انتشار این مقاله


زنبور های عسل تحت تاثیر گاز های آلوده

تحقیقات جدید نشان می دهد گاز های گلخانه ای خارج شده از اتوموبیل ها و صنایع، اثرات منفی بر فعالیت زنبور های عسل می گذارد. Ryan James Leonard در گنگره جهانی حشره شناسی در ۳۰ سپتامبر اعلام کرد : آزمایشات نشان داده در حالت عادی یک پاف از عطر گل می تواند زنبورعسل را جذب […]

تحقیقات جدید نشان می دهد گاز های گلخانه ای خارج شده از اتوموبیل ها و صنایع، اثرات منفی بر فعالیت زنبور های عسل می گذارد.
Ryan James Leonard در گنگره جهانی حشره شناسی در ۳۰ سپتامبر اعلام کرد : آزمایشات نشان داده در حالت عادی یک پاف از عطر گل می تواند زنبورعسل را جذب کند تا بتوان شیره را به آن خوراند!
بعد از ۲ روند پاف و خوردن شیره تنها با یک پاف عطر، علایم دریافت سیگنال در آن ها مشاهده شد. اما وقتی عطر با دود اگزوز اتوموبیل مخلوط شد تعداد پاف ها و دفعات بیشتری لازم بود تا سیگنال را دریافت کند.
زنبور های عسل که در کنار جاده ها زندگی می کنند ضمن یاد گرفتن روش های جدید برای کاوش، با دود موتور ها ستیز می کنند.
بر اساس این آزمایشات و نگرانی های حاصل، Leonard و همکارانش کشف کردند که ماده ی Linalool که عمدتا در عطر گل ها وجود دارد راحت تر از بقیه مواد در زنبور ایجاد سیگنال می کند چه خالص و چه مخلوط با دود. این درحالی بود که تشخیص مواد دیگر مانند Myrcene و Dipentene و Geranium به هنگام مخلوط شدن با دود به مراتب سخت تر بود.

مبین مويد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید