انتشار این مقاله


حسگر‌های نانویی؛ گامی در کنترل وضعیت سلامت

این سنسور‌ها می‌توانند اطلاعات سلامتی را از داخل بدن به تلفن همراه یا ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی ارسال کنند.

مدت زیادی است که سازمان‌های بهداشت عمومی در مورد پتانسیل ویرانگر سوپرباگ‌ها (باکتری‌هایی که به هر گونه آنتی بیوتیک موجود ایمن هستند) هشدار داده‌اند. اگر این شرایط کنترل نشود، تا سال ۲۰۵۰ این میکروارگانیسم‌ها می‌توانند ۱۰ میلیون نفر را در سال از بین ببرند که بیشتر از شمار مرگ و میر سالانه بر اثر سرطان و دیابت است.

Thomas Webster، پروفسور Northeastern، راه‌حلی را پیشنهاد می‌کند. آزمایشگاه او نانوذراتی را تولید می‌کند که روی باکتری‌ها و ویروس‌ها بسته شده و آن‌ها را می‌کشد یا بی‌خطر می‌کند. او به خاطر این راهکارش، از طرف کمپین Empower Northeastern تشویق شده‌ است.

Webster، مدیر دپارتمان مهندسی شیمی، گفت:

این امکانات به ما اجازه می‌دهند تا سریعا در راستای مشکلات بهداشتی که امروزه مواجه هستیم، قدمی برداریم. ما مجبور نیستیم منتظر  اعطای کمک‌های مالی باشیم و سپس یک سال بعد تعیین کنیم که آیا آن‌ها بدستمان می‌رسند. ما توانایی بهره‌برداری بسیار سریع از این منابع و ارتقا‌ی استراتژی را داریم.


مقاله مرتبط: نانو‌ذرات نوری می‌توانند آنتی‌بیوتیک‌های فعلی را تقویت کنند


توانایی واکنش سریع در هنگام مبارزه با سوپرباگ‌ها و ویروس‌ها حیاتی است. به علت طغیان نوروویروس‌های اخیر در موسسه‌های غذایی (از میامی تا مالزی) به عفونت‌های ویروس زیکا، انتظار می‌رود باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک تهدید‌کننده سلامت عمومی می‌باشد.

Webster به جای درمان هر ویروس با یک داروی ضدویروسی، راه حل پودر نانوذرات را پیشنهاد می‌کند که می‌تواند تمام انواع عفونت‌های میکروارگانیسم را درمان کند.

Webster گفت:

توسعه نانوذرات که به میکروارگانیسم‌های خطرناک حمله می‌کند، محرک اصلی پژوهش برای آزمایش وی است. پروژه دیگر، ایجاد نانوسنسور‌ها، تقریبا مانند FitBit برای داخل بدن است.

نانو ذرات نانو سنسور

Webster اخیرا برای ساخت سنسور‌ها مواد شیمیایی مناسبی را برای ورود و ابقا در بدن انسان بدون پس زدن کشف کرده‌ است. چالش امروزی، یافتن راهکاری برای قدرت مداوم نانوسنسور‌ها است. هنگامی که این مانع عبور می‌کند، سنسورها می‌توانند بلافاصله سلامت را کنترل کنند. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند برنامه‌ریزی شوند تا زمانی که یک سلول، سرطانی می‌شود آن را نابود کرده و یا جهش آن را معکوس کند.


مقاله مرتبط: پرتودهی نانوذرات نقره برای کنترل خواص آنتی‌باکتریال در آن‌ها


او افزود:

ما از واژه پزشکی شخصی استفاده می‌کنیم و این واقعا یک رویکرد شخصی برای درمان است. بالاخره این سنسور‌ها می‌توانند اطلاعات سلامتی را از داخل بدن به تلفن همراه یا ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی ارسال کنند. سپس شما بلافاصله قادر به دریافت اطلاعات هستید مانند زمانی که قسمت اول یک مشکل شروع می‌شود، زمانی که می‌خواهید آن را درمان کنید، بنابراین شما نیازی ندارید به بیمارستان بروید و این یک رویا است.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید