انتشار این مقاله


نحوه‌ی راه رفتن شخصیت عصبانی افراد را مشخص می‌کند!

مقدار خشونت افراد می‌تواند از روی نحوه‌ی راه رفتنشان مشخص شود؛ این نتیجه‌ی یک مطالعه در دانشگاه پورتسموت در انگلیس است. این پژوهش می‌تواند در جلوگیری از جرم و جنایت از طریق شناسایی افراد با خشونت بالا و جلوگیری از وقوع جرایم وابسته به خشونت قبل از وقوع آن‌ها کمک کند. آن‌ها روی رابطه‌ی بین […]

مقدار خشونت افراد می‌تواند از روی نحوه‌ی راه رفتنشان مشخص شود؛ این نتیجه‌ی یک مطالعه در دانشگاه پورتسموت در انگلیس است. این پژوهش می‌تواند در جلوگیری از جرم و جنایت از طریق شناسایی افراد با خشونت بالا و جلوگیری از وقوع جرایم وابسته به خشونت قبل از وقوع آن‌ها کمک کند.
آن‌ها روی رابطه‌ی بین ۵ ویژگی شخصیتی که روی برونگرایی تأثیرگذار است کار کرده‌اند: توافق، باز بودن، وجدان، روان رنجوری و نحوه‌ی راه رفتن.
با کمک همزمان این ویژگی‌ها می‌توان نحوه‌ی تفکر، احساس و رفتار افراد را شناسایی کرد.

۲۹ شرکت کننده بکاربرده شده‌اند که از طریق ضبط حرکات آن‌ها با راه رفتن طبیعی روی تردمیل از طریق تکنولوژی motion capture شخصیت‌شناسی شدند.
تکنولوژی motion capture حرکات انسان را ضبط کرده و از اطلاعات برای ساخت مدل انیمیشنی ۳بعدی استفاده می‌کند. پژوهشگران حرکات توراکس (قفسه‌ی سینه) و پلویس (لگن) را به همراه سرعت راه رفتن مطالعه کردند.

شخصیت روی نحوه‌ی راه رفتن افراد تاثیر می‌گذارد

مطالعات نشان می‌دهند که حرکات زیاد بالا و پایین تنه نشان‌دهنده‌ی خشم زیاد است.
این پژوهشگران اعتقاد دارند که شناسایی رابطه‌ی بین حرکات بیولوژیک افراد و تمایل آن‌ها در شرکت در عصبانیت می‌تواند در جلوگیری از ارتکاب جرم کمک کننده باشد.

محمد رضا وطن‌خواه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید