در خودارضایی زیاده‌روی کنید، چه می‌شود؟

در این مقاله به بررسی مضرات خودارضایی و پیامدهای زیاده‌روی در آن می‌پردازیم.

در مقاله قبل (خودارضایی از فسانه‌ها تا فواید و مضرات) به بررسی کلی مسائل مطرح شده پیرامون موضوع خودارضایی پرداختیم ولی مسئله‌ای که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، زیاده‌روی در این رفتار جنسیست که می‌تواند در مقاطعی شما را وابسته بکند که همانطور که می‌دانید زیاده‌روی در هر چیزی خالی از ضرر و زیان نخواهد‌ بود، پس برای آگاهی از این موارد، با ما همراه باشید…

  1. ریزش مو و طاسی


    این موضوع بیشتر در مردانی مطرح می‌شود که روزانه چندین مرتبه خودارضایی می‌کنند و دلیل اصلی آن اینست که بدن این افراد به حجم بالای هرمون‌های جنسی‌ای که پس از رسیدن به مرحله‌ی ارگاسم آزاد می‌شوند، اعتیاد پیدا می‌کند.قبلا گفتیم که فرد در این حالت خواب بهتری خواهد داشت اما باید به این نکته توجه کرد که زیاده‌روی در این عمل الگوی خواب شما را تغییر خواهد داد که منجر به ریزش مو خواهد شد.


    مقالۀ مرتبط: ریزش مو


  2. انزال زودرس

    کسانی که در انجام این رفتار و عادت جنسی مداونت بسیارمی‌کنند به مرور کنترل خود را بر انزال از دست‌داده و دچار انزال زود‌رس خواهند شد که این مورد یکی از جدی‌ترین تاثیرات منفی زیاده‌روی در خودارضاییست.

  3. ازدست دادن حافظه

    این مورد یکی از موارد شایع میان کسانیست که تجربه‌ی زیاده‌روی در خودرارضایی را داشته اند که شامل کاهش قدرت یادگیری و کاهش تمرکز است . وقتی ذهن شما به خودارضایی اعتیاد پیدا کند تمرکزتان ازدست می‌رود که خود آغازی بر کاهش قدرت حافظه و یادگیریست.

  4. تاری دید


    زیاده‌روی در خود ارضایی ارتباط مستقیمی با برخی اختلالات چشمی از جمله دید ناواضح و تاری دید دارد که متهم اصلی این مورد باز هم هرمون‌های زیادی هستند که در این حالت در بدنتان وجود خواهند داشت و بر بیناییتان اثر سوء خواهند گذاشت.

  5. خستگی و بی حالی


    احساس خستگی یکی از شایع‌ترین موارد سوءانجام خودارضاییست. وقتی شما چندین مرتبه در روز خودارضایی کنید، در واقع قسمت عمده انرژی آن روز خود را مصرف کرده‌اید!


    مقالۀ مرتبط: خستگی


  6. کمردرد


    زیادی هرمون‌های جاری در سیستم گردش خون افرادی که در خود‌ارضایی زیاده روی می‌کنند باعث ایجاد التهاب در نواحی پشت شده و نارحتی و کمردرد را در ناحیه  القا میکند.
    احساس درد در کشاله‌ران و همچنین احساس سفتی و خشک‌شدگی در استخوان‌های لگن از دیگر موارد مهم این مسئله است.

  7. بی خوابی


    عادت به خودارضایی گاهی تا انجا ادامه میابد که فرد بدون انجام دادن آن نمیتواند بخوابد ، این خود یک مسئله جدی تلقی می‌شود چرا که فرد همیشه توان انجام آن ندارد و خوابش قطعا دچار مشکل خواهد شد.


مقالۀ مرتبط: بی‌خوابی


  1. نازک شدن مو ها


    مواردی چون کاهش حافظه و بی خوابی می‌توانند بر کیفیت فولیکول‌های مو اثر گذاشته و منجر شوند که موهایتان نازک‌تر رشد کنند که این خود می‌تواند منجر به ریزش بیشتر موهایتان شود .

  2. مشکلات نعوظ و کوچک شدن آلت‌تناسلی

    زیاده‌روی در خودارضایی باعث کاهش قدرت نعوظ در اندام جنسی مردانه شده و برکیفیت رابطه اثر بسیار بدی خواهد گذاشت.این مورد به همین جا ختم نمی‌شود و باید گفت که این سوءانجام به کوچک شدن آلت‌تناسلی نیز خواهد انجامید

حسین مصطفی‌نژاد


نمایش دیدگاه ها (4)
    1. سلام دوست عزیز،
      اولین قدم کنار گذاشتن این رفتاره، بسیاری از عوارض ناشی از خودارضایی مربوط به هورمون های جنسی‌ای هستش که متعاقباً در جریان خون افزایش پیدا می کنن، با پیشگیری از این رفتار بدن شما به خودی خود تا حدود زیادی از این بی‌تعادلی های هرمونی رو حل می‌کنه، اگر بعد از دو ماه بهبودی نسبی حاصل نشد، به پزشک مراجعه کنید.

  1. سلام
    من از تعدادی پزشک پوست مو مطرح در باره ی ریزش مو پرسیدم و گفتن گه هیچ تاثیری نداره
    میشه با دلیل ” علمی ” (فیزیولوژیک و بیوشیمایی) به صورت کامل زیر همین کامنت بنویسید؟
    (با توجه به هم رشته بودن جفتمون لطفا به زبان خودی (پزشکی) بیان کنید، نه زبان کوچه بازاری)

دیدگاهتان را بنویسید