انتشار این مقاله


اسید فولیک در اواخر بارداری ممکن است خطر ابتلا به آلرژی در دوران کودکی را افزایش دهد

که مصرف اسید فولیک در اواخر بارداری ممکن است باعث افزایش ریسک آلرژی در کودکان شود. این مشکل با تحت تاثیر قرار دادن محدودیت رشد در دوران بارداری ایجاد می‌شود.

محققی از دانشگاه Adelaide اظهار داشت که مصرف اسید فولیک در اواخر بارداری ممکن است باعث افزایش ریسک آلرژی در کودکان شود. این مشکل با تحت تاثیر قرار دادن محدودیت رشد در دوران بارداری ایجاد می‌شود.

فولیک اسید نوعی از ویتامین‌های B می‌باشد. این ماده به طور گسترده‌ای برای جلوگیری از نقص لوله عصبی و کمک به توسعه سیستم عصبی مرکزی در جنین استفاده می‌شود. لوله عصبی در اولین ماه بارداری تشکیل می‌گردد. طبق دستورالعمل استرالیایی توصیه می‌شود که زنان حداقل یک ماه قبل و سه ماه پس از شروع حاملگی، به صورت روزانه مکمل اسید فولیک مصرف کنند.

دکتر Kathy Gatford از موسسه تحقیقاتی Robinson دانشگاه Adelaide می‌گوید:

«مصرف یک مکمل اسید فولیک در سه ماهه اول بارداری برای کاهش خطر عوارض لوله عصبی مهم است.با این حال، افزودن مکمل اسید فولیک به مرحله بعد بارداری، این خطر را کاهش نمی‌دهد. همچنین شواهد در حال افزایشی وجود دارد که نشان ‌می‌دهد ممکن است مصرف اسید فولیک در مراحل بعدی حاملگی، خطر ابتلا به آلرژی در فرزندان را افزایش دهد.»

آلرژی یکی از علل اصلی بیماری های غیر مسری در جهان است. تخمین زده می‌شود که آلرژی ۳۰-۴۰ درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حساسیت به این نوع بیماری‌ها پس از تولد تا حدی توسط محیط زیست اولیه فرد مشخص می‌شود.

تحقیقات قبلی نیز نشان داده‌اند، یک عارضه بارداری شناخته شده به عنوان محدودیت رشد داخل رحمی (IUGR) (یک نوع محدودیت رشد در رحم اغلب سبب کاهش وزن هنگام تولد می‌شود) ممکن است در حقیقت یک اثر محافظتی در برابر آلرژی‌های دوران کودکی داشته باشد.

مقاله مرتبط: استرس در دوران بارداری بر اندازه‌ی نوزاد تأثیر می‌گذارد

در مطالعات گوسفند متولد شده از حاملگی‌های طبیعی یا محدودیت رشد، دکتر Gatford و همکاران واکنش‌های پوستی را به دو آلرژن معمولی اندازه گیری کردند. این دو آلرژن گرد و غبار و سفیده تخم مرغ بودند.

دکتر Gatford می‌گوید:

«گوسفندانی که از حاملگی‌های محدودیت رشد متولد شده‌اند واکنش‌های آلرژیک نسبت به پروتئین سفید تخم مرغ کمتری نسبت به کسانی که در حاملگی‌های طبیعی متولد شده‌اند، ایجاد می‌کنند. نکته مهم این است که اگر گوسفندانی که حاملگی‌های محدودیت رشد دارند در اواخر بارداری مکمل‌های حاوی اسید فولیک دریافت کنند، فرزندانشان شدت مشابهی از واکنش‌های آلرژیک نسبت به نسل طبیعی خواهند داشت.

یافته‌های ما نشان می‌دهد مکمل‌های اسید فولیک تقریبا محافظت‌هایی را که قبلا در حاملگی‌های محدودیت رشد مشاهده شده‌اند را کاهش می‌دهد.

مطالعات در مدل های حیوانی مثل این به ما این امکان را می دهد تا به طور مستقیم اثرات محیط زیست را قبل از تولد در مورد ایجاد حساسیت بعد از تولد بررسی کنیم. در حالی که نتایج به ما کمک می‌کند تا شناخت بهتری از خطر بالقوه آلرژی در انسان داشته باشیم، باز هم قبل از هر توصیه‌ای در مورد زمان مناسب مکملی که باید در انسان مصرف شود و یا می‌تواند در انسان استفاده شود، تحقیقات بیشتری لازم است.

ما در حال حاضر در حال بررسی این هستیم که چگونه یک بارداری محدودیت رشد و مکمل‌های غذایی موجب تحت تاثیر قرار دادن وضعیت رژیم‌غذایی فرزندان در هنگام تولد می‌شود. و نیز این که چگونه این شرایط ممکن است ژن‌هایی را که سیستم ایمنی را تنظیم می‌کنند روشن یا خاموش کنند.»

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید