انتشار این مقاله


آیا انسان می‌تواند قدرت ماورایی داشته باشد؟

آیا گونه انسان می‌تواند واقعا توانایی‌هایی ابرقهرمانانه داشته باشد؟ در صورت جواب مثبت این توانایی‌ها کدام هستند؟ امروزه ابرقهرمان‌ها همه جا حضور دارند؛ در تلویزیون، در فیلم‌ها و در بازی‌ها. حتی اسباب‌بازی‌های زیادی نیز از روی این شخصیت‌ها ساخته شده است. اما اگر جنبه خیالی این ماجرا بگذریم، آیا نیروهای ماورایی وجود دارد؟ جواب این سوال مثبت […]

آیا گونه انسان می‌تواند واقعا توانایی‌هایی ابرقهرمانانه داشته باشد؟ در صورت جواب مثبت این توانایی‌ها کدام هستند؟

امروزه ابرقهرمان‌ها همه جا حضور دارند؛ در تلویزیون، در فیلم‌ها و در بازی‌ها. حتی اسباب‌بازی‌های زیادی نیز از روی این شخصیت‌ها ساخته شده است. اما اگر جنبه خیالی این ماجرا بگذریم، آیا نیروهای ماورایی وجود دارد؟ جواب این سوال مثبت است ولی اولا خیلی به ندرت دیده می‌شود و به آن شکل هم ابرقهرمانانه نیستند!

مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد که انسان‌هایی وجود دارند که خصوصیات و توانایی‌های جالبی دارند، مانند قدرت حافظه بسیار زیاد، دیدن صدا به شکل تصویر و حتی قدرت آهنربایی. معمولا برای این موارد توضیحات ژنتیکی یافت می‌شود. مثلا برای فرد آهنربایی، او بر روی پوست خود الکتریسیته ساکن زیادی دارد که می‌تواند آهن را به سمت خود جذب کند ولی ماجرا تنها به آهن ختم نمی‌شود و او می‌تواند شیشه، پلاستیک و حتی چوب را به سمت خودش بکشد.

Liam Hoekstra قوی‌ترین بچه دنیا است. او در سن ۸ ماهگی می‌توانست اجسام را بکشد. بدن او توانایی تولید میواستاتین را ندارد، پروتئینی که از رشد بی‌‍رویه توده عضلانی جلوگیری می‌کند. بدون این ژن و پروتئین آن، محدودیتی در رشد عضلات وجود ندارد و فرد می‌تواند به شکل ابرقهرمانانه قوی شود!

آیا نیروهای ماورای طبیعه وجود دارند؟ و در صورت وجود داشتن، این توانایی‌ها آیا استدلال علمی برای آن‌ها وجود دارد.

بقیه نیروهای ماورایی مربوط به حس اطراف با درجات بالاتر است. سینستزیا، که در میان بسیاری از هنرمندان و موزیسین‌ها رایج است، مربوط است به حس کردن برخی از چیزها با حس‌های غیر مرتبط.(برای مثال شما ممکن است شما حروف و کلمات را به شکل رنگی ببینید.) خیلی از افرادی که سینستزیا دارند، کروموستزیا نیز دارند که به آن‌ها این قابلیت را می‌دهد که بتوانند اصوات و صداها را مانند رنگ ببینند.

برخی از نیروهای ماورایی را می‌توانیاد گرفت؛ برای مثال، اکولوکیشن، توانایی است که فرد بتواند مکان اجسام در اطرافش را با استفاده از بازگشت اصوات تشخیص بدهد. خفاش‌ها و دلفین‌ها این توانایی را دارند و انسان نیز می‌تواند داشته باشد. Ben Underwood یاد گرفت که با استفاده از اکولوکیشین بازی‌هایی مانند فوتبال، بیس‌بال و اسکیت گروهی و انفرادی را انجام دهد، آن هم بدون استفاده از چشم‌هایش. مردم می‌توانند با استفاده از روشی که به ان مدیتیشن تومو گفته می‌شود دمای بدن خودشان را تنظیم کنند. Wim Hof که به اسم “مرد یخی” معروف است توانست قله اورست را تنها با پوشیدن یک شورت و کفش فتح کند، او از تکنیک تومو برای گرم نگه داشتن خود استفاده کرد.

گونه انسان برای خودش بالاخره توانایی‌هایی دارد! ولی قسمت ترسناک ماجرا زمانی است که پای آدم بدها پیدا می‌شود! و در بیشتر موارد این آدم بدها تشکیلاتی هم دارند.(درود بر هایدرا!) جدا از شوخی، آیا واقعا ایجاد سرباز‌های قوی و ابرقهرمان به شکل آزمایشگاهی ممکن است؟ جواب این سوال هم مثبت است. یعنی مدرکی بر این مدعا وجود ندارد ولی مانعی در این راه وجود ندارد و با دخالت‌های ژنتیکی می‌توان برخی ویژگی‌ها را در افراد گسترش داد. بعید نیست در آینده فیلم‌های ابرقهرمانی به واقعیت تبدیل شوند!

محمدابراهیم نیکبخت


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید