انتشار این مقاله


۱۰ باور نادرست سلامتی

در این مقاله ۱۰ نگرانی بهداشت عمومی و حقیقتی که پشت هر یک وجود دارد را خواهید خواند.

آیا دئودورانت باعث سرطان سینه می‌شود؟ دست زدن به صندلی توالت باعث بیماری شما می‌شود؟ در این مقاله ۱۰ نگرانی بهداشت عمومی و حقیقتی که پشت هر یک وجود دارد را خواهید خواند.

روزانه ۸ لیوان آب بنوشید

نیازی به شمارش فنجان نیست. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که یک لیوان H2O را زمانی که احساس تشنگی می‌کنند می‌خورند آب کافی برای حفظ سلامتی و هیدراته شدن خود دریافت کرده‌اند. غذاهای غنی از آب مانند سوپ، میوه، سبزیجات و نوشیدنی‌هایی مانند آب، چای و قهوه به شما کمک می‌کنند تا آب مورد نیاز خود را دریافت کنید. اگر ادرار شما زرد تیره باشد، به طور مرتب توالت نمی‌روید، خیلی فعال هستید یا در آب و هوای گرم زندگی می‌کنید ممکن است نیاز به آب بیشتری داشته باشید.

تخم‌مرغ برای قلب شما بد است

عاشقان املت، خوشحال باشید! خوردن یک یا دو تخم‌مرغ در روز در افراد سالم خطر بیماری قلبی را بالا نمی‌برد. بله، زرده دارای کلسترول است، اما برای اکثر ما مقدار موجود در غذای هرکس به اندازه‌ی ترکیبی از چربی ها از همه‌ی چیزهایی که می‌خورید، بد نیست. علاوه بر این، تخم‌مرغ دارای مواد مغذی مانند امگا ۳ است که ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

ضدعرق باعث ایجاد سرطان پستان می‌شود

بعضی از دانشمندان معتقدند مواد شیمیایی موجود در ضد عرق‌ها و دئودورانت‌ها می‌توانند از آندودرم شما جذب شوند. عقیده این است که آنها به بافت سینه ختم می‌شوند و احتمال ایجاد تومورها را بیشتر می‌کنند. اما موسسه ملی سرطان می‌گوید هیچ شواهدی مبنی بر ارتباط این محصولات با سرطان سینه وجود ندارد.

سرد بودن باعث سرماخوردگی شما می‌شود

مهم نیست که مادر بزرگ شما چه چیزی به شما گفته باشد، صرف زمان زیادی در هوای سرد باعث بیماری نمی‌شود. یک مطالعه نشان داد که مردان سالم که چندین ساعت در دمای بالای انجماد قرار داشتند، فعالیت‌های سالم و ضدویروس در سیستم ایمنی بدنشان افزایش یافت. در حقیقت، شما در خانه بیشتر در معرض خطر هستید، جایی که میکروب‌ها به آسانی منتقل می‌شوند.

نیاز به مولتی ویتامین روزانه دارید

ممکن است شنیده باشید که مولتی‌ویتامین می‌تواند مواد مغذی را که در رژیم غذایی شما وجود ندارد، جبران کند. محققان همگی در این مورد موافق نیستند. اما اگر دکترتان به شما بگوید که ویتامین مصرف کنید، این کار را انجام دهید و اگر باردار هستید، باید از اسیدفولیک برای کاهش خطر نقایص مادرزادی استفاده کنید. با این حال، بهترین راه برای دریافت مواد مغذی این است که رژیم غذایی پر از میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌های سالم، آجیل و روغن‌های سالم داشته باشید.

برای کاهش وزن صبحانه بخورید

خوردن صبحانه به برخی افراد کمک می‌کند وزن کم کنند. صبحانه می‌تواند گرسنگی را از بین ببرد و ممکن است بعداً در طول روز از خوردن غذای رندوم جلوگیری کند. اگر طرفدار صبحانه نیستید، هنوز هم می‌توانید لاغر شوید. مطالعه‌ای در دانشگاه کرنل نشان داد که جمعیتی که صبحانه نمی‌خورند در ناهار و شام بیش از حد غذا نخوردند و روزانه حدود ۴۰۰ کالری کمتر مصرف کردند. خط پایین: نخوردن صبحانه ممکن است به بعضی افراد سالم کمک کند تا وزن کم کنند.

مخاط سبز یعنى عفونت 

محتویات بافت شما نمی‌تواند جای یک تست آزمایشگاهی را بگیرد. مطالعات نشان می‌دهد که مخاط سبز یا زرد کمی در بعضی از عفونت‌های باکتریایی شایع می‌باشد اما این نشانه مطمئنی برای این که شما عفونت دارید یا آنتی‌بیوتیک نیاز دارید نیست. عفونت سینوسی می‌تواند مخاطی شفافی ایجاد کند و سرماخوردگی شایع می‌تواند آن را به سبز تغییر دهد.

شکر باعث می‌شود بچه‌ها بیش‌فعال شوند

شکر برای بچه ها مناسب نیست، اما تحقیقات نشان می‌دهد که چیزهای شیرین باعث نمی‌شود که آن ها بیش از حد فعالیت کنند، تکالیف مدرسه خود را به خوبی انجام ندهند یا قادر به تمرکز نباشند. از آن جایی که بسیاری از والدین معتقدند که یک ارتباط بین این موارد و مصرف شکر وجود دارد، انتظار دارند فرزندانشان پس از خوردن غذای شیرین رفتار بدی داشته باشند. بنابراین، اگر این اتفاق بیفتد، خود را آماده‌ی متوجه شدن آن می‌کنند.

صندلی توالت می‌تواند شما را مریض کند

اگر نمی‌توانید صندلی توالت را بپوشانید، مضطرب نشوید. صندلی‌های توالت معمولا بسیار تمیز هستند این درهای حمام، دستگیره‌های درب و کف‌ها هستند که اغلب با جرم‌هایی مانند E.coli، ( یا همان آنفولانزای معده) norovirus و آنفولانزا پوشیده شده‌اند. قبل از این که درها یا دستگیره‌ها را لمس کنید، دست خود را با یک دستمال کاغذی بپوشانید، و بعد از آن از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید یا دست خود را با آب بشویید.

شکستن قولنج مفاصل باعث آرتروز می‌شود

این صدا ممکن است افراد اطراف شما آزار دهد، اما این تمام ضرری است که دارد. ممکن است فکر کنید که استخوان‌ها یا مفاصل به هم سایش می‌یابند و باعث ایجاد صدا می‌شوند، اما اینطور نیست. این صدا نتیجه حباب گازی است که بین استخوان ها تشکیل می‌شود و می‌ترکد. اگر از انجام این کار لذت می‌برید، آن را ادامه دهید. مطالعات نشان می‌دهد که این کار باعث ایجاد آرتریت نمی‌شود و در ایجاد آن موثر نیست. اگر در هنگام انجام این کار احساس درد منظم یا شدید دارید، دکتر خود را ببینید.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید