انتشار این مقاله


 آیا داروهای روان گردان کمکی به درمان افسردگی می‌کنند؟

چگونگی حرف زدن شما ممکن است نشان دهد که یک داروی روان‌گردان می‌تواند به درمان افسردگی یا خشونت کمک بکند یا نه.

چگونگی حرف زدن شما ممکن است نشان بدهد که آیا یک داروی روان‌گردان می‌تواند به درمان افسردگی یا خشونت کمک بکند یا نه.

Robin Carhart-Harris و تیم او در کالج سلطنتی لندن به مطالعه‌ی داروی سیلوسایبین (Psilocybin) – روانگردانی که در قارچ جادویی یافت می‌شود – در افراد مبتلا به افسردگی که نسبت به درمان مقاومند، پرداخته‌اند. آها طی این مطالعه‌ی اکتشافی کشف کردند که وقتی این دارو به ۱۲ داوطلب، به همراه حمایت روانی، داده شد، پنج نفر از آنها پس از سه ماه از لحاظ معیارهای بالینی دچار افسردگی نبودند.


مقاله مرتبط: آکنه با خطر ابتلا به افسردگی مرتبط است!


اما چگونه می‌توان گفت که که Psilocybin ممکن است به کسی کمک کرده باشد؟ Facundo Carillo از دانشگاه بوئینس آیرس در آرژانتین، همراه با این تیم ایده‌ی “وجود سرنخ در الگوهای صحبت کردن ” را مورد ازمایش قرار دادند. ارزیابی صحبت‌ها، جهت شناسایی افراد مبتلا به گروهی از اختلالات سلامت روان، شامل افسردگی، مورد استفاده قرار گرفته شده است.

آنها نرم افزاری جهت ارزیابی پاسخ‌های ۱۷ فرد مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان، در مصاحبه قبل از درمان با  Psilocybin، و ۱۸ فرد سالم، تولید کردند.

به نظر می‌رسید درمان با Psilocybin علائم ۷ نفر مبتلا به افسردگی را بیش از ۵۰ درصد کاهش داد. با استفاده از نتایج حاصل از نرم افزار آن‌ها، محققان می‌گویند این نرم افزار می‌تواند پیش بینی کند که یک فرد مبتلا به افسردگی با احتمال ۸۵% به این دارو پاسخ خواهد داد.

آنها متوجه شدند افراد دچار افسردگی نسبت به افراد دیگر کمتر از کلمات با بار مثبت استفاده می‌کنند. افراد مبتلا به افسردگی که احتمال پاسخ‌گویی آنها به درمان زیاد است، کمتر از کسانی که احتمال پاسخ گویی‌شان کمتر است، از کلمات مثبت استفاده می‌کنند.


مقاله مرتبط: پتانسیل درمانی فوق‌العاده که در مواد روان‌گردان نهفته است!


Gabrielle Agin-Liebes می‌گوید:

این روش، راهی مناسب جهت بررسی انسان‌ها است. این درمان، بسیار شدید است، پس توانایی تشخیص افرادی که فکر می‌کنیم برای این درمان بهترین گزینه‌اند، امتیاز بزرگی است.

وی تاکید می‌کند که این ابزار، اگر ثابت شود که در مورد گروه‌های بزرگتر نیز به کار می‌اید، جهت کمک به پزشکان، و نه جایگزینی آنها، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید