انتشار این مقاله


تولید نورون در مغز بزرگسال

مغز بزرگسالان در نواحی غیر معمول ، می تواند نورون تولید کند! دانشمندان برای اولین بار کشف کرده اند، مغز موش های بزرگسال سلول های جدیدی را در amygdala تولید می کند ؛ این یافته ها می تواند در نهایت منجر به درمان های بهتر برای شرایطی مانند اضطراب و افسردگی شود و همچنین به […]

مغز بزرگسالان در نواحی غیر معمول ، می تواند نورون تولید کند!
دانشمندان برای اولین بار کشف کرده اند، مغز موش های بزرگسال سلول های جدیدی را در amygdala تولید می کند ؛ این یافته ها می تواند در نهایت منجر به درمان های بهتر برای شرایطی مانند اضطراب و افسردگی شود و همچنین به طور کلی باعث درک بهتر مغز شود.

Amygdala بسیاری از پاسخ های احساسی ما را پاسخ می دهد ، به خصوص پاسخ های مربوط به ترس، و ارتباطات شکسته در داخل آن که می تواند منجر به اختلالات اضطرابی مانند اختلال استرس پس از ضربه (PTSD) شود.

به گفته تیمی از دانشگاه Queensland در استرالیا، اگر مغز قادر به احیای نورونهای آمیگدال باشد، این به طور بالقوه یک راه برای مقابله با مسائل مربوط به سلامت روان است.

یکی از اعضای تیم Pankaj Sah از موسسه مغز کوئینزلند می گوید:

“در حالی که پیش از این شناخته شده است که نورون های جدید در مغز بزرگسال تولید می شوند، هیجان انگیز است که برای اولین بار ، سلول های جدید در آمیگدال کشف شده است،کشف ما بازخورد زیادی برای درک نقش آمیگدال در تنظیم ترس و خاطرات ترسناک دارد.”

قبل از این، نوروژنز – فرآیند تولید نورون های جدید – در انسان های بزرگسال تنها در هیپوکامپ، بخشی از مغز که حافظه بلند مدت را در بر می گیرد ، دیده شده و همچنین با پاسخ های عاطفی و striatum در ارتباط است.

نوروژنز بزرگسالان برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ به رسمیت شناخته شد، اما در دهه ۱۹۹۰ به طور گسترده پذیرفته شد، بخشی از آن به خاطر کشف سلول های بنیادی در مغز موش بالغ – سلول هایی که می توانند به دیگر سلول ها تقسیم شوند و رشد کنند- بود.

این کشف توسط یک تیم دیگر از موسسه مغز Queensland ساخته شده است، و از آن زمان، دانشمندان تایید کرده اند همان روند در انسان نیز وجود دارد.

در حال حاضر به نظر می رسد که در نقاط دیگری نیز اتفاق می افتد: براساس مطالعات جدید درباره موش ها، محققان شواهدی برای سلول های بنیادی مشابه در amygdala یافتند، سلول هایی که می توانند به سلول های واقعی و کاملا کاربردی تبدیل شوند. در حال حاضر وظیفه این است که نتایج مشابهی را در انسان پیدا کنیم.

هم اکنون روشن نیست که این نورون های جدید چه کار می کنند یا مغز چگونه از آنها استفاده می کند، اما مکان آنها برای مطالعات بیشتر جالب و ارزشمند است .
ما هنوز خیلی در مورد مغز نمی دانیم، هر چند اسرار آن آرام آرام برملا می شود. به عنوان مثال، از وقتی در مورد نوروژنز فهمیدیم ، می دانیم که یک بار استفاده از مشروب، این فرایند را کند می کند، گرچه نوشیدن این نوشیدنی فرایند مذکور را عوض می کند.

در همین حال، یک مطالعه منتشر شده در ماه جولای نشان داد که کاشت سلول های بنیادی در مغز می تواند به افزایش طول عمر موش ها کمک کند، و این امکان وجود دارد که رویکرد مشابه در اینجا نیز تاثیر مثبتی داشته باشد.

Dhanisha Jhaveri از اعضای تیم می گوید:

“پیدا کردن راه های تحریک تولید سلول های مغزی جدید در آمیگدال می تواند راه های جدیدی برای درمان اختلالات پردازش ترس که شامل اضطراب، PTSD و افسردگی است، به ما بدهد.”

این تحقیق در Molecular Psychiatry منتشر شده است.

نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید