انتشار این مقاله


۱۰ ماده مغذی برای کاهش وزن

غذاهای مغذی به اصطلاح موادی مقوی هستند که به ساخت استخوان کمک می کنند، از بیماری‌های مزمن جلوگیری می کنند، قدرت بینایی را افزایش میدهند و حتی ذهن شما را هوشیار نگه می دارند. ولی آیا می‌دانستید که شواهد جدید اظهار می‌دارند که این مواد هم چنین می‌توانند به شما کمک کنند که خود را […]

غذاهای مغذی به اصطلاح موادی مقوی هستند که به ساخت استخوان کمک می کنند، از بیماری‌های مزمن جلوگیری می کنند، قدرت بینایی را افزایش میدهند و حتی ذهن شما را هوشیار نگه می دارند. ولی آیا می‌دانستید که شواهد جدید اظهار می‌دارند که این مواد هم چنین می‌توانند به شما کمک کنند که خود را لاغر کرده و لاغر بمانید؟
اکنون با تعدادی از این مواد آشنا شوید.

۱. گریپ فروت
حتی اگر چیزی در رژیم تغییر ندهید،خوردن نصف یک گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی می تواند به شما کمک کند در یک هفته تا ۴۰۰گرم وزن کم کنید.
ترکیب موجود در این میوه خوشبو می تواند سطح انسولین را پایین بیاورد،یک هورمون ذخیره کننده چربی،و این می تواند باعث کاهش وزن شود.همچنین منبع خوبی از پروتیین می باشد،وچون حاقل ۹۰% آب دارد، می تواند معده شما را پرکند تا کمتر بخورید!
۲. آووکادو
دلیلی برای ترس از خوردن چربی وجود ندارد زمانی که آن چربی درستی باشد.
اولییک اسید موجود در چربی های اشباع نشده سالم آووکادو،موجب تسکین گرسنگی شما می شود. با خوردن یک چهارم یا نصف آووکادو مشاهده کنید که چربی های شکم شما چگونه آب می شوند. این میوه پرچرب هم چنین غنی از فیبر و پروتیین است.

۳. کلم بروکلی
خام یا پخته، این سبزی به خاطر خاصیت ضدسرطانی اش معروف است، ولی به دلیل فیبر زیادش که یک پرس از آن کمتر از ۳۰ کالری انرژی دارد،هم چنین برای جلوگیری از مشکلات چاقی مفید است.
۴. جوپرک
این ماده غنی از فیبر می باشد،پس یک پرس غذا می‌تواند به شما کمک کند در طول روز احساس سیری کنید. نصف فنجان جوپرک حاوی ۴.۶ گرم نشاسته مقاوم است که یک کربوهیدرات سالم برای بالابردن متابولیسم و سوختن چربی است.
۵. موز
یک موز نسبتاً سبز با اندازه متوسط می‌تواند باعث احساس سیری در شما شده و متابولیسم شما را با ۱۲.۵ گرم نشاسته مقاوم بالا ببرد.
۶. شکلات تلخ
دوست‌داران شکلات خوشحال شوید! یک تکه کوچک شکلات تلخ می تواند سرعت هضم غذا را پایین بیاورد تا احساس سیری طولانی تری داشته و در وعده بعدی کمتر بخورید. هم چنین می تواند میل به نمک،شیرینی جات و غذاهای چرب را کم کند.
۷. سیب زمینی
درست است! سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات است اما سه برابر بیشتر از یک تکه نان سفید احساس سیری ایجاد می‌کند.

۸. نخود
این ماده ی لاغری بیش از ۲ گرم نشاسته مقاوم در نصف فنجان دارد.نخود هم چنین غنی از پروتیین ،فیبر و چربی های سالم است.
۹. لوبیا سفید
نصف فنجان از این لوبیای غنی از فیبر حاوی ۴ گرم نشاسته مقاوم می باشد،یک کربوهیدرات سالم برای بالابردن متابولیسم.
۱۰. گلابی
خوردن تنها یک عدد گلابی میتواند ۱۵% فیبر مورد نیاز شما را فراهم کند. مطالعه ای نشان داده است زنانی که روزانه ۳ گلابی خوردند کالری کمتری مصرف کرده و وزن بیشتری نسبت به آنانی که این کار را نکردند کم کرده‌اند.

سینا پاکی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *