انتشار این مقاله


این ۸ اشتباه را در باشگاه مرتکب نشوید

در این مقاله تلاش داریم که شما را با ۸ عمل نادرست، در باشگاه‌های ورزشی آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

اگر از کسانی باشید که به طور پیوسته از باشگاه‌های بدن‌سازی استفاده می‌کنند، قطعا افرادی را دیده‌اید که با رفتارشان شما را از آمدن به باشگاه پشیمان کرده‌اند و احتمالاً با خود گفته‌اید که ای کاش در خانه می‌ماندم و هرگز به اینجا نمی‌آمدم!

در این مقاله تلاش داریم که شما را با ۸ عمل نادرست در باشگاه‌های ورزشی آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

  1. هیچ وسیله‌ای را آغشته به عرق بدنتان رها نکنید!


    به همراه داشتن یک حوله کوچک در کنار خود در هنگام ورزش، کمک می‌کند تا بهتر بتوانید از شر عرق‌های حاصل از تمرین خلاص‌شده و از این رو به بهداشت فردی خود و محیط توجه نمایید و آن را ارتقا دهید. توجه داشته باشید که بخاطر چرمی‌بودن روکش، در بسیاری از ابزار بدن‌سازی، تبخیر و یا پاک‌شدن عرق و آب بدن با دشواری مواجه می‌شود. پس دفعه بعد، یک حوله کوچک را مهمان کیف باشگاه خود کنید!

  2. مراقب اشغال کردن ابزار، برای مدت طولانی‌باشید!


    بسیاری از افراد را دیده‌اید که بر روی وسیله‌ای اتراق کرده و به چت‌کردن ، سلفی‌گرفتن ، شوخی‌کردن و… می‌پردازند و برای مدت زیادی، سایر افراد را از استفاده از آن‌ها باز می‌دارند،
    پس مراقب باشید! سعی کنید که این نکته را فراموش نکنید، باشگاه می‌روید تا سلامتیان را افزایش دهید، پس فقط این کار را بکنید و به حقوق دیگران، احترام بگذارید.

  3. در محیط باشگاه، با تلفن صحبت نکنید!


    افراد بسیاری هستند که احساس می‌کنند، محیطی چون باشگاه بهترین مکان برای انجام تماس‌های عقب افتاده‌است! به همین دلیل دست به تلفن می‌شوند و تا می‌توانند راحت‌تر از هر جای دیگری، به مکالمه و ایجاد مزاحمت برای دیگران پرداخته و آرامش باشگاه را به هم می‌ریزند!
    از سری رفتارهای مزاحمت‌زا‌ی دیگر با تلفن‌همراه، می‌توان به موسیقی گوش‌دادن‌‌های باز و همگانی برخی عزیزان اشاره کرد.
    سعی کنید دفعه بعد، که وارد باشگاه می‌شوید، یا گوشیتان را همراه نبرده باشید یا حداقل آن‌را بر حالت سکوت (silent) قرار داده باشید .

  4. بیش از اندازه به یک وسیله خاص نچسبید !


    به‌یاد دارید که در زمان مهدکودک اسباب‌بازی‌ها متعلق به همه بودند؟ باشگاه هم درست همین گونه است و همه حق استفاده از ابزار را دارند. گاهی مشاهده می‌کنیم افرادی دو ساعت کامل روی یک وسیله کار کرده و به لبریز شدن صبر سایر افراد منتظر اعتنایی نمی‌کنند. بیش از اندازه به یک وسیله خاص نچسبید و سعی کنید متعادل از همه ابزار به میزان مورد نیاز بهره‌گرفته و سپس آن‌ را به سایر ورزشکاران بسپارید.

  5. ابزار و قطعات بدن‌سازی را روی زمین و یا هر جایی که دوست دارید، رها نکنید!


    وزنه‌ها و سایر قطعات را در سر جای خود نهاده و محیط باشگاه را تمیز نگاه دارید، درست مثل زمانی که وقتی کوچک‌تر بودید، به شما گفته می‎شد که اسباب‌بازی‎های خود را به امان خدا رها نکنید . با این کار ایمنی محیط را نیز افزایش خواهید داد.

  6. مودب‌تر باشید!

    درست است که ۶۰ دقیقه‌ی مدام، روی یک ابزار بودن برای ما غیر‌قابل تحمل است، اما این هم درست نیست که دستان خود را در مقابل فرد و دستگاه به هم گره کنیم و به آن‌ها فشار بیاوریم و آنان را دچار حالت اضطرار کنیم، که هرچه سریعتر جایشان را به ما بدهند. بهتر است دور شده و آن‌ها را رها کنیم که خودشان بلند شوند…

  7. وقت‌شناس باشید!


    وقتی قرارست که در تایم و زمان خاصی به تمرینی گروهی بروید، بهتر است که از تاخیر بپرهیزید و به موقع سر تمرین حاضر شوید، با این کار از حواس‌پرتی دیگر اعضا هم جلوگیری‌کرده و خودتان هم شاداب‌تر خواهید شد.

  8. رخت‌کن باشگاه، حمام شخصی شما نیست!


    مراقب باشید که از رخت‌کن به شیوه‌‌‌ای عمومی استفاده‌کرده و با رفتار‌های نامتعارف و زننده که در یک مکان عمومی جایی ندارند، باعث معذب شدن سایر افراد نشوید! در کنار مورد بالا این را هم باید دانست، که همیشه دیگران حقوقی دارند که در این گونه مکان‌ها باید به آن‌ها احترام نهاده شود.


مقاله مرتبط: خطرات بدن سازی برای جوانان

 

حسین مصطفی‌نژاد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید