انتشار این مقاله


به کودکان خود قرص‌هاى رشد دندان هموپاتیک ندهيد

تحقيقات جديد نشان می‌دهد دردى كه دارو‌های هموپاتیک ايجاد مى‌كنند ممكن است براى کودکان خطرناك باشد. ‏FDA گزارشات تشنج‌هاى حاصل از اين قرص‌ها و مواد را مورد بررسى قرار داده و با اينكه از مواد طبيعى ساخته شده‌اند، به عنوان دارو مورد قبول FDA نمی‌باشند. مشتريانى كه فرزندانشان بعد از استفاده اين قرص‌ها دچار تشنج، تنفس سخت، […]

تحقيقات جديد نشان می‌دهد دردى كه دارو‌های هموپاتیک ايجاد مى‌كنند ممكن است براى کودکان خطرناك باشد.
‏FDA گزارشات تشنج‌هاى حاصل از اين قرص‌ها و مواد را مورد بررسى قرار داده و با اينكه از مواد طبيعى ساخته شده‌اند، به عنوان دارو مورد قبول FDA نمی‌باشند.
مشتريانى كه فرزندانشان بعد از استفاده اين قرص‌ها دچار تشنج، تنفس سخت، خواب آلودگى شديد، ضعف ماهيچه، قرمزى پوست، دشوارى در دفع ادرار و مدفوع شدند سريعاً تحت مراقبت پزشک قرار گيرند.
در عوضِ اين نوع مواد و محصولات، پزشکان دادن وسيله‌اى محكم برای جويدن به کودک را توصيه می‌كنند. وسيله‌ی داده شده نبايد طورى محكم باشد كه به دهان او صدمه وارد كند.
داروی هموپاتی نوعى ماده است كه بر اساس ايده‌ى like cures like ايجاد شده است.
اين ايده به اين صورت است كه مى گويد: عاملى كه باعث بيمارى در فردى سالم است مى تواند در فرد بيمار عامل بهبود باشد. ولی هيچ فايده‌ى اثبات‌شده از اين داروها گزارش نشده است.
همچنين در سال ٢٠١٠ FDA طى گزارشى وجود ماده‌اى به نام belladonna را در شماری اى از اين قرص‌ها، به اطلاع عموم رساند. اين ماده با نام ديگر “سايه‌ى شب كشنده” ماده‌اى است سمى كه حاوى ماده‌اى شيميايى به نام “آتروپين” است كه در سطوح بالاتر كشنده است!
دكتر جانت وودكاك (Janet Woodcock) مدير مركز پيشرفت و تحقيقات دارويى FDA مى گويد:

تحريك رشد دندان مى‌تواند بدون تجويز دارو و با روش‌هايى سالم انجام شود.

مبین مويد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید