انتشار این مقاله


محدودیت زمانی برای استفاده از نمایشگر ها چقدر درست است؟

یکی از مشکلات مهم والدین مدرن مدریت کودکان در مقدار زمان استفاده از نمایشگر های دیجیتال است. توصیه می‌شود که کودکان بین ۵ تا ۱۸ سال نباید بیشتر از ۲ ساعت را پشت نمایشگرها بگذرانند و همچنین نباید کودکان کمتر از ۲ سال از نمایشگرهای دیجیتالی استفاده کنند ولی در دنیای مدرن امروز با این […]

یکی از مشکلات مهم والدین مدرن مدریت کودکان در مقدار زمان استفاده از نمایشگر های دیجیتال است.
توصیه می‌شود که کودکان بین ۵ تا ۱۸ سال نباید بیشتر از ۲ ساعت را پشت نمایشگرها بگذرانند و همچنین نباید کودکان کمتر از ۲ سال از نمایشگرهای دیجیتالی استفاده کنند ولی در دنیای مدرن امروز با این همه گسترش امکانات از قبیل تبلت‌ها،موبایل‌ها و… رعایت این توصیه‌ها سخت به نظر می‌رسد.

اخیراً در یک نمونه تحقیقاتی ۱۸۰۰۰ کودک توسط abc مورد بررسی قرار گرفتند. نتیجه این که ۵۶% کودکان، بیشتر از ۲ ساعت را پشت نمایشگر هستند.
هچنین در یک تحقیق دیگر ۲۶۲۰ کودک استرالیایی مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه مشابهی بدست آمد. تحقیقات نشان داد که ۴۵% از کودکان ۸ ساله و ۸۰% کودکان ۱۶ ساله بیشتر از محدودیت زمانی مد نظر پشت نمایشگرها می‌نشینند.
شاید یکی از دلایلی که کودکان این محدودیت ها را رعایت نمی‌کنند این باشد که این قوانین به روز نمی‌باشند.
این قوانین سال‌ها پیش وضع شده‌اند، زمانی که تبلت‌ها و وسایل الکترونیکی که ما الآن از ان استفاده می‌کنیم وجود نداشتند. این قوانین که ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم در سال ۱۹۹۰ توسط American academy of pediatric تدوین شده است.
این قوانین مناسب زمان خود بودند ولی اکنون با گذشت ۲۰ سال و تغییر نمایشگرها دیگر این قوانین کاربرد ندارند.
با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی از زندگی American academy of paediatric اعلام کرده است که قوانین خود را اصلاح و به روز می‌کند. شاید محدودیت زمانی بهترین فاکتور برای وضع قوانین مربوطه نباشد و سنجش صرفاً زمانی کاربرد نداشته باشد. همچنین کیفیت استفاده از نمایشگرها و فعالیتی که با آن انجام می دهیم نیز بسیار مهم است.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید