انتشار این مقاله


سوالی که به شما کمک می‌کند تا تمرکز خود را بالا برده و در کارتان موفق شوید

امروزه مردم بیشتر کار می‌کنند و بیشتر احساس تنش می‌کنند؛ با این حال هنوز نگرانی‌های مالی زیادی دارند!

امروزه مردم بیشتر کار می‌کنند و بیشتر احساس تنش می‌کنند – با این حال هنوز نگرانی‌های مالی زیادی دارند و احساس می‌کنند که عقب هستند. تحقیق انجام شده توسط Groupon چگونگی درک مردم از تعادل در کار و زندگی را مورد بحث قرار داده است.

بعضی از یافته‌ها عبارتند از:

  • ۲۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که ۱۰ ساعت در روز کار می‌کنند.
  • ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که زمان کافی در روز برای انجام همه‌ی کارهایشان ندارند.
  • ۵۰ درصد گفتند که حجم کاری آن‌ها مانع از تعادل کار و زندگی است.
  • ۵۳ درصد گفتند که هنوز نگرانی‌های مالی زیادی دارند.
  • در مقیاس ۱ تا ۱۰، استرس در خانه به طور متوسط ۵ و در کار، به طور متوسط ۶.۴ محاسبه شد.

این استرس زیادی است – اما مردم هنوز نگرانی‌های مالی دارند. چگونه می‌توانیم این وضعیت را بهبود ببخشیم؟

یک سوال جدید از خود بپرسید

Chris Bailey، نویسنده‌ی پروژه‌‌ی The Productivity، تکنیک‌های مختلفی را برای کمک به سازماندهی و اولویت بندی وظایف خود، آزمایش کرد. با اصلاح رویکرد Productivity دیگری از Brian Tracy او سرانجام به این سوال مهم رسید:

اگر فقط می‌توانستید در روز یک کار انجام دهید، چه کاری انجام می‌دادید که به شما اجازه دهد در آن زمان بهترین عملکرد را داشته باشید؟

هنگامی که شما پاسخ خودتان را دادید، این سوال را دوباره تکرار کنید، اما با کمی تفاوت: “اگر شما بتوانید تنها دو کار دیگر در طول روز انجام دهید، کارهای دوم و سوم که به شما امکان می‌دهند بهترین عملکرد را در همین زمان داشته باشید، چیست؟”

همه‌ی وظایف برابر نیستند

وظایف خاصی در هر شغل وجود دارد که برای هر دقیقه‌ای که برای آن‌ها صرف می‌کنید، می‌توانید کارهای بیشتر دیگری را به پایان برسانید.

یک مدیر پروژه را در نظر بگیرید. آن‌ها باید گردش کار پروژه را طراحی کنند. چک کردن ایمیل کمتر اهمیت دارد یا تقریبا یک حواس پرتی است. هر چند خدمات پشتیبانی مشتری آن‌ها باید ایمیل‌ها را چک کنند و به تلفن‌ها پاسخ دهند.

خط زدن موارد زیاد در یک لیست کاری، اگر هیچ کار مهمی انجام نشده باشد، کار چندان بزرگی نیست. این به نوعی تفاوت بین “پر مشغله بودن” و “پر بار بودن” است. زمانی که وقت زیادی صرف کارهای مهم می‌کنید، این پر بار بودن است. اما هنگامی که فقط چک لیست کارها را خط می‌زنید، اغلب فقط “پر مشغله” هستید. هیچ همکاری و کمکی هم در پایان بازی وجود ندارد.

وقتی که وقت و انرژی بیشتری برای موارد پراهمیت صرف می‌کنید، در همان زمان موفقیت بیشتری به دست می‌آورید و با این تعریف شما پربارتر می‌شوید.


مقاله مرتبط: نکاتی در رابطه با موفقیت شغلی


هر روز اولویت کاری خود را تعریف کنید

با پرسیدن سوال انتقادی “اگر فقط می‌توانستید در روز یک کار انجام دهید، چه کاری انجام می‌دادید که به شما اجازه دهد در آن زمان بهترین عملکرد را داشته باشید؟” شما قادر خواهید بود که بهترین کار را در آن لحظه شناسایی کنید.

هنگامی که اولویت اول در کارها تعریف شد، پیشرفت کاری خود را با پرسیدن این سوال‌ها بررسی کنید: آیا کارهایی را که می‌خواستم انجام دهم به پایان رساندم؟ آیا زمان، توجه و انرژی کافی را در جای درست مصرف کردم؟

این سوالات به شما کمک می‌کنند که پیشرفت خود را ارزیابی کنید و این در واقع نوعی خودآزمایی است که آیا شما دچار تشویش و پریشانی شدید یا تمرکز خود را در مهم‌ترین چیزها حفظ کردید؟ این بررسی همچنین به شما کمک می‌کند تا یک برنامه بهتر برای روز بعد آماده کنید.

همه‌ی این‌ها با تعریف اولویت‌ها و آنچه واقعا مهم است آغاز می‌شود. تقریبا هر روز یک کار شخصی یا حرفه‌ای خواهید داشت که نیاز است قبل از بقیه‌ی کارها انجام شود. آن کار را جدا کنید و بر روی آنچه مهم‌تر است تمرکز کنید. حتی اگر مجبور باشید ۴۰ ایمیل را نادیده بگیرید، موفقیت بزرگ را به دست آورید.

بیشتر زندگی در مورد تعریف اولویت‌ها است

دانستن اولویت‌هایتان، راهی برای تبدیل شدن به یک نسخه موفق‌تر از خودتان است. پرسش انتقادی را برای مشخص کردن کاری که برایتان مهم‌تر است از خود بپرسید و چیزی که روی آن کار می‌کنید را طراحی کنید و تمرکز خود را روی پاسخ‌ها بگذارید. شما در عرض چند روز “پربار” خواهید شد.

سمیه بهمرام


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید