انتشار این مقاله


ممکن است آزمایش مخاط، یاری‌‌رسان پزشکان در درمان بهتر سینوزیت باشد

سینوزیت مزمن، بیماری شایعی است و زمانی رخ می‌دهد که سینوس‌ها بیش از سه ماه متورم شده‌اند. طبق گفته محققان، مخاط بینی می‌تواند سرنخ‌های مهمی فراهم کند

محققان می‌گویند که مخاط بینی می‌تواند سرنخ‌های مهمی را در مورد سینوزیت مزمن فراهم کند.
سینوزیت مزمن، بیماری شایعی است و زمانی رخ می‌دهد که سینوس‌ها بیش از سه ماه متورم شده‌اند. به گفته‌ی محققان، بررسی مخاط بینی فرد مبتلا به سینوزیت مزمن می‌تواند به پزشکان کمک کند تا تعیین کنند که آیا جراحی یا دارو بهترین درمان برای این بیمار است.


مقاله مرتبط: عفونت‌های سینوسی می‌توانند به مغز شما منتقل شوند اما هراسی نداشته باشید


در این مطالعه، محققان دانشگاه وندربیلت در نشویل گرد آمده‌بودند و مخاط بینی بیماران مبتلا به سینوزیت مزمن را بررسی کردند. این موکوس برای بررسی سیتوکین‌ها که پروتئین‌هایی هستند که سلول‌ها را قادر می‌سازند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، مورد مطالعه شد. بر اساس یافته‌هایی از سیتوکین‌ها، محققان بیماران را به شش گروه مختلف طبقه بندی کردند.

دکتر Justin Turner، سرپرست مطالعه گفت:

هنگامی که ما از طریق معیار کیفیت زندگی، که بار علائم بیماران را می‌سنجد، پی‌آمدهای پس از عملِ این بیماران را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که پیگیری یک ساله‌ی بیماران در گروه‌های خاص بسیار بهتر از بیماران در گروه‌های دیگر است.

او استادیار جراحی گوش و حلق و بینی، و سر و گردن در Vanderbilt است.

Turner در نشریات خبری دانشگاه گفت:

در نظريه پيشرفت، اين چيزي است که مي تواند قبل از تصميم گيری در مورد عمل جراحی بیمار مورد استفاده قرار گيرد. شاید بعضی از بيماران با درمان دارویی مداوم يا با داروهای بيولوژيک، بهتر عمل کنند.

وی افزود:

این اولین مطالعه برای انجام این کار با مخاط است. ما احساس می‌کنیم که این بسیار منحصر به فرد است و گامی واقعی و رو به جلو برای این زمینه است.

این مطالعه اخیرا به طور آنلاین در مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی منتشر شده‌است.

اسما تقی‌زاده انهاری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید