انتشار این مقاله


۶ راه برای غلبه بر اضطراب کارآفرینی

به خاطر رونق کسب و کارتان، یاد بگیرید که با استرس کنار بیایید.

به خاطر رونق کسب و کارتان، یاد بگیرید که با استرس کنار بیایید.

در جامعه جهانی، کارآفرینانی که کار‌های بزرگی می‌کنند تمایل دارند به وضعیت قهرمانانه‌ای دست یابند. مردم به آن‌ها نگاه می‌کنند و فکر می‌کنند که آن‌ها همه چیز را با هم دارند. اما بسیاری از رهبران موفق کسب و کار با چالش‌هایی مشابه انچه بقیه ما با آن روبه رو هستیم، روبه رو می‌شوند. داشتن یک کسب و کار می‌تواند بسیار استرس‌زا و خسته کننده باشد. اضطراب ناشی از کارآفرینی می‌تواند به کسب و کار آن‌ها لطمه وارد کند.

معمولا توجه به گذشته و قطع کردن ارتباط مسائل بزرگ به آرام کردن فرد کمک می‌کند. این استراتژی‌ها را برای تمدد اعصاب خود امتحان کنید:

۱. تخلیه مغز

مغز شما عاشق حفظ آنچه که فکر می‌کند مهم است، می‌باشد، که به راحتی باعث غرق شدن در فکر و خستگی می‌شود. ۲۰ دقیقه زمان بگذارید و هر چیزی را که به ذهنتان می‌رسد، نگرانی‌هایتان، لیست کارها و کارهای روزانه را بنویسید. فکر نکنید، فقط آنچه که در سر‌تان است را پاک کنید.

۲. مراقبه (مدیتیشن)

پس از ایجاد فضا در مغز‌تان از همه چیزهایی که در آن نگه داشته بودید، از همه افکاری که در مغز‌تان قرار دارد به خود استراحت کوتاهی بدهید. یک مدیتیشن هدایت شده را انتخاب کنید. داشتن یک چارچوب روشن برای افکار‌تان می‌تواند به هنگام آرام کردن ذهن‌تان بسیار مفید باشد.

۳. تغییر دیدگاه

تغيير نحوه نگاه کردن به يک وضعيت می‌تواند به شما رهایی قابل ملاحظه‌ای از استرس را بدهد. از خودتان بپرسید چند سال بعد وضعیت زندگی خود را چگونه می‌بینید بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیافتد را تصور کنید و آن را بپذیرید. سپس یک استراتژی در مورد چگونگی مدیریت آن وضعیت اتخاذ کنید.

۴. جشن بگیرید

به جای تمرکز بر روی چیز‌هایی که درست پیش نمی‌روند، رویکرد خود را تغییر دهید و لیستی از تمام موفقیت‌های گذشته و فعلی خود را به درست کنید.

۵. ساده‌سازی

مغز شما برای حل مشکلات اساسی طراحی شده است. اساساً باید بین مبارزه یا فرار از مشکل تصمیم گیری کند. یک برنامه ساده اما کارآمد برای ۳۰ روز آینده ایجاد کنید و آن را بنویسید، که باعث حس کنترل و اطمینان در شما می‌شود.

۶. اقدام کنید.

پس از شفاف سازی در برنامه عمل خود، کار‌های لازم را انجام دهید. بر فرایند استراتژی خود در سطوح کوچکتر بجای تصاویر و دید‌های بزرگتر که غیر قابل دسترس‌تر و ترسناک‌تر است، تمرکز کنید.

زهرا اکبرزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید