انتشار این مقاله


موزه شکست؛ جایی است که دوست دارید آن را ببینید

شکست های برندهای معروف دنیا چه هستند؟ اگر همه آن ها را در یک جا ببینید چه واکنشی نشان می دهید؟

هلسینبرگ سوئد جایی است که می‌توانید مجموعه‌ای از خراب‌کاری‌های شرم‌آور را ببینید. موزه شکست به محصولات شکست‌خورده توجه دارد که هرگز به دوران اوج خود نرسیده‌اند. به نظر ناراحت‌کننده می‌آید؟ ممکن است این نکته را نادیده بگیرد؛ یادتان باشد که همه اشتباه می‌کنند!

چیزهای داخل موزه شکست که در ژوئن ۲۰۱۷ افتتاح شد مشخصاً گمنام و عجیب و غریب نیستند. این موزه مجوعه‌ای از محصولات برخی از بهترین برندهای دنیا را جمع‌آوری کرده است. بعضی از آن‌ها یک بار به عنوان محصول بزرگ بعدی یاد شده‌اند (عینک گوگل یا سِگ‌وی را کسی به یاد می‌آورد؟)، در حالی که بقیه به عنوان ریسک‌هایی از نوع “چرا که نه” بودند. در موزه این‌ها را پیدا می‌کنید: سس کچاپ سبز هینز، پرینگلز بدون چربی، لازانیا یخ‌زده کول‌گیت، کلسیم هارلی دیویدسون، نوشیدنی قهوه بلَک کوکا کولا، یک بازی هیئت مدیره دونالد ترامپ، و چه کسی می‌تواند فراموش کند، کریستال پپسی، که به طور اشتباهی برنامه‌ریزی شده بود، و البته بیک فور هِر پیشگام. هیچ نظری نمی‌توان داد.

از اپل نیوتون به آیفون

در میانه وب‌سایت موزه این کلمات بزرگ‌نمایی شده‌اند؛ یادگیری تنها راه تبدیل شکست به موفقیت است. خالق موزه، ساموئل وست، می‌خواست که گام‌‌های اشتباه تجارت را به عنوان راهی برای تشخیص و حتی جشن گرفتن راهی پردست‌انداز برای موفقیت خلاق نشان بدهد. هر چند که کلمه شکست در اسم این سازمان استفاده شده، اما مضمون غالب این نمایشگاه حرکت کردن، فکر کردن، هل دادن و خلق کردن است. وست به بیزینس اینسایدر می‌گوید:

حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های شایسته شکست می‌خورند.

راه این است که یک فرهنگ ساختاری بنا کنید که شکست را بپذیرد تا بتوانید کوچک شکست بخورید… به جای این‌که شکستی بزرگ بخورید.

اگر اول با اپل نیوتون موفق نمی‌شوید، دوباره و دوباره تلاش کنید تا به آیفون برسید. به موزه بیایید تا شکست‌های بامزه را ببینید، اما برای یک درس این‌جا را ببینید “تجارت پر از ریسک خلق کردن”.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید