انتشار این مقاله


خون‌ریزی واژن

درک نادرست از خون‌ریزی واژن سلامت زنان را به خطر می‌اندازد.

درک نادرست از خون‌ریزی واژن سلامت زنان را به خطر می‌اندازد.

زنان ممکن است در دوره‌های ویژه‌ای خون‌ریزی‌های سنگین و دردناک یا خون‌ریزی نامنظم را در دوران پیری و‌ یائستگی تجربه بکنند.خون‌ریزی طولانی مدت یا شدید می‌تواند باعث کم‌خونی شود که ممکن است به خصوص برای کسانی که سوءتغذیه دارند ویا در شرایطی مثل HIV بحرانی باشد.

طبق یافته‌های منتشر شده در مجله‌ی اینترنتی BMJ Global Health براساس مطالعه انجام شده در دانشکده بهداشت عمومی میلان دانشگاه کلمبیا فرهنگ سکوت اجباری در برابر خون‌ریزی واژن در تمام مراحل زندگی سلامت زنان را تهدید می‌کندو با دسترسی محدود به آب پاکیزه، بهداشت و اطلاعات واقعی در کشورهای کم‌درآمد همراه است.اعضای یک تیم تحقیقاتی که تحت نظرMarni Sommer دانشیار دانشکده بهداشت میلان کار می‌کردند طی رویکردی خون ریزی واژن را را بیش از عادت ماهانه درنظر گرفتند و نیازهای ضروری دختران و زنان را در طول زندگی مورد توجه قرار می‌دهند.آنها تاکید می‌کنند که بدون این آنها قادر به بیان تفاوت بین خون‌ریزی‌های طبیعی وغیرطبیعی ومراقبت ازبدن خود وخانواده‌شان نیستند. به طور میانگین زن می‌تواند بین سنین ۱۲تا۵۱ سالگی حدود ۲۴۰۰روز خون‌ریزی قاعدگی داشته باشد و در هر روز بیش از ۸۰۰ میلیون دختر در سن باروری عادت ماهانه خواهند داشت. اما شرایط دیگری نیز مانند خون‌ریزی پس از زایمان، سقط جنین و در شرایطی مثل اندومتر،رشد(پولیپ و فیروئید) و سرطان رحم وجود داردکه در آن زنان خون‌ریزی واژن را تجربه می‌کنند.

دکتر sommer می‌گوید:

ممنوعیت‌های اجتماعی برای بحث آزاد درباره خون‌ریزی واژن به این معنی است که بسیاری از زنان جوان حتی اینکه عادت ماهانه دارند را نگفته‌اند وبا این حال قادر به مدیریت آن از لحاظ بهداشتی و خطر به دلیل عدم وجود آب پاکیزه، بهداشت ومنابع شوینده ومحصولات بهداشتی نیستند. کمبود بهداشت برای زنان و دخترانی که میزان خون‌ریزی واژن از جمله عادت ماهانه را برای شرکت در فعالیت‌های روزمره مثل حضوردر کار و مدرسه یا تهیه آب را کنترل می‌کنند سخت‌تر می‌کند. اگرچه اولویت‌های توسعه بین‌المللی تا حدی نوجوانان وسلامت باروری مرتبط با فرزندآوری را مورد هدف قرار می‌دهد بسیاری از زنان در کشورهای کم درآمد نیز بعید به نظر میرسد که بتوانند به اطلاعات واقعی درمدارس، اینترنت یا کلینیک‌های بهداشتی که توسط کارکنان آموزش ‌دیده اداره می‌شود دسترسی پیدا بکنند.

Bethany کارشناس ودکتری carsuo از دانشکده بهداشت عمومی رولینز دانشگاه Emoryمی‌گوید:

یک سکوت مشخص درباره خونریزی واژن وجود دارد که دختران و زنان بیش از ۴۰تا۵۰ سال را در زندگی تجربه می کنند.

این سکوت اجباری مانع توجه به اطلاعات مهم، آب و بهداشت ضروری زنان .دختران و چالش‌هایی که هنگام کنترل خونریزی واژن به وجود می‌آیند می‌شود و در واقعی ممکن است مراقبت‌های بهداشتی را ازنادیده بگیرد.

دکتر sommer و همکارانش توصیه می‌کنند که سیستم‌های بهداشتی وظرفیت‌ کارکنان بهداشتی را برای تقویت سلامت زنان درکنار آموزش و کمپین‌های اطلاع‌رسانی برای کمک به آنها در درک تفاوت بین خون‌ریزی طبیعی و غیرطبیعی تقویت شود. آنها همچنین خواستار شواهد مبتنی بر سیاست وبرنامه‌های ملی وجهانی هستند که برای پاسخگویی به نیازهایشان از جمله ارتقاء سلامت ودسترسی به بهداشت مناسب و آب پاکیزه وزیرساخت‌ها و منابع طراحی شده است

کبری مولد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید