انتشار این مقاله


استفاده از آینه برای بهبود کیفیت فوتون‌ها

دانشمندان موفق به بهبود کیفیت هر یک از فوتون‌های حاصل از یک سیستم کوانتمی شدند.

دانشمندان دانشکده فیزیک دانشگاه بازل و موسسه نانوسیم سوئیس موفق به بهبود کیفیت هر یک از فوتون‌های حاصل از یک سیستم کوانتمی شدند.

درسالهای گذشته دانشمندان تلاش کرده‌اند تا از چرخش الکترون (اسپین) برای ذخیره و پردازش اطلاعات استفاده کنند. یک رویکرد در این زمینه استفاده از ارتباطی است که در یک سیستم کوانتمی بین اسپین الکترون و فوتون تابش شده وجود دارد.

مراکز خلاء نیتروژن (مراکز NV) یک ساختار اثبات شده برای این رویکرد محسوب می‌شوند که به خواندن و دستکاری آسان الکترون‌ها کمک می‌کنند.


مقاله مرتبط: اولین تصویربرداری از نانوذرات آزاد در آزمایشگاه با استفاده از لیزر


فوتون‌های بهتری مورد نیاز هستند

مراکز NV در فوتون‌هایی را منتشر می‌کنند که اطلاعات مربوط به اسپین الکترون خود را نشان می‌دهد. این فوتون‌ها به نوبه‌ی خود می‌توانند به صورت کوانتمی به مراکز مختلف NV نفوذ کنند و در انتقال داده‌ها مورد استفاده قرار گیرند. با این حال برای به کار بردن تکنولوژی اطلاعات کوانتمی در عمل، نیاز به پیشرفت زیادی در کیفیت نورون‌ها داریم.


مقاله مرتبط: این دوربین‌های جدید واقعاً امکان دیدن درون بدن را فراهم می‌کنند!


بهینه سازی موفق

به تازگی دکتر Daniel Riedel موفق به بهینه سازی عملکرد فوتون‌های مفید مراکز NV از ۳ درصد به ۵۰ درصد و دو برابر کردن میزان فوتون‌های عبوری شد. او این موفقیت را با قرار دادن یک قطعه الماس نانو ساختاری بین دو آینه کوچک، بدست آورد و از این طریق چالشی ده ساله را برطرف کرد.

فاطمه مجاب


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید