انتشار این مقاله


مطالعات نشان می‌دهند شاهدانه دید در شب را تقویت می‌کند

شاهدانه تاثیرات بسیار عجیبی بر بدن ما دارد اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این گیاه دارویی تاثیر مفید دیگری نیز دارد: افزایش دید در شب! تحقیقی جدید نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند سلول های موجود در رتینا را نسبت به نور حساس‌تر کند و نه تنها باعث بهبود دید افراد در نور کم […]

شاهدانه تاثیرات بسیار عجیبی بر بدن ما دارد اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این گیاه دارویی تاثیر مفید دیگری نیز دارد: افزایش دید در شب!
تحقیقی جدید نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند سلول های موجود در رتینا را نسبت به نور حساس‌تر کند و نه تنها باعث بهبود دید افراد در نور کم بلکه می‌تواند موارد تحلیل و تجزیه ی بافت چشم را متوقف کند.ممکن است کمی مسخره به نظر برسد اما این اولین بار نیست که این ماده به عنوان بهبود دهنده‌ی دید در شب گزارش شده است! ۲۵ سال پیش یک فارماکولوژیست از جامائیکا گزارش کرد که ماهیگیرانی که ماریجوانا قدرت بینایی بیشتری در شب داشتند. این گزارش درباره‌ی ماهیگیران مراکشی نیز که این ماده‌ی مخدر را استعمال می‌کردند، گزارش شد.

با این‌حال  آن زمان تا کنون هیچ کس به طور دقیق نتوانسته بود کشف کند علت این ویژگی ماریجوانا چیست. تا این که اخیرا با انجام آزمایش بر روی موش ها این تاثیر اثبات شد. حال تاثیرات این ماده روی انسان هم‌چنان در دست بررسی است.

محمد رضا وطن‌خواه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید