انتشار این مقاله


گیلاس: میوه‌ای به خوبی ظاهرش

اگر امسال گیلاس را در فریزر نگذاشته‌اید حتما از سال بعد این کار را بکنید.

آیا می‌دانید که این میوه تابستانی محبوب چندین مزایای بهداشتی دارد؟ اگر امسال گیلاس را در فریزر نگذاشته‌اید حتما از سال بعد این کار را بکنید.

در ادامه، به ذکر دلایلی برای مصرف گیلاس می‌پردازیم:

گیلاس ستاره‌ی تغذیه‌ای است

یک واحد گیلاس شیرین (۵ اونس/ ۱ فنجان یا حدود ۲۱ گیلاس) ۹۰ کالری، ۳ گرم فیبر و منبع خوبی از ویتامین C و پتاسیم را تأمین می‌کند. گیلاس همچنین منبعی عالی از ترکیبات زیست فعال شناخته شده به عنوان آنتوسیانین‌ها می‌باشد که ممکن است مزایای ضدالتهابی، ضدسرطان و قلب و عروق داشته باشد.

گیلاس ممکن است باعث تسریع اتصالات آهکی شود

مطالعات متعدد نشان می‌دهد که گیلاس ممکن است به کاهش التهاب و درد مفاصل همراه با آرتروز و نقرس کمک کند. تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه نشان داد که گیلاس بینگ (نوعی گیلاس شیرین و تیره رنگ) به طور خاص به کاهش میزان میزان اسیداوریک خون بیماران شرکت کننده کمک می‌کند که با نقرس ارتباط دارد. مطالعه دیگری نشان داد که مصرف گیلاس بیش از ۳۰ درصد خطر ابتلا به نقرس را کاهش می‌دهد و هنگامی که گیلاس با داروهای خوراکی سنتی نقرس ترکیب شده بود، عود بیماری به میزان ۷۵ درصد کاهش یافت.

گیلاس کمکی طبیعی برای خواب است

انواع گیلاس ترش حاوی ملاتونین، ترکیبی که نقش اصلی را در الگوهای طبیعی خواب و بیداری بدن ایفا می‌کند، است. تحقیقات نشان داده است که آب گیلاس ترش می‌تواند سطح ملاتونین را افزایش دهد و طول و کیفیت خواب را بهبود بخشد.

گیلاس دارای خصوصیات ضدسرطان است

گیلاس دارای کورستین، یک فلاونوئید طبیعی است که با آنتی اکسیدان قوی و خواص سلامتی مرتبط است. کورستین به خنثی کردن آسیب DNA بالقوه ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و می‌تواند به محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و برخی از سرطان‌ها از جمله پستان، روده بزرگ، پروستات و ریه کمک کند. کوورستین همچنین اثرات ضد التهابی و آنتی‌هیستامینی قوی دارد.

می‌توانید تمام طول سال از آن لذت ببرید

بزرگترین منطقه در حال رشد کشور، شمال غربی اقیانوس آرام، نزدیک به پایان فصل هستند. از آنجایی که برای مدت طولانی تازه می‌ماند، گیلاس‌ها را در فریزر بگذارید در این صورت تمام طول سال از گیلاس لذت خواهید برد. قبل از انجماد، گیلاس را بشویید، ساقه‌ها و سایر قسمت‌های زاید آن را دور بیندازید. یک نی محکم (یا یک پیتر گیلاس) را در نقطه‌ای که ساقه به آن متصل شده بود قرار دهید و آن را به طرف گیلاس فشار دهید تا هسته‌ی آن را خارج کنید. این کار برای استفاده آسان در پخت و پز، پخت کیک و کوکی‌ها لازم است. گیلاس را در یک لایه روی ورقه‌های کوکی قرار دهید و حدود یک ساعت قبل از انتقال به کیسه‌های فریزر برای ذخیره سازی طولانی مدت آن را در فریزر بگذارید. شما همچنین می‌توانید گیلاس را با ساقه برای یک میان وعده خوشمزه در فریزر بگذارید.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید