انتشار این مقاله


سنجش میزان درد با کامپیوتر

آیا کامپیوتر می تواند جایگزین مناسبی برای پزشکان باشد؟

کامپیوتر با مطالعه صورت شما میزان درد شما را اندازه می‌کند

قرار دادن یک چهره شجاع الگوریتم را فریب نخواهد داد. سیستم جدیدی که میزان درد را فقط با نگاه کردن به چهره آنها می‌تواند به پزشکان کمک کند تا تصمیم بگیرند که چگونه بیماران را درمان کنند. با بررسی چهره کوچک و تنظیم کالیبرراسیون سیستم هر فرد سطح سیستم عینی در یک منطقه که این امر به طور معمول سخت است را فراهم می‌کند.

به گفته جفری کون این معیارها ممکن است در تعییین درد واقعی از درد جعلی مفید باشند. این سیستم می‌تواند تفاوت بین داروهای مسکن‌های اعتیادآور و جعلی تشخیص دهد.

به گفته دیانبو لیو اندازه گیری سطح درد یک کار هدفمند روی حیله و تزویر است. افراد تجربه و درد را به صورت متفاوت بیان می‌کنند بنابراین برآورد پزشک از درد بیمار اغلب با برداشت خود از درد گزارش می‌شود. در تلاش برای معرفی برخی از عینیت‌ها، لیو و تیم او الگوریتمی را از روی ویدیوهایی از مردم وحشت زده و داری درد را آموزش داده‌اند. هر ویدئو شامل یک فرد مبتلا به شانه درد بود که از او خواسته شده بود حرکت دیگری را انجام دهد و میزان درد او را اندازه گیری شد. نتیجه الگوریتمی است که می‌تواند از تفاوت‌های ظریف در حالات چهره استفاده کند تا به یک حدس در مورد چگونگی احساس یک فرد برسد.

به گفته لیو برخی از قسمت‌های چهره به صورت خاصی آشکار می‌شوند


مقاله مرتبط: پرده از رازِ چگونگی تشخیص چهره‌ توسط مغز برداشته شد!


. مقدار زیادی حرکت در اطراف بینی و دهان به نظر می‌رسد که نمره درد را افزایش می‌دهد. شواهدی وجود دارد که الگوریتم های شناخته شده درد حتی کمتر از همتایان انسانی آنها فریب خورده‌اند. یک مطالعه نشان می‌دهد که یک سیستم کامپیوتری می‌تواند ۸۵ درصد اوقات در حالیکه افراد آموزش دیده تنها ۵۵ درصد اوقات دقیق بودند. برای کمک دقیق به آن سیستم لیو را می‌توان با توجه به سن، جنسیت و چهره فرد مورد توجه قرار داد. سن فرد بیشترین تاثیر را بر بیان میزان درد داشت و لیو متوجه شد که رویکرد فردی او در برآورد از درد از سیستم‌های یک پارچه بهتر است.

Chon با نتایج مواجه شده است و می‌گوید این اولین بار است که او یک الگوریتم شناخت درد را می‌بیند که می‌توان آن را بهینه سازی کرد تا نتایج شخصی بر اساس سن، جنسیت و رنگ پوست ارائه شود. این هنوز روزهای اولیه است اما لیو می‌گوید هیچ چیز متوقف نمی‌شود تا سیستم در نهایت به برنامه‌ای تبدیل شود که پزشکان بتوانند بر روی گوشی‌های هوشمند خود داشته باشند.

به گفته لیو سیستم هرگز جایگزینی برای پزشکان واقعی نیست. فیلم‌هایی که الگوریتم او آموزش داده شد در شرایط نورپردازی ایده‌آل و عکاسی گرفته شد، بنابراین بعید است که این سیستم در صورت واقعی بودن بیماران دقیق باشد. با این حال او قصد دارد الگوریتم بیشتری را با فیلم های بیشتری از افراد مبتلا به درد آموزش دهد تا ببیند که آیا توانایی‌های  درد را افزایش می‌دهدیا نه.


مقاله مرتبط: انقلاب هوش مصنوعی در علم


 

کبری مولد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید