انتشار این مقاله


ایلان ماسک تصویری از لباس فضانوردی جدید SpaceX را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت

SpaceX SpaceSuit، ملغمه‌ای زیبا از هنر، خلاقیت و علم.

First picture of SpaceX spacesuit. More in days to follow. Worth noting that this actually works (not a mockup). Already tested to double vacuum pressure. Was incredibly hard to balance esthetics and function. Easy to do either separately برای تعقیب‌کردن ایلان ماسک در اینستاگرام به این صفحه مراجعه کنید.

ایلان ماسک (Elon Musk) با به اشتراک‌گذاری اولین تصویر رسمی از لباس فضانوردی SpaceX در اینستاگرام، اعلام نمود که طی چند روز آتی جزئیات بیش‌تری از آن منتشر خواهد شد. طبق گفتۀ ماسک، این لباس در فشار خلأ مضاعف (Double Vacuum Pressure) تست شده و از مقاومت لازم برخوردار است. لباس SpaceX در عین فضایی بودن، خیلی هم جذاب است (!)؛ و طبق اظهارات وی، برقراری تعادل بین ظاهر و کارایی لباس “حقیقتاً سخت” بوده است.

با این که ماسک چندان وارد جزئیات نشده است، ولی لباس SpaceX برا فضانوردان سفینۀ فضانوردی همین شرکت – تحت عنوان دراگون – در نظر گرفته شده است. البته باید توجه داشت که لباس فوق، مخصوص فشار است؛ بدین معنی که برای گشت‌وگذار در فضا طراحی نشده، بلکه وظیفه دارد از سرنشینان دراگون (Dragon)، در صورت تخلیۀ فشار، حفاظت نماید. با شروع برنامۀ سفرهای فضایی عمومی SpaceX به ایستگاه بین‌المللی فضایی، SpaceX Spacesuit را بر تن فضانوردان ناسا مشاهده خواهیم نمود.

جا دارد در این بخش از صحبت، یادی کنیم از لباس فضایی آبی‌رنگ بوئینگ، که ژانویۀ امسال معرفی شد. این لباس نیز برای سفرهای ISS طراحی شده است.


برای مطالعۀ بیشتر به منبع اصلی مراجعه کنید.

شایان ذکر است که لباس فوق، شباهت زیادی به تصاویری که چندین سال پیش در ردیت (Reddit) درز پیدا کرده بود، دارد. طراحی لباس SpaceX بسیار ظریف و چشم‌نواز بوده، و در همان حال، یاد لباس‌های معاصری را که برای سفرهای فضایی ناسا به ماه استفاده می‌شد، در یادها زنده می‌کند.

میلاد شیرولیلو


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید