انتشار این مقاله


متخصص زنان و زایمان می‌توانند به مراقبت از مادران کار کمک کنند

متخصص زنان و زایمان و سایر ارائه دهندگان خدمات مامایی می‌توانند به محافظت از زنان کار در دوران بارداری کمک کنند.

بر اساس یک نظر کمیته‌ای منتشر شده در ماهانه آوریل زنان و زایمان؛ متخصص زنان و زایمان و سایر ارائه دهندگان خدمات مامایی می‌توانند به محافظت از زنان کار در دوران بارداری کمک کنند.

Rebecca Jackson، از کمیته کالج متخصص زنان و متخصص زنان و زایمان، و همکارانش در طول حاملگی و دوره پس از زایمان ملاحظات شغلی را در نظر می‌گیرند.

محققان بیان کردند که کار در دوران بارداری معمولا امن است. محل کار می‌تواند اجازه ادامه کار امن برای کسانی که در شرایط کاری با خطر بالا یا با حاملگی پیچیده پزشکی هستند، بدهد. تبعیض محل کار مربوط به حاملگی و همچنین تبعیض بارداری توسط قانون فدرال و ایالت ممنوع است. با این وجود، هیچ قانون فدرال تسهیلات کاملی برای کارکنان باردار و همچنین برای پس از زایمان این افراد تضمین نمی‌کند. مراقبت‌هایی برای برخی از زنان باردار توسط قوانین جاری ارائه شده است. اما به دلیل الزامات واجد شرایط بودن و تفاوت میان دولت‌ها، محافظت از همه زنان صورت نگرفته است. متخصص زنان و زایمان و سایر ارائه دهندگان خدمات مامایی می‌توانند با نوشتن یادداشت‌های مناسب برای کارفرمایان جهت گرفتن جایگاه شغلی برای بیماران خود مفید باشد. محل‌هایی که زنان را قادر می‌سازد تا کار کنند، نشان دهنده بهترین راه برای تضمین پرداخت هزینه‌ها، مزایا و حمایت از شغل است.


مقاله مرتبط: زنان در بعضی کشور‌ها مرخصی قاعدگی دارند


نویسندگان نتیجه می‌گیرند:

«متخصص زنان و زایمان و سایر ارائه دهندگان خدمات مامایی همچنین می‌توانند به زنان باردار و شریک آن‌ها کمک کنند تا با ارائه اطلاعات لازم برای آنان و منابع که ممکن است برای آن‌ها مفید باشد تا حقوق کارشان را بهتر درک کنند. در مواردی که تبعیض بالقوه شغلی رخ داده است، محل کار‌ها انکار می کنند، تمدید تحصیلات پزشکی ضروری است، یا زمانی که سوالات استخدامی پیچیده دیگری بوجود می‌آیند، کمک‌های حقوقی باید صورت گیرد.»

زهرا جوادپور ابراهیمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید