انتشار این مقاله


جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ آغاز شد

روز پنج‌شنبه بالاخره انتظارها به پایان رسید و مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آغاز شد.

روز پنج‌شنبه بالاخره انتظارها به پایان رسید و مراسم افتتاحیه جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ با حضور جمع کثیری از هواداران در ورزشگاه لوژنیکی آغاز شد.

در مراسم افتتاحیه جام جهانی روسیه که براساس برنامه ریزی قبلی قرار بود ۳۰ دقیقه به طول بینجامد، رابی ویلیامز خواننده مشهور انگلیسی در این مراسم ۴ قطعه را برای علاقه‌مندان خواند.

لازم به ذکر است که رونالدو نازاریو به همراه کارلوس پویول و ایکر کاسیاس، از جمله افراد شاخصی بودند که در کنار جام قهرمانی حضور داشتند.

صدها نفر از هنرمندان و ورزشکاران که برای انجام حرکات رزمی _ هنری انتخاب شده بودند نیز مطابق برنامه مهارت‌های خود را نشان دادند.

شرایط ورود به کشور روسیه و شهرهای میزبان

جهت تماشای بازی‌ها، گذرنامه شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. تمام نفراتی که به کشور وارد می‌شوند، برگه‌های اداره مهاجرت را امضا کرده و سپس مدارک لازم برای حضور در کشور را تحویل می‌گیرند. نکته مهم درباره این موضوع، همراه داشتن همیشگی گذرنامه است چون پلیس روسیه می‌تواند شما را متوقف کرده و از شما بخواهد که پاسپورت خود را برای تایید هویت به وی نشان دهید.


حتماً بخوانید: جام جهانی ۲۰۱۸، صدای دانشمندان روسیه را درآورده است!


ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در ورزشگاه‌های جام جهانی روسیه

فروش اینگونه نوشیدنی‌ها در ورزشگاه‌ها در حین تور جام جهانی ممنوع است و به تماشاگران هم اجازه داخل بردن آن داده نمی‌شد. فروش مشروبات الکلی در روزهای بازی تنها محدود به ۱۱ شب تا ۷ صبح آزاد است و فقط در مراکز مورد نظر می‌توان آن‌ها را نوشید. در مجموع شرایط روسیه در ایام جام‌جهانی به مراتب با دیگر مواقع سال و هنگام سفر با تور روسیه متفاوت بوده و این کشور جوی بسیار آرام خواهد داشت. در همه جا مسئولین به شدت مراقب طرفداران هستند که هیچ مشکلی برایشان پیش نیاید و تمامی امکانات لازم برای راحتی آن‌ها فراهم است.

به غیر از مشروبات الکی، در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی روسیه ۲۰۱۸، استادیوم ها در عرضه گوشت خوک نیز محدود خواهد شد.

تصمیم مسئولین مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ با توجه به این واقعیت بوده که آغاز مسابقات در ماه مبارک رمضان اتفاق می‌افتد و برای هواداران در استادیوم‌ها غذاهای آماده شده از گوشت گاو و مرغ ارائه می‌شود. در حال حاضر در منوی وی آی پی نیز هیچ غذای گرمی با گوشت خوک وجود ندارد.

عاشقان فوتبال، به هر طریقی خود را به روسیه می‌ر‌سانند.

اما مثل جام جهانی روسیه‌های قبل، تا الان جام جهانی روسیه نیز خبرهای جالب کمی نداشته است. یکی از این خبرها با این تیتر در رسانه‌ها مطرح شد: “مسافر آلمانی با تراکتور به مسکو رسید”

با آغاز مسابقات جام جهانی روسیه در مسکو، هواداران از سراسر جهان در روسیه حضور دارند. برای رسیدن به پایتخت روسیه، هر کس برای خود و و بستگی به حساب مالی خود راهی را انتخاب می کند یکی با هواپیما پرواز می‌کند، یکی با دوچرخه و دیگری با تراکتور راه می‌افتد.

هوبرت ویرث، شهروند ۷۰ ساله ساکن شهر فورتزهایم آلمان از علاقه مندان به فوتبال است که با تراکتور خود راهی جام جهانی روسیه شده است. وی گفت: من تا قبل از بازنشستگی راننده کامیون در آلمان بودم، علاقه خاصی به تراکتور دارم و البته فوتبال هم سرگرمی همیشگی من است. این تراکتور لانز بسیار قدیمی است که آن را بازسازی کردم. اتاقک چوبی بر روی آن نصب کرده‌ام که در حقیقت برای سونا در مزرعه یا ویلاهای خارج شهر از آن استفاده می‌شود. این اتاقک سال ۱۹۶۳ میلادی ساخته شده اما من آن را به یک خانه متحرک مسافرتی تبدیل کرده‌ام که همه چیز در آن هست از دوش و تخب خواب گرفته تا اینترنت.

​وی هدف از این سفر خود را حمایت از تیم ملی آلمان و نشان دادن روحیه استقامت و وفاداری به فوتبال دوستان جهان عنوان کرده و بر روی اتاقک چوبی خود نوشته: سلام مسکو!

او سوار بر این تراکتور بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر را از مسیر ۲۵۰۰ کیلومتری محل زندگی‌اش تا مسکو پشت سر گذاشته و به مینسک پایتخت بلاروس رسیده است.

روزانه بیش از ۱۶۰ کیلومتر با تراکتور قدیمی‌اش با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت مسافرت کرده و هم‌اکنون در مسکو می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، گروهی از عکاسان روسی، تصاویر ۳۶۰ درجه هوایی از ورزشگاه ها و شهرهای میزبان جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ را تهیه نموده‌اند. این تصاویر از ۱۱ شهر و ۱۲ استادیوم مخصوص بازی ها گرفته شده است. هواپیماهای بدون سرنشین با استفاده از تکنیک‌هایی چون پاناروما این تصاویر را برای علاقه‌مندان آماده کرده است.


مقاله مرتبط: جام جهانی ۲۰۱۸: با ۱۲ استادیوم فوتبال روسیه آشنا شوید


لازم به ذکر است که در چارچوب مسابقات جام جهانی روسیه ، تیم ملی ایران در نخستین رویارویی خود در روز جمعه ۱۵ ژوئن در سن پترزبورگ در مقابل مراکش بازی کرد که بازی با نتیجه ۱ بر صفر به پیروزی رسید. در بازی بعدی تیم ملی ایران در تاریخ ۲۰ ژوئن در شهر کازان با تیم ملی فوتبال اسپانیا بازی خواهد کرد و در نهایت در تاریخ ۲۵ ژوئن، بازی نهایی تیم ملی ایران در مقابل پرتغال در مرحله نخست جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ روسیه در سارانسک برگزار می‌گردد. هر دو بازی باقی مانده تیم ملی ایران ساعت ۱۰ بامداد برگزار خواهد شد.

مسابقات جام جهانی روسیه فوتبال از روز ۱۴ ژوئن تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ در ۱۲ استادیوم در ۱۱ شهر روسیه از جمله مسکو، کالینین گراد، سن پترزبورگ، ولگاگراد، کازان، نیژنی نووگورود ، سامارا، سارانسک، روستوف نا دونو، سوچی و یکاترینبورگ برگزار خواهد شد.


منابع

  • isna
  • sputniknews
امین فضلی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید