انتشار این مقاله


اين اسكلت باستانی نشان می‌دهد انسان تقریبا ۵۰۰۰ سال پیش بر الاغ سوار می‌شده است!

احتمالا این چوپانان، خیلی قبل از اینکه اسب‌ها برای حمل و نقل ترجیح داده شوند، یاد گرفتند از الاغ‌‌ها استفاده کنند و الاغ را به حیوان باربر تبدیل کردند.

حدود ۴۷۰۰ سال پیش، کاروانی از چوپان‌های مصری و الاغ‌های آن‌ها از مسیر تجاری که از دامنه اسرائیل مرکزی به مقصد شهر باستانی Tell es-Safi/ Gath طی کردند. در آن‌جا یک برنزکار، یکی از حیوانات جوان را ذبح کرده و دفن کرد، سپس خانه‌ی کوچکی روی آن بنا کرد. ( یک قربانی پیشکش برای اطمینان از ثبات ساختمان)

هنگامی که تیمی از باستان شناسان اسکلت الاغ را در سال ۲۰۰۸ کشف کردند، (در تصویر مشهود است) مشاهده کردند دندانه‌های عجیبی در پرمولزهای پایین شدند. شیب به شدت شبیه آنچه بود که در دندان‌های اسب و سایر اسب‌ سانان زمانیکه تکه‌ای از شئی که در دهان حیوان برای کنترل حرکت سرش هنگام سواری قرار می‌دهند، بود.

نویسنگان در PLOSONE گزارش می‌دهند، درحال حاضر، رادیوکربن جدید که از دیگر قسمت‌های منبع استفاده می‌کند ، نشان می‌دهد حیوان ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح زندگی می‌کرده است و اولین شواهد موجود از الاغ سواری در شرق است. این تاریخ حدود ۱۰۰۰سال از ورود اسب‌ها به این منطقه است. در نتیجه، احتمالا این چوپانان، خیلی قبل از اینکه اسب‌ها برای حمل و نقل ترجیح داده شوند، یاد گرفتند از الاغ‌‌ها استفاده کنند و الاغ را به حیوان باربر تبدیل کردند.


مقالات مرتبط: روز جهانی داروین و مشکلات پیش روی نظریه تکامل

خفاش‌ها ویروس‌ها را پخش می‌کنند، چون برای مبارزه نکردن با آن‌ها تکامل یافته‌اند


نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید