انتشار این مقاله


تجارب پنهان مردانی که مجبور به داشتن رابطه ی جنسی با زنان شده اند آشکار شد

حیله ی متداولی که توسط زنان جهت اجبار مردان برای برقراری رابطه ی جنسی با آنان علیرغم میل شان استفاده می شود، بنا به تحقیقات انجام شده در دانشگاه لنکستر، تهدید و باج است. این به خاطر تجربیات بیش از یک پنجم مردانی بود که نظر سنجی آنلاین را انجام داده اند. یکی از انواع […]

حیله ی متداولی که توسط زنان جهت اجبار مردان برای برقراری رابطه ی جنسی با آنان علیرغم میل شان استفاده می شود، بنا به تحقیقات انجام شده در دانشگاه لنکستر، تهدید و باج است.

این به خاطر تجربیات بیش از یک پنجم مردانی بود که نظر سنجی آنلاین را انجام داده اند. یکی از انواع آن در انگلیس، بررسی میزان مردانی است که مجبور به نفود به زنان شده اند.

دروغ گفتن، تهدید به قطع رابطه، هشدار شایعه پراکنی و سو استفاده ی لفظی همگی ذکر شده اند (۲۲.۲ درصد).

پروژه ی تحقیقاتی که توسط دکتر سیوبان ویر از دانشگاه لنکسفر دانشکده ی حقوق رهبری شده بود، و توسط بازماندگان منچستر حمایت شده بود. هم چنین استتفاده از نیرویی مانند از حرکت باز داشتن توسط وزن بدن یا استفاده از سلاح یافت شد، در لیست برجسته(بالا) است (۱۴.۴ درصد).

کمترین استراتژی اداره ی غیر مسئولانه ی دارو ها بود (۱.۳ درصد)

دکتر ویر چنین توصیف می کند: ” اصطلاح مجبور به نفوذ برای این موارد تهیه شده است زیرا، در حالیکه آنها شامل نفوذ غیر متعارف آلت تناسلی هستند، آنان تحت مجازات تجاوز قرار نمی گیرند. به دلیل الزام نفوذ آلت تناسلی قربانی، تخریب تجاوز جنسی تنها می تواند توسط مردان انجام شود. در موارد مجبور به نفوذ، مجرم همان کسی است که با عدم رضایت، در حال نفوذ به یک قربانی است.

همه ی ۱۵۴ نفر از شرکت کنندگان مرد انگلستان نفوذ اجباری را تجربه کرده اند. مردان تجارب اخیرشان را در مورد این که مجبور به نفوذ به زنان شده اند را به اشتراک گذاشتند، هم چنین تعامل آ ها با سیستم عدالت، چگونه مشخص کرده اند که چه برایشان رخ داده است، با وجود این که قربانی شدن چند جانبه و آسیب روحی جسمی را تجربه کرده اند.

” در حالی که ممکن است اندازه ی نمونه ۱۵۴ کوچک تر از حد انتظار باشد، این باید به عنوان موضوعی که گزارش نشده و مورد بحث قرار نگرفته در نظر گرفته شود، این اولین و تنها نوع بررسی آن در انگلستان است،” دکتر وییر اضافه می کند.

ماهیت مخفی پنهان این جرم و پویایی جنسیت پیچیده شامل این می شود که تعداد زیاد شرکت کنندگان بسیار بعید است- نه به این دلیل که این اتفاق برای مردان نمی افتد- بلکه ه این دلیل است که بسیاری از بیان آن احساس شرم ساری یا اضطراب می کنند.

اکثریت شرکت کنندگانی که بررسی را کامل کرده اند بیان نمودند که زنان را می شناختند، اغلب به واسطه ی شناخت یا دوستی یا تقریبا بیش از نیمی از آن ها با مجرم در ارتباط هستند یا قبلا بوده اند.

فقط دو عدد از مردان اظهار نمودند که تجربه شان را به پلیس گزارش کرده اند که در هر دو مورد پرونده به دادگاه نرسید.

“تجاوز به عنف” بیشترین علامت استفاده شده توسط شرکت کنندگان در توصیف مصائب شان بود. علی رغم این که قانون چنین مواردی را به رسمیت نمی شناسد، ارتباط جنسی کمتر استفاده می شود.

۸۰ درصد مردان تجربه شان را نزد خانواده یا دوستان شان افشا نکردند و ۷۴.۵ درصد به دنبال حمایت نبوده اند که باعث شده مردان احساس جدائی و تنهایی در دست و پنجه نرم کردن با مشکلات شان بکنند. این نگران کننده است که یافته ها این را برجسته می کنند که مردان متعاقب اتفاقی که برای شان افتاده است اغلب در معرض اثرات روحی منفی شدیدی قرار می گیرند(۲۰.۹ درصد).

دکتر وییر عنوان می کند که یافته ها شواهد قانع کننده ای  برای منع کردن دو مورد از قوی ترین و فراگیر ترین کلیشه ها در اطراف مردان ارائه داد.

که به شرح زیر است

عدم توانایی زنان در غلبه به مردان به دلیل شرایط ضغف جسمانی آن ها به این معنی است که این نوع نفوذ نمی تواند رخ بدهد.

به دلیل این که مردان به رابطه ی جنسی ارزش می دهند و از آن لذت می برند، آن ها باید تمام فرصت های جنسی با زنان را مثبت ببینند-سندرم پسر خوش شانس.

افزایش آگاهی عمومی این مسئله ضروری است تا اطمینان حاصل شود که این جرم دیگر یک جرم پنهان نیست،” دکتر وییر اضافه می کند.

“یافته های این تحقیق موجب درک بیشتر این تجربیات خواهد شد. این کار کمک خواهد کرد تا تمرین و سیاست را در این زمینه توسعه دهیم، و هم چنین در ارتباط با موضوع وسیع مردانی که تحمیل جنسی را تجربه می کنند.

علی رغم این که اظهار موارد شیوع نفوذ تحمیلی در انگلستان دشوار است، تحقیقات در آمریکا در سال ۲۰۱۰ نشان داد که که حدودا یکی از ۲۱ مرد(۴.۸ درصد) گزارش کرده اند که در طی زندگی خود مجبور به نفوذ به شخص دیگری به همراه مشارکت یک زن مجرم شده اند.

دانکن کریگ، بنیان گذار و مدیر ارشد بازماندگان منچستر، خیریه ی حمایت از مردانی که خشونت جنسی را تجربه کرده اند، می گوید: ” این واقعا یک قطعه کارشکنی از کار دکتر وییر است. من خوشحال شدم که می توانیم از این تحقیق حمایت کنیم، زیرا یکی از منعیات ما در جامعه مان روشن می شود- قربانی مذکر و مجرم مونث. ما باید سکوت را بشکنیم و بگذاریم مردان بدانند که ما این جا هستیم که سخنان شان را بشنویم و هر زمان احتیاج داشتند حمایت شان کنیم.

نسرین حسین‌زاد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید