انتشار این مقاله


چرا علم عاشق دوقلو‌هاست؟

آیفون ده با برنامه Face ID که بصورت سه بعدی چهره افراد را اسکن می‌کند، می‌تواند به منظور باز‌گشایی قفل گوشی یا پرداخت هزینه‌‎ها مورد استفاده قرار گیرد.

ردپای دو‌قلو‌ها در مسائل پیچیده و مهمی همچون تکنولوژی تشخیص چهره و رویارویی طبیعت مقابل تربیت بر اهمیت این افراد دلالت دارد. باید بگوییم که FBI به ما دوقلو‌ها علاقه مند است!دوقلوها افراد بسیار جالبی هستند. من و برادرم دوقلو‌های همسان هستیم و FBI سال‌هاست که از مطالعات دانشگاه West Virginia University درباره‌ی دوقلو‌ها حمایت می‌کند.

۲۱ سال است که شهر کوچک Twinsburg در اوهایو به برگزاری جشنواره‌ی سالانه‌ی دوقلوها شهرت دارد. امسال نیز این شهر میزبان ۱۹۷۱ جفت دوقلو بوده است!

 یکی از بزرگ‌ترین تست‌های تشخیص چهره، تمییز دوقلو‌های همسان از یکدیگر است.

Jeremy M.Dawson استادیار دانشگاه West Virginia می‌گوید:

ما باید تفاوت‌های بیشتری بین افراد مشابه پیدا کنیم، زیرا باعث قدرتمند شدن سیستم‌ها خواهد شد.

بنابراین دوقلو‌ها به ارتقای‌ برنامه‌ی تشخیص چهره که در سیستم‌های دولتی اجرا می‌شود، کمک می‌کنند. لازم به ذکر است که بیومتریک بهتر در این زمینه فقط مورد توجه دولت آمریکا نیست.

برنامه‌ Face ID 

بد نیست نگاهی به بزرگ‌ترین رونمایی اخیر کمپانی اپل داشته‌باشیم یعنی new iPhone X

برنامه‌ی Face ID با اسکن سه‌بعدی چهره‌ی شخص می‌تواند برای بازگشایی قفل گوشی و پرداخت هزینه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. (شاید خرید این گوشی برای پاسخ به این سوال که آیا این برنامه می‌تواند دوقلوها را تمییز دهد، لازم باشد!) این تکنولوژی در آینده‌ی نه چندان دور پیشرفته‌تر و فراگیر‌تر خواهد‌شد.


مقاله‌ی مرتبط: تشخیص آریتمی قلبی به‌کمک اپل واچ


دوقلوها ی همسان

اسکن چهره تنها کاربرد علم در فستیوال روز دوقلوها نیست و آزمایش‌های دیگری نیز انجام می‌گیرد:

  • خواندن متنی عجیب درباره‌ی رنگین کمان و گلدان‌های طلا و ضبط این صدا (طوری که برنامه‌ی کامپیوتری بتواند با استفاده از سخن نگاری، افراد را از همدیگر تشخیص دهد)
  • استفاده از بزاق برای تشخیص توالی DNA (به منظور تایید هویت دوقلوها)
  • چشیدن پیمانه‌های شیر (برای ارزیابی توانایی چشیدن چربی) و یک مایع خالص با طعم و رنگ جزئی (برای اندازه‌گیری حساسیت به تلخی و شیرینی)
  • جمع‌آوری اطلاعات در مورد عادات افراد در استفاده از شبکه های اجتماعی و اخبار آنلاین (برای پی بردن به این‌که آیا هر دو فرد به اخبار مشترکی علاقه دارند یا نه)

مقاله مرتبط: دوقلوها بیشتر عمر می کنند!


ما تنها نبودیم و دوشادوش صدها دوقلوی همسان و غیرهمسان دیگر، به نام علم، مورد بررسی و تحقیق قرار گرفتیم. به عنوان دوقلو‌های همسان، صد درصد ژن‌های ما در بدو تولد یکسان است اما پس از آن، این جهان است که ما را شکل می‌دهد!

مشاهده و تحقیق درباره‌ی چگونگی رشد، بزرگ شدن و نهایتا مرگ دوقلوها بهترین آزمایش طبیعی برای جداسازی سهم اثر ژن و محیط پیرامون است.

اگر محققان قادر به درک رویارویی طبیعت در‌مقابل تربیت در بین دوقلو‌ها باشند، بررسی این موضوع در افراد معمولی (غیر دوقلو) به مراتب آسان‌تر خواهد بود. علت سفر سالانه به Twinsburg نیز همین است!

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید