انتشار این مقاله


KardiaBand به اپل‌واچ کمک می‌کند تا به یک وسیله پزشکی تبدیل شود

متخصصان می‌گویند که این وسیله می‌تواند در تشخیص ناهنجاری‌های ریتم قلب و فیبریلاسیون دهلیزی کمک‌کننده باشد.

متخصصین بهداشت و شرکت‌های فناوری همانند همدیگر، به سرعت این مسئله را به مردم یادآوری کرده‌اند؛ که دستبند‌های تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند می‌تواند به بهبود سلامت شما کمک کند، ولی جایگزین وسایل واقعی پزشکی نیستند. اما در حال حاضر ارتباط میان وسایل پوشیدنی و واقعی شروع به تار شدن کرده است، زیرا سازمان غذا و دارو (FDA)، اولین دستگاه كمك‌پزشکی برای ساعت اپل را تایید کرد. این وسیله، KardiaBand نامیده می‌شود. این دستگاه جانبی، محصولی است از تیم AliveCor، که تکنولوژی ضربان قلب ساعت اپل و حسگر ارائه دقیق تفسیر EKG، تنها در ۳۰ ثانیه استفاده می‌کند. متخصصین پزشکی می‌گویند که این وسیله می‌تواند در تشخیص ناهنجاریها در ریتم قلب و فیبریلاسیون دهلیزی، و سپس، ارسال این اطلاعات به پزشک، کمک کند.


مقاله مرتبط: تشخیص آریتمی قلبی به‌کمک اپل واچ


KardiaBand با قیمت ۱۹۹ دلار، در دسترس قرار گرفته است. این دستگاه، صرفاً یک نوار است که می‌‍‌تواند به جای دستبند اپل واچ فعلی استفاده شود. درست زیر ساعت اپل، یک سنسور نقره‌ای تعبیه شده که کاربر می‌تواند انگشت خود را برای خواندن، روی آن قرار دهید. سپس اپل واچ نتایج خود را با استفاده از نمودار نشان می‌دهد (این بسیار شبیه همان چیزی است که اپل واچ پيش از اين برای نشان دادن داده‌های ضربان قلب شما استفاده می‌کرد). اگر ضربان قلب غیر‌عادی باشد، به کاربر اطلاع رسانی می‌کند.

کلید دستیابی به KardiaBand، تکنولوژی AliveCor’s SmartRhythm است؛ ویژگی جدیدی در برنامه Kardia اپل واچ. SmartRhythm، هوش مصنوعی را در کنار ضربان قلب اپل واچ و سنسورهای فعالیت، به منظور “ارزيابي مستمر همبستگی ميان فعالیت قلب و فعالیت بدنی” به كار میگیرد.

اپل واچ KardiaBand Apple Watch SmartRhythm EKG AliveCor

AliceCor مدیر عامل Vic Gundotra، در بیانیه‌ای گفت:

این قابلیت‌ها به مردم اجازه می‌دهد تا به آسانی و از روی آگاهی، ریتم‌ قلب خود را بررسی کنند و زمانی که غیر‌طبیعی باشد، اطلاعات ضروری را برای کمک به پزشکان ضبط کرده و پیآمد را تعيين می‌كنند و راه درست مراقبت برای كمك به تنظیم فیبریلاسیون دهلیزی (AFib)، علت اصلی سکته‌ی مغزی و سایر بيماري‌های جدی را اطلاع رسانی می‌نماید. KardiaBand همراه با فناوری SmartRhythm، زندگی افرادی که در مورد سلامت قلب جدی هستند، تغییر خواهد‌ داد.


مقاله مرتبط: انواع بیماری‌های قلبی


در حالی که قیمت دست‌بند، ۱۹۹ دلار است، شما سالانه مجبور به پرداخت ۹۹ دلار اضافی برای ثبت‌نام در سرويس AliveCor’s Premium هستید که تمام تنظیمات را مجاز می‌کند. این هزینه، شامل اطلاعیه‌های SmartRhythm در اپل واچ، ثبت EKG نامحدود، تشخیص خودکار فیبریلاسیون دهلیزی یا ریتم طبیعی سینوسی، توانایی نامحدود برای ارسال تفسیر EKG برای هر کس از طریق ایمیل، تاریخچه نامحدود اطلاعات و گزارش از همه EKG هایی كه گرفته شده، وزن و ردیابی دارو ، و گزارش ماهانه مقاله، می‌باشد.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید