انتشار این مقاله


نظریه‌پردازان توطئه مسطح بودن زمین را اثبات می‌کنند!

نظریه‌پردازان توطئه ادعا می‌کنند که زمین صاف است.

قطعا تا به حال مطالبی درمورد تئوری‌های توطئه خوانده‌اید. اینگونه نظریه پردازان هرگونه رویداد کنونی و یا رویداد‌های گذشته را نتیجه‌ی نقشه‌های مخفیانه گروهی قدرتمند و دسیسه گر می‌دانند. با این حال چگونه ممکن است کسانی پیدا شوند که انحنای زمین را با استفاده از تراز‌ها و یا موشک‌های خانگی خودشان اندازه‌گیری کنند؟! اگر آنها می‌خواهند به طور جدی مورد توجه قرار گیرند باید دست از چنین معیارهای احمقانه‌ای به عنوان شواهدی برای استدلال‌های بی اساسشان بردارند. در ادامه مجموعه ای کوتاه از برخی از ایده‌های بی نظیر طرفداران مسطح بودن زمین آورده شده است که به گمان خودشان ثابت می کند که زمین مسطح است.


مقاله مرتبط: طرفداران تئوری‌های توطئه می‌خواهند منحصر به فرد باشند!


به اطراف خود نگاه کنید

طبق نظر طرفداران نظریه مسطح بودن کره‌ی زمین، شواهد مبنی بر این نظریه از جنبه‌های مختلف علم و فلسفه مشتق شده است. ساده‌ترین راه برای اثبات این مسئله تکیه بر حواس خود برای تشخیص ماهیت واقعی جهان اطرافمان است. این نوع رویکرد به رویکرد تجربی یا رویکردی که به اطلاعاتی از حواس شما متکی است، اشاره می‌کند. علم از زمان ایجاد این رویکرد با آن مبارزه کرده است. درحقیقت نمی‌توان از روش تجربی بدون درک محدودیت‌های آن استفاده کرد. اگر واقعا در زمین صاف قرار داشتیم، همه چیز خیلی متفاوت بود.

من نمی‌توانم انحنایی ببینم

ایده‌ی مسطح بودن زمین به حواس و اندیشه محدود وابسته است. زمین مسطح به نظر می‌رسد زیرا ما کوچک هستیم و ازطرفی زمین نیز بزرگ است. اما اگر می‌خواهید با چشمان خودتان ببینید که زمین صاف نیست، کافیست به بالای یک تپه یا آسمان خراش بروید. در آن جا شما به معنای واقعی کلمه، افق را می‌بینید.

کف ابر‌ها مسطح است

 برخی ابرها کف مسطحی دارند درحالیکه برخی دیگر این گونه نیستند  و این به انحنای زمین بستگی ندارد. کف تخت ابرهای کومولوس با تغییرات فشار و دمای در جو ایجاد شده است.

حرکت خورشید 

ما به راحتی می‌توانیم ثابت کنیم که زمین در حال حرکت است و دیگر سیارات نمی‌توانند دور آن بگردند. ظاهرا تمام شواهد ریاضی و مشاهدات به اندازه کافی برای اثبات مسطح بون زمین مناسب نیستند.

آزمایش بدفورد

رئیس انجمن طرفدار زمین تخت در سال ۱۸۳۸ از تراز بدفورد به طول ۱۰ کیلومتر برای اثبات مسطح بودن زمین در انگلستان استفاده کرد. او ادعا کرد که با استفاده از یک تلسکوپ، یک پرچم که در  ۶ مایلی دیده می‌شود. بدیهی است، اگر زمین مسطح نبود، این نمی‌توانست اتفاق بیفتد.

ولی خب سوال اصلی این است که اگر به صاف بودن زمین اعتقاد دارید پس در اصل ناسا و سایر سازمان‌های فضایی دیگر را باور ندارید که ادعا می کنند هر سال هزار میلیارد دلار خرج می‌کنند تا میلیون ها نفر را که در برنامه‌های فضایی شرکت دهند.

آرزو فتحعلی زاده


نمایش دیدگاه ها (2)
  1. طرفدار و معتقد به این نظریه نیستم اما به خودم اجازه نمیدم که برای نقض زمین تخت از نسبت دادن باور هایی که نیست استفاده کنم
    برای قضاوت درست حداقل ۲ ساعت در مورد این نظریه بخونید ، خیلی از مطالب بالا اصلا در این نظریه وجود نداره و الباقی کاملا “علمی” نه تجربی و شهودی قابل اثبات هستند

دیدگاهتان را بنویسید