انتشار این مقاله


ده کتاب مفید در مورد مدیریت زمان که توسط کارآفرینان توصیه می‌شود

همه ما می‌دانیم که ارزشمندترین منابع در زندگی زمان است. هنگامی که آن‌ را از دست دهید، هرگز نمی‌توانید زمان را به عقب برگردانید. برای کارآفرینان این فشار بیشتر است.

داشتن ایده و دیدگاه مناسب برای یک کسب و کار مستلزم شجاعت است. راه اندازی این کسب و کار، در جهانی که بسیاری از افراد از محدوده‌ی راحتی خود راضی هستند، نیاز به دل‌ و و جرائت دارد. هنگامی که کسب و کاری را راه اندازی می‌کنید، هدف ثابت قدم بودن می‌باشد. موفقیت به طور مستقیم به ثبات قدم مربوط است.

ثبات قدم نتیجه مستقیم چگونگی مدیریت زمان توسط شما است.
اینجا ۱۰ منبع عالی در مدیریت زمان وجود دارد که توسط کارآفرینان موفق پیشنهاد شده است.

۱. «یک هفته‌ی کاری ۴ ساعته» نوشته‌ی تیموتی فریسس

این کتاب یک منبع بسیار جذاب است که هر چیزی که تا کنون درباره، زمان مورد نیاز برای دستیابی به شغلی موفق یاد گرفته‌اید، تغییر می‌دهد. شخصا وقتی اولین بار در مورد «یک هفته کاری ۴ ساعته» شنیدم، شوکه شدم. در آن زمان، من به سختی می‌توانستم از طریق ۹-۵ کار معمولی به این نتیجه برسم.
من این کتاب را خواندم و زندگی من دیگر اصلا همان زندگی سابق نیست. من موفق به فرار از مسابقه سرعت شدم، کمتر کار می‌کنم و از زندگی به طور کامل بهره می‌برم.
جوئل بومگار، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت بومگار، در مورد این کتاب می گوید:
«اصول بهره وری و فلسفه بهره وری و کارایی در [یک هفته‌ی کاری ۴ساعته] بسیار قدرتمند است. چند سال پیش آن را خواندم و این کتاب به یکی از کتاب‌های تغییر دهنده زندگی‌ام که تا به حال خوانده‌ام، تبدیل شد.»

۲.«پدر ثروتمند، پدر فقیر» نوشته‌ی رابرت ت. کیوساکی

این کتاب یکی دیگر از منابع فوق العاده است که الگوی فکری و ذهنیت شما را تغییر می‌دهد. این کتاب به من آموخت که دارایی‌های سود آور، معمولا کف نتایج بهتری نسبت به شغل‌های سنتی ارائه می‌دهند. این موضوع ممکن است همیشه به معنای میلیون‌ها دلار در حساب بانکی شما نباشد، اما این آزادی باارزش را به شما می‌دهد. دن ماکسول، بنیانگذار یک سرمایه گذاری باور نکردنی به نام بنیاد – جامعه‌ی بیش از ۶۰۰۰۰ کارآفرین- در این مورد چنین می‌گوید:
«همه این کارها زمانی آغاز شد که من کتاب « پدر ثروتمند ، پدر فقیر» را خواندم. من شخصا به طور معمول فوق العاده هوشمند نیستم، بنابراین از روش واقعاً ساده‌ای که کتاب « پدر ثروتمند ، پدر فقیر» ثروت اقتصادی را توضیح داد، قدردانی می‌کنم. او در مورد درآمد منفعل صحبت کرد و اینکه زمان را نمی‌توان با پول عوض کرد.»

۳. «بدون B.S. مدیریت زمان برای کارآفرینان» نوشته‌ی دن کندی

کارآفرین بودن سخت است. شما باید برخی از اهداف جدی را پیش روی خود قرار دهید. ممکن است همه آنها را به دست نیاورید، اما شما باید به سوی آن‌ها هدف گیری کنید.
این کتاب به شما سه راهنمایی و هدف باور نکردنی و قدرتمند می‌دهد:
انضباط نفس، قدرت جادویی است که شما را غیر قابل توقف می‌کند.
اجتناب از زمان، که خون آشام‌ها می‌خواهند خون شما را خشک کنند.
به عنوان یک کارآفرین، وقت شما ۳۴۰ دلار در هر ساعت ارزش دارد.
در شروع کار کسب ۳۴۰ دلار در ساعت، برای کارآفرین غیرممکن است. اما زمانی که در حال رشد هستید، این باید هدف شما باشد.
پل گالیئوو، کارآفرین بازاریابی دیجیتال، این کتاب را بسیار توصیه می‌کند.

۴. «در ستایش از کند بودن» نوشته‌ی کارل هانر

ما در جهانی که به طور نالازمی سریع گام است، زندگی می‌کنیم. زندگی آرام در تلاش برای جایگزینی ذهنیت سریع و رو به جلو و شیوه زندگی است. این یک انقلاب فرهنگی علیه این مفهوم «سریعتر همیشه بهتر است.» می‌باشد.
این کتاب برای هر کارآفرین، کتابی است باید خوانده‌شود.
فرصت‌های زیادی وجود دارد. فرصت‌هایی نیز در دل فرصت‌ها وجود دارد. در میان تمام این فرصت‌ها، شما باید‌ سرعت خود را کم کنید و دیدگاه خود را به روشنی تعریف کنید که به شما کمک می‌کند تا از تبدیل شدن به یک کارآفرین آشفته جلوگیری کنید.
این کتاب یک منبع بسیار توصیه شده توسط جو گریفین، یکی از بنیانگذاران iAcquire است.

۵. «اولویت‌ها: منابعی برای تغییر زندگی» نوشته‌ی جیمز C. پتی

این کتاب مدیریت زمان را از یک دیدگاه معنوی نشان می‌دهد.
من پشتیبان این نظریه که کارهای کوچک نتایج بزرگ درپی دارند می‌باشم. من واقعا معتقدم که شما می‌توانید با انجام کار کمتر چیزهای بیشتر به دست آورید. موفقیت این نظریه در توانایی شما برای تعیین اولویت‌ها است. هر چیزی که برای جلب توجه شما فریاد می‌زند دارای اهمیت نیست. شما باید فعالیت‌هایی را که اولویت‌های اصلی شما نیستند را، نادیده بگیرید.
با استفاده از این منابع، جیمز کتی پتی کمک می‌کند تا تمرکز را به زندگی آشفته باز گردانید. با استفاده از برگه «ارزیابی اولویت‌های من»، او شما را وارد سازماندهی زمان توسط خدا، افرادی که توسط خدا خلق شده‌اند و کار خدا در جهان می‌کند. با توصیه‌های کتاب مقدس و برنامه‌های کاربردی عملی، این کتابچه روش‌هایی را نشان می‌دهد که شما می‌توانید تنش‌های غیر ضروری را کاهش دهید، اولویت‌های واقعی را بیابید و شروع به دریافت برنامه‌های از پیش تعیین شده خود، تحت کنترل خدا بکنید.

۶. «در کمبود زندگی» نوشته‌ی Seneca

که توسط Tim Ferriss توصیه شده‌است، کارآفرین باور نکردنی و نویسنده کتاب «یک هفته کاری ۴ ساعته» این موضوع را برجسته می‌کند که ما زمان بیشتر از مقدار مورد نیاز داریم تا از زندگی خود حداکثر بهره را ببریم.
متاسفانه، ما بیشتر آن زمان را تلف می‌کنیم.
این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه می‌توانید با داشتن دیدگاه مناسب در مدیریت زمان، زندگی پرمحتوا داشته باشید.

۷. «خودتان را سازماندهی کنید» نوشته‌ی کیت کلی

تغییر الگو‌های فکری و ذهنیت شما بسیار مهم است. به همین دلیل است که هدف اکثر این کتاب‌ها تغییر راه شما در مورد رابطه بین زمان و کارآفرینی می‌باشد. این کتاب در مورد تغییر تفکر شما در مورد انجام کاری قبل شروع آن است. شما نیاز به یک برنامه دارید شما باید سازماندهی شوید.

این کتاب به شما کمک می‌کند تا با قوانین اساسی، زمان، پول، فضا و مصرف کاغذ خود را مدیریت کنید. این کتاب نشان تکنیک‌های ثابت حرفه‌ای برای بهینه سازی زندگی روزمره ارائه می‌کند و همچنین روش‌های سریع و موثر برای مقابله با اختلالات مشترک را فراهم می‌کند و همچنین به شما کمک می‌کند تا بر تعرض و سایر ناراحتی‌های سازمانی پیروز شوید.

۸. «تاثیر کارایی زمان» نوشته‌ی دوروتی .k. برینگر

همه ما در مسیر کارآفرینی خود در بعضی موارد مجبور به تعویق انداختن کار‌ها هستیم. هنگامی که کار‌ها به نحوی که شما برنامه ریزی کرده‌اید پیش نمی‌رود، همه چیز آشفته می‌شود.
این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم بگیرید که آیا به تعویق انداختن یک مشکل واقعی است یا شما یکی دیگر چالش‌های زندگی را تجربه می‌کنید. برای کسانی که واقعا امور خود را به تعویق می‌اندازند، این کتاب با راهنمایی‌های گام به گام در مورد چگونگی جلوگیری از کنار گذاشتن پروژه‌های خانه و کار، صورتحساب‌های پرداخت نشده و روابط غفلت شده، پر شده است. شما متوجه خواهید شد که چه چیزی شما را عقب نگه می‌دارد و چگونه بر رویداد‌‌های حال متمرکز باشید و انگیزه خود را حفظ کنید. هر‌کسی که بخواهد کارایی و رضایتمندی از زندگی خود را افزایش دهد، باید این کتاب را بخواند.
فیل مک گرو، شخصیت تلویزیونی آمریکایی، نویسنده، روانشناس و میزبان نمایش تلویزیونی دکتر فیل، به شدت این منبع را توصیه می‌کند و در این باره می‌گوید: «این بچه‌ها واقعا می‌دانند چگونه می‌توانند همه چیز را برای به حداکثر رساندن سودمندی وقت خود تنظیم کنند. آنها کاملا توانایی ایجاد زمانی را دارند که به نظر می‌رسد از ناکجاآباد آمده است.»

۹. «چطور اینقدر مشغول شدم؟» نوشته‌ی بارتون والری

من یک زنبور پرمشغله بودم و سریعاً متوجه شدم که مشغول بودن لزوماً موثرترین راه برای رسیدن به سرنوشت و اهداف من نیست. به عنوان سردبیر مجله Run For Wealth، مربی Nike Run Club، و یک بازاریاب آنلاین، باید دائما تعادل واقعی بین کسب و کار را با بهره‌وری موثر پیدا کنم.
من به شدت این منبع را توصیه می‌کنم؛ زیرا این کتاب یک روش ساده و موثر برای شناسایی اولویت‌های واقعی خود، تغییر در فرایند overdrive، و بهبود زندگی و برنامه شما است.

۱۰. «تفکر هماهنگ: هر لحظه را بحساب آورید» نوشته‌ی جیم استفان

در نهایت، همه ما می‌خواهیم زندگی کاملی را داشته باشیم. داشتن یک تغییر فکری بزرگ و سازماندهی اگر شما توانایی سود بردن از هر لحظه را نداشته باشید، بی معنی است.
این کتاب که به سبک یک افسانه ساده نوشته شده است، به شما کمک می‌کند تا راه‌های عملی را برای تمرکز بر آنچه که در حال حاضر مهم است و لحظه‌ها را مثمر سودمند می‌کند، پیدا کنید.

نتیجه گیری:

به عنوان یک کارآفرین، شما با چالش‌های بسیاری روبرو خواهید شد. اما، اغلب بزرگترین چالش، مسئله استفاده موثر از وقت – به ویژه در اوایل مسیر کارآفرینی- می‌باشد. در واقع این زمانی است که احساس خواهید کرد که موظف هستید همه را خوشحال کنید.
زمان یک منبع ارزشمند است. برای کسانی که واقعا ارزش آن را می‌فهمند، اغلب به نظر می‌رسد که آنها در یک پیله زندگی می‌کنند.
اما شما در پیله زندگی نمی‌کنید به عنوان یک کارآفرین، شما در اقلیت هستید، اما این خوب است. امیدوارم که این فهرست منابع، به شما کمک کند تا آرامش را در این واقعیت پیدا کنید که در اقلیت بودن احتمالا به این معنی است که شما در مسیر راه، کار عالی و موفق کارآفرینی هستید.

 

زهرا اکبرزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید