انتشار این مقاله


هشدار جدید برای تجویز تستوسترون

داروهای جدید تولید شده که حاوی این ماده هستند دارای یک برچسب حاوی عوارض جانبی و خطرات جدی مصرف بی رویه خواهند بود. سازمان مدیریت غذا و دارو FDA امروز ۲۵ اکتبر از برچسب های جدید رونمایی کرد و در ادامه اعلام کرد: “بعضی از مردم از داروهای تستوسترونی استفاده بی رویه می کنند. برای […]

داروهای جدید تولید شده که حاوی این ماده هستند دارای یک برچسب حاوی عوارض جانبی و خطرات جدی مصرف بی رویه خواهند بود.
سازمان مدیریت غذا و دارو FDA امروز ۲۵ اکتبر از برچسب های جدید رونمایی کرد و در ادامه اعلام کرد: “بعضی از مردم از داروهای تستوسترونی استفاده بی رویه می کنند. برای مثال ورزشکاران و بدنسازان از دوز های بالاتر از دوز تجویز شده و همراه با دیگر آنابولیک های استروییدی استفاده می کنند.
FDA اضافه کرد: “سو استفاده های این چنینی با خطرات جدی برای سلامتی ارتباط دارند. خطراتی مانند سکته های قلبی و مغزی و افسردگی و مسمومیت کبدی و عقیمی در مردان. اثرات روحی هم شامل خصومت و خشونت اخلاقی می باشد. بعد از ترک مصرف این مواد مشکلات دیگری نیز به وجود می آید از جمله: بی خوابی و خستگی و کاهش اشتها و کج خلقی و کاهش شهوت جنسی.
این برچسب ها برای هشدار به پزشکان طراحی شده اند و در آن ها به پزشکان توصیه شده برای پی بردن به مصرف بی رویه این دارو ها تستوسترون خون بیماران را اندازه گیری کنند.
مصرف تستوسترون فقط در مواردی به عنوان دارو مورد قبول FDA است که بدن فرد در تولید تستوسترون کافی ناتوان باشد مانند اثرات عفونت و شیمی درمانی یا موارد ارثی.
با این وضع باز هم بعضی پزشکان بدون اندازه گیری و آزمایش این ماده را تجویز می کنند در حالیکه بیمار با کاهش طبیعی هورمون با تغییر سن اش روبرو شده است. آمار نشان می دهد ۲۵ درصد تجویز نسخه ها بدون آزمایش خون انجام شده و بیماران نیاز به مصرف دارو نداشتند.

مبین مويد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید